Citat:
Ursprungligen postat av
Xposted
Kan du inte kopiera texten och kopiera in den? mvh
Tänkte lägga ut texten, men ångrade mig. Självklart är det bra att sätta strålkastarna på vad en sån här typ håller på med. Dock är jag osäker på om det strider mot Flashbacks forumregler att kopiera en text från insidan av en betalvägg och klistra in den här i forumet. Skulle det isåfall kunna skada Flashback? Det skulle jag inte vilja medverka till. Moderator? Vilken eller vilka forumregler skulle det kunna handla om?
Bra alltså att vi genom Expressens artikel får bevittna hur personen agerar och styr inom sin klanfamilj. Hur hans härskartekniker ser ut. Han skapar ju mycket dåligt – rädsla och isolering, framför allt i Angered där släkten bor. Samhällets försök att stävja släktens kriminalitet stjäl värdefulla resurser som skulle kunna använts till att skapa högre samhällelig livskvalitet genom till exempel fler lärare per elev i skolan.
–Hur styr människan sin omgivning? Han skickar runt direktiv via ljudmeddelanden, bl a genom whatsApp. Använder mobiler som folk håller fram till honom, eftersom hans egen telefon skulle kunna vara avlyssnad av polisen. Nyligen har han uttalat en förbannelse över en kvinna inom släkten som ska frysas ut, "dumpas på sophögen" och där hennes barn ska förbjudas träffa sin mamma. Denna kvinnan har sannolikt någonting på honom som han är rädd för. Han har också förklarat vilken officiell uppfattning som hans klanmedlemmar ska ha i fallet med mordet nyligen på en medlem ur familjen S*mmo. Familjen S*mmo livnär sig på att sälja livsmedel medan familjen K*hn livnär sig på att sälja droger. Hashem har en predikande stil och när han öppnar munnen så handlar det gärna om gud, nåd, barmhärtighet, martyrer och profeter. Han har en församling och en egen kyrka vid Bellevue i Gamlestaden.
Han är bra på att hålla sig undan och låta andra göra skitjobbet men en gång tog polisen honom nästan på bar gärning när han dödshotade en egenföretagare från Trollhättan/Vänersborg som inte var pigg på att rätta in sig i ledet. Det skedde nere i Slakthusområdet i Gamlestan. Händelsen redogörs för i boken "Familjen" av journalisten Johanna Bäckström Lerneby. Lerneby bjöd även in sig till överhuvudets hem och satt i hans kök och snackade med honom. Till sist fick Hashem kalla fötter och bröt kontakten med Lerneby när han blev klar över att det skulle bli en bok och att den sannolikt skulle skada honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
anarkia
Jag förundras över hur människor som lever år 2021 kan vara så blint underdåniga gentemot en inskränkt gubbjävel.

Instämmer