2011-03-20, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Gillespie
Detta kan bli precis hur dligt som helst. En svenskproducerad The Office-cocktail med ingredienserna TV4 och Henrik Dorsin talar fr dubbla skmskuddar och uppvrmda krkreflexer.

Hller med.

Dom sm klippen som kobra producerade var rtt roliga i alla fall. Dom var ju gjorda mer som en hyllning till det riktiga the office, men det som kommer bli den svenska versionen tror jag kommer bli s ber dligt att man knappt str ut. Kommer bli intressant i alla fall att se vilka skdisar som dom valt till alla roller.
Citera
2011-03-20, 17:10
Medlem
crosby87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
r det s hr det ska se ut allts? versatta engelska sketcher?

Ingen aning, SVT:s Kobra valde som sagt att verstta direkt s, hur Tv4 versionen (som ju r topic) kommer se ut har jag ingen aning om. Man fr hoppas att de har lite fantasi och frsker komma p ngot eget iaf. Misstnker nd att detta kommer bli pannkaka.
Citera
2011-03-23, 20:15
Medlem
Bam.Bams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voldelort
Jag drmde hr om natten att det var Henrik Dorsins karaktr Ove Sundberg som skulle presenteras som chefen i svenska office.

Sker p att det var en drm...? Kan nmligen vara s att det r s....
Citera
2011-03-23, 22:52
Medlem
undrar om dom frsker komma p egna nya manus, det borde vara rtt svrt att gra nt som inte gjorts i den amerikanska eller engelska versionen hittills
Citera
2011-04-28, 12:22
Bannlyst
Citat:
Solsidans Ove Sundberg r Kontorets chef. I de andra rollerna syns Bjrn Gustafsson, Kim Sulocki och Sissela Benn.
http://www.tv4.se/1.2115240/2011/04/...ef_pa_kontoret

vidare...
Citat:
P Svensk kontorshygien AB arbetar ven Viking som spelas av Bjrn Gustafsson. Han r den stela chefsassistenten som efter r i Hemvrnet utvecklat en skrmmande respekt fr disciplin och hierarkier.

P Kontoret fr tittarna ocks mta den underpresterande Erik, spelad av Kim Sulocki, som trots att han r smart och slagfrdig aldrig vgar byta jobb, utan tycks desbestmd till meningslsa brk med Viking.

Hr arbetar ocks Sissela Benns karaktr Terese. Hon r receptionisten som, liksom Erik, drmmer om ett annat liv. Kanske med Erik.
Citera
2011-04-28, 21:04
Medlem
Hajars avatar
Jag tror att detta har potential om de undviker att snegla fr mycket p de utlndska versionerna som finns. Det blir bttre om de gr ngot eget s att man slipper jmfra med originalet. Herr Dorsin kan nog stta sin egen prgel p serien, har vldtkten p sa-Nisse nrmast i tanke. Dr hade man gtt ganska lngt ifrn det ursprungliga konceptet.
Citera
2011-04-28, 21:07
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voldelort
Jag drmde hr om natten att det var Henrik Dorsins karaktr Ove Sundberg som skulle presenteras som chefen i svenska office.

Ngra fler drmmar senaste tiden? Typ kommande sportresultat eller lottonummer?
Citera
2011-04-28, 23:06
Medlem
Werner Herzogs avatar
Ove Sundberg som chefen.

Nu vet jag att detta inte blir bra.
Citera
2011-04-29, 06:37
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werner Herzog
Ove Sundberg som chefen.

Nu vet jag att detta inte blir bra.

Jag tycker att det r det enda som kan bidra till att det blir bra. Man fr inte se det som ett svenskt The Office bara, utan som en helt ny sitcom. Jag har t.ex aldrig tnkt tanken att se den amerikanska versionen
Citera
2011-04-29, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Jag tycker att det r det enda som kan bidra till att det blir bra. Man fr inte se det som ett svenskt The Office bara, utan som en helt ny sitcom. Jag har t.ex aldrig tnkt tanken att se den amerikanska versionen

Men isfall r det ju lite jobbigt att de kopierar karaktrerna rakt av frn brittiska Office.

Citat:
P Svensk kontorshygien AB arbetar ven Viking som spelas av Bjrn Gustafsson. Han r den stela chefsassistenten som efter r i Hemvrnet utvecklat en skrmmande respekt fr disciplin och hierarkier.

= Garreth

Citat:
P Kontoret fr tittarna ocks mta den underpresterande Erik, spelad av Kim Sulocki, som trots att han r smart och slagfrdig aldrig vgar byta jobb, utan tycks desbestmd till meningslsa brk med Viking.

= Tim

Citat:
Hr arbetar ocks Sissela Benns karaktr Terese. Hon r receptionisten som, liksom Erik, drmmer om ett annat liv. Kanske med Erik.

= Dawn

Dorsin kan nog bli en rtt skojig chef, han har ju knslan fr det dr anglosaxiskt pinsamma vilket han visat flera gnger i Solsidan. Bjrn Gustafsson som Garreth dremot kommer ju att bli katastrof. Vad "efter r i hemvrnet"? Bjrn ser ut som om han inte tagit studenten n. Det blir Benjamin p Prao, typ.
Citera
2011-04-29, 19:58
Medlem
The-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Men isfall r det ju lite jobbigt att de kopierar karaktrerna rakt av frn brittiska Office.

= Garreth

= Tim

= Dawn

Dorsin kan nog bli en rtt skojig chef, han har ju knslan fr det dr anglosaxiskt pinsamma vilket han visat flera gnger i Solsidan. Bjrn Gustafsson som Garreth dremot kommer ju att bli katastrof. Vad "efter r i hemvrnet"? Bjrn ser ut som om han inte tagit studenten n. Det blir Benjamin p Prao, typ.

Ja, jag tycker att Bjrn borde spela Tim/Jim istllet, dr passar han in bttre.
Citera
2011-04-29, 19:59
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Bjrn Gustafsson som Garreth dremot kommer ju att bli katastrof. Vad "efter r i hemvrnet"? Bjrn ser ut som om han inte tagit studenten n. Det blir Benjamin p Prao, typ.

Fr nog hlla med dr. Gustafsson knns bde fr ung samt fr mycket "pretty boy" fr att gra rollen som Gareth/Dwight.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in