Citat:
Ursprungligen postat av
Wumtata
Aha ... se där. Där presenterade du din agenda. Det tog en liten stund att locka kossan till grinden, men nu är du här.
Antisemitismen i Sverige har många ansikten. Antisemitismen på Flashback, för att ta ett exempel, är av rabiat nationalistisk karaktär. Den antisemitism som jag möter i verkliga livet och i media kommer oftast från den röda delen av det politiska rummet. Eli Göndörs nyktra beskrivning av hur han ser på antisemitismen i Sverige är naturligtvis en mycket värdefull del i den mosaik som antisemitismen består av.
Man tackar, det var i alla fall inte grisen i säcken!
Min ev. agenda, som du delvis hjälpt mig marknadsföra i tidigare inlägg, står öppen för alla liksom jag står för den. Jag behöver inte fega ur och nyregga mig en gång i kvartalet, som vissa uppenbarligen gör

, av rädsla för outning av trolljägarna i media (detta av skäl jag inte kommer att delge någon offentligt!).
I det du citerar presenterar jag ingen agenda, däremot ett faktum vilket i skenet av det fokus som lagts på speciellt Malmö de senaste åren, torde vara uppenbart för alla. Sen att antisemitismen består av en "mosaik" av yttringar, liksom invandringskritik eller hur man torkar sig i arslet gör, tror jag inte ens den mest rabiata judehatare förnekar. Visst, det finns säkert ett par hundra svenskar över vars ande Hitler svävar men återigen, det var inte topic!
Nu har du, för vilken gång i ordningen?, lyckats undvika sakfrågan om varför judar sitter i SVT och försöker marginalisera det muslimska inslaget i dödskjutningarna i Paris och Köpenhamn, med hänvisning till MIN "dolda agenda". Diskussionen oss emellan leder därför ingenvart, vilket iag iofs bort inse från början när jag läst dina inlägg och noterat din von-oben-attityd gentemot Flashbacks användare i gemen och de som inte delar dina åsikter i synnerhet. Man kan inte undvika att fråga sig varför du bombarderar trådar som denna till de som handlar om att steka falukorv med inlägg när din grundsyn är denna:
(FB) "Det är jag som är åsiktskorridoren" - Svensk medias erkännande av PK-konspirationen
Du är bara ytterligare en i raden av dilettanter som försöker dölja sin egen ignorans i en tirad av motfrågor och nogsamt undvikande av sakfrågan. Vilken är DIN agenda egentligen?
(Tillägg: Sen jag skrev detta har tråden slagits ihop med en allmän judehatartråd. Min hänvisning till topic avser naturligtvis den ursprungliga tråden.)