2011-03-16, 19:40
Medlem
crosby87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausDaimler
I jubileumsavsnittet av kobra s ses ett kort klipp frn den svenska versionen om ngon r intresserad.
http://svtplay.se/v/2354712/kobra/ti...p102859,1,f,-1

edit- ca 9 min in i programmet

Det dr har ju kobra redan visat, Hammarsten spelar David Brent (Danne Brandt hette han hr). Deras Youtube kanal har ett antal klipp ute ocks.

http://www.youtube.com/user/SVTBabyKobra

Du kanske visste detta redan, isf missfrstdde jag ditt inlgg.
Senast redigerad av crosby87 2011-03-16 kl. 19:48.
Citera
2011-03-17, 01:05
Medlem
KlausDaimlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crosby87
Det dr har ju kobra redan visat, Hammarsten spelar David Brent (Danne Brandt hette han hr). Deras Youtube kanal har ett antal klipp ute ocks.

Nej, hade ingen aning faktiskt. S tack!
Citera
2011-03-17, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PastorAstor
Dorsin kan nog bli bra - men Tv 4...
Jag r skeptisk...
Kan vi se fram mot ett gng dubbade tyska skdespelare, kanske? Eller hela Svensson, Svensson-ensemblen? Babben Larsson som Pam? Robert Gustafsson utkldd till ostbit i lunchrummet? Burkade idiotskratt? 12 minuters "action" och 18 minuter reklam? Peter Jihde som inhoppande konferencir?
Redan nu finns 1001 skl att misstro Tv 4:s frmga att ro detta i land...
Jag r skeptisk...

Fast angende ostbiten s r ju NileCity ett fantastiskt svenskt originalverk. Kvalitetsmssigt helt i klass med Storbritanniens strsta msterverk ssom Fawlty Towers, The Office, Peep Show och The Thick of It.
Spysmiley p inlgget som rknade upp massor av fr mig oknda jnkarkaraktrer frresten Fysiskt, serist.
Citera
2011-03-17, 14:41
Medlem
Roxanas avatar
I vrsta fall blir det ett smnpiller al la Vlkommen ter.
Knns som att det kan bli hur bra/dligt som helst.
Citera
2011-03-17, 19:18
Medlem
manskrafts avatar
Sverige kan ju gra bra mockumentrer (stavning?), tex Herngren och Ulvesson p SVT var ju en klockren serie med inspiration frn The Office.
Citera
2011-03-17, 19:53
Medlem
TheBITs avatar
Ponglst.
Citera
2011-03-17, 20:09
Medlem
lendrygghs avatar
Jag frstr inte den hr Dorsin-hysterin. Visst, ibland har han sina ljusglimtar (Ove medger jag r en underhllande karaktr), men jag tycker verkligen inte att det r skl nog fr att han ska medverka i varenda ny film och tv-satsning som Sverige gr. S bra skdespelare r han inte.
Senast redigerad av lendryggh 2011-03-17 kl. 20:16.
Citera
2011-03-19, 16:56
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Jag frstr inte den hr Dorsin-hysterin. Visst, ibland har han sina ljusglimtar (Ove medger jag r en underhllande karaktr), men jag tycker verkligen inte att det r skl nog fr att han ska medverka i varenda ny film och tv-satsning som Sverige gr. S bra skdespelare r han inte.

Jag hller med till fullo. Dorsin tycks tacksamt givits rollen som ngon sorts frgrundsfigur fr svensk humor. Det han gr r inget jag uppskattar, d sllan r tillrckligt subtil fr att tilltala min smak. Inte heller har jag reagerat p att han har skrivit ngot srskilt bra, och jag kan tnka mig att hans syn p vad allmnheten vill ha (sa-Nisse?) kommer att leda till en sorts farsartad och snedvriden skrik- och skrn-orgie baserad p den amerikanska versionen av The Office.

Frresten, behvs det ett svensk The Office nr Starke Man gick p TV nyss?
Citera
2011-03-19, 20:05
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crosby87

r det s hr det ska se ut allts? versatta engelska sketcher?
Citera
2011-03-19, 20:23
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Detta kan bli precis hur dligt som helst. En svenskproducerad The Office-cocktail med ingredienserna TV4 och Henrik Dorsin talar fr dubbla skmskuddar och uppvrmda krkreflexer.
Citera
2011-03-19, 21:47
Medlem
Fickludds avatar
Att kra samma grejer, men p svenska, lter trist och ondigt. Det lter TV4.
Citera
2011-03-20, 11:26
Medlem
KlausDaimlers avatar
Aj d, det r tv4? D tappade jag precis mina sista frhoppningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in