2012-03-19, 20:06
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Kanske ger det det en chans d, finns ngestdmpade medicin i vrsta fall ju.
Gr det, pinfrskt avsnitt om knappt tv timmar, till dess en teaser med din Kim som visar vilken niv dom rr sig p; http://www.youtube.com/watch?v=GCZdinsLFNw

sry fr ot i Kontorettrden, det ska inte upprepas, se det som att trdens vrde hjdes fr en stund...
Citera
2012-03-20, 00:33
Medlem
Jag har bara sett lite klipp p youtube, men utifrn dessa klipp kan jag konstatera att skiten sllar sig till sveriges andra skitkomediserier! De enda som kan uppskatta denna serie mste vara idioter som finner solsidan underhllande..
Det verkar som om alla skdespelare har noll erfarenhet frn skdespeleri.
Det r s torftigt, s pinsamt, s patetiskt!
Citera
2012-03-20, 10:38
Medlem
Jag tycker att serien tagit sig efter de inledande avsnitten och lyckas ibland hitta subtil humor som nstan r i niv med den brittiska frlagan. Nr man i det senaste avsnittet fick klart fr sig att det var araben som lg bakom face-rapen mot Britt-Marie, och att han dessutom fortstter face-rapa henne efter Oves omotiverade och extremt obehagliga utskllning, d skrattade tminstone jag gott.

En del av extramaterialet r ocks ganska roligt dr Vikings verlevnadskurs och Lennarts tvttmaskinaffr r favoriterna.

verlag r serien dock en besvikelse och det stora problemet r att produktionen inte litar p skdespelarna och tittarna, allt grs vertydligt. Som i senaste avsnittet dr Ove improviserar fram kladdkaka och cider till avtackningen och Lennart kommenterar att "ja men det hr r vl ingen upplevelse?" Nej, klart som fan det inte r men det typiskt svenska agerandet hade ju varit att alla frskt hlla god min vilket hade gjort scenen riktigt obehaglig.

En lite lustig grej r att medan flera av de centrala karaktrerna (frmst Ove och Erik) inte hller mttet s har man lyckats casta riktigt gjutna karaktrer till mer perifera roller. Therese pojkvn r t.ex. en perfekt karikatyr av en korkad, sjlvgod vit arbetarklassman utan eftergymnasial utbildning, precis som sin motsvarighet i den brittiska serien. ven Oves gamla universitetskompis var klockren, glmt vad han hette i serien dock.
Citera
2012-03-25, 19:39
Medlem
SadantElivets avatar
http://www.tv4play.se/film_och_serie...ideoid=2144738

rjan fr fan <3
Citera
2012-03-25, 19:50
Medlem
Nurjenfs avatar
komplicerade recensioner det r verallt d!

Sjlv klarar jag inte alls av amerikanska komedier men denna slinker ner som vatten. Grymmt lttsamt och roligt att kolla p, karaktrerna r vldigt bra ocks, 9/10 tusselagor.

Hade varit kul med en lngfilm senare ocks likt "morganplsson" och "kvarteret skatan" dr man drar ut p kurvorna lite mer. : )
Citera
2012-03-25, 20:32
Medlem
bttre avsnitt n vanligt idag och bg var faktiskt inte outhrdlig att lyssna p fr en gngs skull!
Citera
2012-03-25, 20:52
Medlem
Bara sett 2 avsnitt dagens sg jag precis nr jag satt och t fyfan vad Ove r jobbig jvel haha
Citera
2012-03-25, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZAIKE
Bara sett 2 avsnitt dagens sg jag precis nr jag satt och t fyfan vad Ove r jobbig jvel haha

Sjlv skulle jag sga att han r helt socialt inkompetent. Det gr inte att bli mer pinsam n han.
Citera
2012-03-25, 20:58
Medlem
Trumpeters avatar
Helt OK avsnitt idag. Skrattade till och med hgt ett par gnger.
Citera
2012-03-25, 21:34
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadantElivet
http://www.tv4play.se/film_och_serie...ideoid=2144738

rjan fr fan <3

rjan r en Lule Hockey-fan. Klubben som nu sen en tid har stllt undan skridskorna fr ssongen

rjan agerar inte. Han r som en helt genomsnittlig lulefan

Men sen urskta. Har man fljt brittiska och amerikanska kontoren, s blir ju Ove Sundberg/Dorsin pinsam, men p ett helt annat stt n vad det var tnkt...
Citera
2012-03-25, 22:28
Medlem
Vad r det med Ove och Linkping hela tiden?
Staden har nmnts vid ett flertal olika tillfllen
Citera
2012-03-25, 22:53
Medlem
Martin-Daniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aCRRON
Vad r det med Ove och Linkping hela tiden?
Staden har nmnts vid ett flertal olika tillfllen

Han pluggade tydligen dr.

Jklar vad pinsamt detta avsnittet var! Satt bakom en skmskudde nstan hela tiden, men underhllande var det faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in