• 1
  • 2
2011-01-29, 22:02
Medlem
Jo, jag tog ett uppehåll från dessa för 3 månader sen. Har tagit dessa i nästan 3 år, varav jag vid dom senaste 2 månader innan jag slutade tog 15mg zopiklon till dagen och kände av rätt så mycket. Jag slutade Cold turkey.

Började med dom igen för en vecka sedan, tänkte att fan nu är man som nykär i denna drog, hade hört att man egentligen bara behöver vänta i ett par veckor för att få full effekt igen men väntade för säkerhetsskull i 3 månader (ville också "vila rent allmänt" ifrån denna drog) och vad tror ni händer? Jo, jag känner fan av MINDRE än innan jag slutade! FYFAN alltså, vilken jävla besvikelse!
Jag körde på 7,5mg och jag kände ju själva "kicken" med det kändes som, nästan ingenting!
Prövade att ta 15mg idag och det "Kädnes" lite mer, man jag kände mig mest bara dåsig i en liten stund, inget ångestdämp ingenting.

Vadfan är det frågan om kära fb vänner!??

En liten tröst jag har är att jag vid begynnelsen, för 3 år sedan minns att jag kände av mycket mindre i början, jag kände liksom av mer efter ett tag när det kommit in i systemet kontinuerligt, problemet är att jag inte ens är 100% på att det var så, men vill minnas det. Ligger det något i det jag säger?
Citera
2011-01-29, 22:09
Medlem
pnGus avatar
https://www.flashback.org/t1315062

Läs och se ifall det stämmer in på ditt fall också
Citera
2011-01-29, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pnGu
https://www.flashback.org/t1315062

Läs och se ifall det stämmer in på ditt fall också

Det står ingenstans att han gjorde ett uppehåll, för att inte snacka om ett 3månadersuppehåll, utan han har bara kört på och ökat dosen hela tiden, inte konstigt att han blir immun mot det.

Med andra ord nej det har INGET att mig att göra, men tack för länken!
Citera
2011-01-29, 22:16
Medlem
pnGus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraum
Det står ingenstans att han gjorde ett uppehåll, för att inte snacka om ett 3månadersuppehåll, utan han har bara kört på och ökat dosen hela tiden, inte konstigt att han blir immun mot det.

Med andra ord nej det har INGET att mig att göra, men tack för länken!

Är inte så insatt i ämnet alls och orkade inte läsa igenom hela utan bara dom viktiga bitarna
Dock så står det väl något om att man bygger upp en immunitet, skulle vilja säga att det inte är omöjligt att du kanske precis hade sprungit över den linjen runt omkring där du slutade.
Citera
2011-01-29, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pnGu
Är inte så insatt i ämnet alls och orkade inte läsa igenom hela utan bara dom viktiga bitarna
Dock så står det väl något om att man bygger upp en immunitet, skulle vilja säga att det inte är omöjligt att du kanske precis hade sprungit över den linjen runt omkring där du slutade.

Det immuniteten funkar inte så, den är liksom inte permanent. Har du slutat ta skiten i 3 hela månader så bör allt, om inte jävligt mycket iallafall vara "från början".
Citera
2011-01-29, 22:45
Medlem
narkis avatar
Har du ätit Imovane i 3 år i sträck så kan du nog räkna med att du får vara ren i ett år för att få tillbaks en BRA effekt av dom.

Jag tog ingen benzo på 3 månader, (ok, tog 1-3mg xanor en gång i veckan).
Men min tolerans gick aldrig ner helt, å det var när jag lämnade prover, 4-6månader.

Vet inte ifall GABA tar stryk av att käka förmycket av dessa droger.

Du har inte testat Stilnoct eller något annat liknande å sett ifall det kanske funkar istället?
(är korstolerans mellan Imovane och benso, är det iaf för mig, hur det är för er andra vet jag inte, är ingen forskare tyvärr hehe)
Citera
2011-01-29, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narki
Har du ätit Imovane i 3 år i sträck så kan du nog räkna med att du får vara ren i ett år för att få tillbaks en BRA effekt av dom.

Jag tog ingen benzo på 3 månader, (ok, tog 1-3mg xanor en gång i veckan).
Men min tolerans gick aldrig ner helt, å det var när jag lämnade prover, 4-6månader.

Vet inte ifall GABA tar stryk av att käka förmycket av dessa droger.

Du har inte testat Stilnoct eller något annat liknande å sett ifall det kanske funkar istället?
(är korstolerans mellan Imovane och benso, är det iaf för mig, hur det är för er andra vet jag inte, är ingen forskare tyvärr hehe)

Hej och tack för svar!
Alltså jag har 2 saker att vända emot det;
1. Jag har fått höra att imovane under en väldigt kort tid, alltså bara några veckor bygger bort själva toleransen man fått.
2. Det handlar inte så mycket om att jag inte får bra effekt, utan snarare ingen effekt alls. Jag tror att jag får SÄMRE effekt av dom nu, än när jag slutade för 3 månader sen! Hur skulle det kunna hänga ihop!!?
Citera
2011-01-29, 22:56
Medlem
narkis avatar
Citat:
Hej och tack för svar!
Alltså jag har 2 saker att vända emot det;
1. Jag har fått höra att imovane under en väldigt kort tid, alltså bara några veckor bygger bort själva toleransen man fått.
2. Det handlar inte så mycket om att jag inte får bra effekt, utan snarare ingen effekt alls. Jag tror att jag får SÄMRE effekt av dom nu, än när jag slutade för 3 månader sen! Hur skulle det kunna hänga ihop!!?

Tolerans är det ju om du inte känner av dom alls skulle jag tro.
Man brukar säga att när man kliver av benso så är ATn lika lång som man har käkat benso.

Kan tänka mig att det är samma sak för Imovane, fast inte AT utan med toleransen.

Kan du inte testa byta ut Imovane mot någon annan insomningstablett eller liknande?

EDIT: du brukar inga andra GABA droger, tex gbl,ghb,benso? eller alkhol lite oftare kanske?
Citera
2011-01-29, 22:58
Medlem
Citat:
Tolerans är det ju om du inte känner av dom alls skulle jag tro.
Man brukar säga att när man kliver av benso så är ATn lika lång som man har käkat benso.

Kan tänka mig att det är samma sak för Imovane, fast inte AT utan med toleransen.

Kan du inte testa byta ut Imovane mot någon annan insomningstablett eller liknande?

Finns det något som liknar Imovane förutom zolpidem då?

Och du menar väl förtusan för varje år måste man vänta en månad. Inte 3 år!!!??
Citera
2011-01-29, 23:05
Medlem
narkis avatar
Citat:
Finns det något som liknar Imovane förutom zolpidem då?

Och du menar väl förtusan för varje år måste man vänta en månad. Inte 3 år!!!??

Liknar å liknar, Stilnoct som du sa, men du har ju tex Nitrazepam, dock en riktig benso.

har du käkat benso i 5år, dvs benso 5 hårda år.
Då är du inte i balans förens efter 5år av att vara ifrån det.

man brukar räkna så med benso, sen om det blir så för alla tror jag inte, men blir nog så för många.
Som sagt, jag fick inte ner min bensotolerans på 4-6månader iaf.

Kunde bli skitflöddrig på 1-2mg Xanor i början, men efter dom där 4-6 månaderna så gav 1-3mg mig bara lugn typ.

Nu talar jag ju en del om benso som du kanske märker, men för mig var det korstolerans mellan benson å Imovanen ett tag vet jag (la ner Imovane helt)
Citera
2011-01-29, 23:17
Medlem
Citat:
Liknar å liknar, Stilnoct som du sa, men du har ju tex Nitrazepam, dock en riktig benso.

har du käkat benso i 5år, dvs benso 5 hårda år.
Då är du inte i balans förens efter 5år av att vara ifrån det.

man brukar räkna så med benso, sen om det blir så för alla tror jag inte, men blir nog så för många.
Som sagt, jag fick inte ner min bensotolerans på 4-6månader iaf.

Kunde bli skitflöddrig på 1-2mg Xanor i början, men efter dom där 4-6 månaderna så gav 1-3mg mig bara lugn typ.

Nu talar jag ju en del om benso som du kanske märker, men för mig var det korstolerans mellan benson å Imovanen ett tag vet jag (la ner Imovane helt)

Från experten, Psychotics bensofaq
https://www.flashback.org/t113098

Men då kan jag ju bara sluta med det?

Nej, tyvärr! Om det vore så enkelt... Du blir beroende av bensodiazepiner, på samma sätt som Heroin, Nikotin & Amfetamin. Både psykiskt o fysiskt. Man brukar säga att benso-abstinensen sitter i lika många månader, som år du ätit pillrena.

..och då snackar vi ändå om riktiga bensos och inte semibensos som zopiklon/imovane. Men även där har jag alltså ändå varit fri i 3 månader, samtidigt som jag tagit dom i drygt 3 år innan. Ändå känner jag knappt av något! Så något lurt är det fanimej!!
Citera
2011-01-30, 00:01
Medlem
Lacquer-heads avatar
Kör du på samma märke/fabrikat som innan? Imovane Meda?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in