2022-06-26, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Din efterblivna tommy. Både al-Zein och alibajs är sunniter.

De tillhör Al Ahbash rörelsen, ses som lite kontroversiella av en del Sunni. Tror det är därför många verkar vara lite oklara med om de är Sunni eller Shia.
Citera
2022-08-14, 13:25
Medlem
Mycket skrivande angående deras identitet. Jag själv är uppvuxen av en från Ali Khan familjen och har vart hemma hos dem flera gånger när jag var ung. Deras riktiga identitet är KURDER. Inget annat! Dom är helt enkelt kurder som talar både arabiska och kurdiska. Hemma talas det mest kurdiska men ute blir det både och. Sluta diskutera nu om vart de är ifrån dem är kurder som invandrade till Libanon efter att Saddam jagat ut dom. Många kurder tvingades därför att fly till bland annat Turkiet,Iran,Libanon,Armenien och Syrien. Ali Khan familjen flydde till Libanon. Kurder från grunden helt enkelt inga araber!
Citera
2022-08-19, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dedu99
Mycket skrivande angående deras identitet. Jag själv är uppvuxen av en från Ali Khan familjen och har vart hemma hos dem flera gånger när jag var ung. Deras riktiga identitet är KURDER. Inget annat! Dom är helt enkelt kurder som talar både arabiska och kurdiska. Hemma talas det mest kurdiska men ute blir det både och. Sluta diskutera nu om vart de är ifrån dem är kurder som invandrade till Libanon efter att Saddam jagat ut dom. Många kurder tvingades därför att fly till bland annat Turkiet,Iran,Libanon,Armenien och Syrien. Ali Khan familjen flydde till Libanon. Kurder från grunden helt enkelt inga araber!
Detta är den största bullshiten jag hört. de är Mhallami inte kurder, dvs invandrare från staden mardin i turkiet som flyttade till libanon och med störst sannolikhet antigen syrianer eller araber. De talar inte någon kurdiska alls för att Mhallami aldrig har varit kurder eller talat kurdiska. Alla i Tyskland där deras stamm också är aktiv vet om detta men jag antar att du är en arab som skämms över att den vidrigaste familjen i sverige delar din kultur.
Citera
2022-08-19, 17:17
Medlem
Citat:
Förövrigt är de Shia muslimer vilket kurder från irak inte är och sannolikheten att efter ca 10 år i libanon helt plötsligt blivit shia finns inte. De enda kurder som är Shia är de som bor i iran och konverterade på 1800-talet och de har förövrigt absolut inte arabiska namn som "Ali-Khan"
Citera
2022-08-19, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Detta är den största bullshiten jag hört. de är Mhallami inte kurder, dvs invandrare från staden mardin i turkiet som flyttade till libanon och med störst sannolikhet antigen syrianer eller araber. De talar inte någon kurdiska alls för att Mhallami aldrig har varit kurder eller talat kurdiska. Alla i Tyskland där deras stamm också är aktiv vet om detta men jag antar att du är en arab som skämms över att den vidrigaste familjen i sverige delar din kultur.

Din invalid jag är uppväxt med dessa, ska jag göra en intervju med dom med också eller? Va fan vet du?
Citera
2022-08-19, 22:43
Medlem
Citat:
Din invalid jag är uppväxt med dessa, ska jag göra en intervju med dom med också eller? Va fan vet du?
Jag skiter fullständigt om du är uppväxt med dem, de talar varken kurdiska eller är etniska kurder. Inte ens de faktiskt libanesiska kurderna som kom dit under 80 talet kan knappt kurdiska så varför skulle de som tillhör en helt annan etnisk grupp som aldrig talat kurdiska kunnat de?
Ditt första påstående om att de flydde till libanon under 80 talet från Saddam är inte sant heller vilket jag redan bevisat

"Ali Khan-klanen är ett släktnätverk i Sverige som tillhör folkgruppen mhallami eller mardelli."
Från samnytt flashbacks favorit tidning.
Gedmatch resultat som visar genetisk distans mellan mhallami och andra etniska grupper och 15 andra etniciteter är närmare dem än vad kurder är. Enda anledningen de kallas kurder av vissa är för att Mardin är till majoritet befolkat av kurder men har fortfarande en stark minoritet syrianer/assyrier och araber.
Citera
2022-08-19, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Jag skiter fullständigt om du är uppväxt med dem, de talar varken kurdiska eller är etniska kurder. Inte ens de faktiskt libanesiska kurderna som kom dit under 80 talet kan knappt kurdiska så varför skulle de som tillhör en helt annan etnisk grupp som aldrig talat kurdiska kunnat de?
Ditt första påstående om att de flydde till libanon under 80 talet från Saddam är inte sant heller vilket jag redan bevisat

"Ali Khan-klanen är ett släktnätverk i Sverige som tillhör folkgruppen mhallami eller mardelli."
Från samnytt flashbacks favorit tidning.
Gedmatch resultat som visar genetisk distans mellan mhallami och andra etniska grupper och 15 andra etniciteter är närmare dem än vad kurder är. Enda anledningen de kallas kurder av vissa är för att Mardin är till majoritet befolkat av kurder men har fortfarande en stark minoritet syrianer/assyrier och araber.

Ali Khans Fru är kurd och född i mardin hon är kurd från Turkiet då blir barnen kurder med. De är kurder som är uppväxta i Libanon din jävla åsna
Citera
2022-08-19, 22:57
Medlem
Citat:
Ali Khans Fru är kurd och född i mardin hon är kurd från Turkiet då blir barnen kurder med. De är kurder som är uppväxta i Libanon din jävla åsna
Men din horunge vad fan är det du inte fattar de är inte kurder. Du snackar så jävla mycket skit att det är stört, de är mhallami inte kurder, de talar inte kurdiska, de är shia muslimer, de är inte genetiskt kurdiska. En kurdisk kvinna som är sunni hade aldrig fått gifta sig med en shia muslim som ali khan samt att du precis gick emot vad du sa innan med att de var kurder från irak som flydde saddam som var en lögn.
3/3 poster du gjort är om att försöka associera dessa klaner med kurder, jag är inte efterbliven jag har läst på om mitt eget folk och allt du försöker säga är lögn.
Citera
2022-08-19, 23:08
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Nu ska man inte dra alla över en kam, men dom jag har erfarenhet av har varit mindre trevliga individer som inte drar sig för att hota kvinnor och barn.
Citera
2022-08-20, 15:01
Medlem
Citat:
Din hor bög jag ska hitta dig och hämta en av Ali khans söner och trycka han i din håriga rövhål din invalid. DE ÄR KURDER
Men snälla hållkäften, du har inte visat ett endaste argument som bevisar att de är kurder, varje källa om dem kallar de för mhallami, först påstod du att de var kurder från irak som flydde till libanon vilket inte är sant då mhallami kommer från Mardin i Turkiet, sen påstod du att de var halv kurder och att deras Mamma var kurd vilket heller inte är sant.
gå och lägg dig din luffare
Citera
2022-08-20, 15:05
Medlem
Jag tror inte heller de är kurder, men vilka fördelar skulle de fått av att vara kurder i Sverige?
Citera
2022-08-22, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Jag tror inte heller de är kurder, men vilka fördelar skulle de fått av att vara kurder i Sverige?
Deras "etnicitet" finns typ inte igentligen och kan garantera att de flesta tror de är kurder eller araber i mellanöstern samt att om jag inte har helt fel kallas de för kurder i Libanon då de igentligen kommer från staden Mardin i Turkiet där majoriteten är kurder med arabiska och Assyriska minoriter. Finns absolut inget som stöder är mhallami är kurder eller att de någonsin talat kurdiska innan de byte till arabiska utom att de använder sig av vissa kurdiska lånord men samtidigt har de även ord från Arameiskan (Assyrierna/syrianernas språk) i sin arabiska dialekt.

Araberna kallar dem för kurder och kurder kallar dem för araber. De dem själva kallar sig för både kurder och araber från person till person men i Tyskland där en stor andel av mhallami finns och även där är de kriminella så kallas de för mhallami men det finns även undantag där de kalls för kurder även där. Antar att det hela kommer ifrån att de tror själva att de är kurder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in