2015-02-16, 22:42
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Nu på Aktuellt 21:00 SVT2 2015-02-16 var det föga förvånande fortsatt rapportering rörande Vilks och judeskjutningarna.
En jude och en muslim hade en lång monolog där det mesta skylldes på SD och SVP och att man inte skulle visa nolltolerans (läs mer förföljelser av SD:are och invandringskritiker).
En judinna(Emilia Melgar) började helt plötsligt tala om islamofobi och de fejkade slöjryckningarna och använde dessa bluffhistorier som någon form av motivering för att oroa sig och självfallet indikera att det hela var Sverigedemokraternas fel.

Några frågor till er judar:

Hur resonerar ni när ni ena stunden gnäller om "antisemitism" och i nästa stund talar om varje kritik av islam och muslimer som "islamofobi"?

Hur exakt hade ni tänkt att detta skulle hjälpa er situation?

Hur hade ni tänkt att svenskar ska ta er på allvar när ni utsätts för angrepp från muslimer men samtidigt skyller ni angreppen på svenskar?

Är ni judar överhuvud taget kapabla att förstå hur ickejudar uppfattar er och denna mediecirkus?

Förstår ni att det blir foliehattsvarning på er tack vare era medieframträdanden de senaste dagarna?

På vilket sätt förväntar ni judar er att dagens Aktuellt-sänding skulle göra svenskar mer positivt inställda till er? Tycker ni att era etniska judiska fränder betedde sig konstruktivt?

Om ni judar tänker er eran situation i Sverige ca tio år från nu, hur tänker ni er att eran situation i Sverige har hjälpts av det faktum att ni bevisligen skyller muslimskt våld mot judar på svenskar?

Edit: Om Robert Aschberg vill släppa baseballträet och pallra sig från Malmskillnadsgatan får han gärna svara på dessa frågor.

Såg vi samma debatt i Aktuellt????? Eli Gundör (juden) betonade verkligen att den mesta antisemitismen kommer från MENA-invandrare, han sa dessutom att de flesta judar han känner upplever att muslimskt judehat är det värsta judehatet och Malmö togs upp som exempel på det. Muslimen flummade mest kändes det som, och vad det gäller Sverigedemokraterna så måste du ha hört i syne för det partiet nämndes överhuvudtaget inte i Aktuellt.
Citera
2015-02-16, 22:57
Medlem
Carobnjaks avatar
Citat:
Nu på Aktuellt 21:00 SVT2 2015-02-16 var det föga förvånande fortsatt rapportering rörande Vilks och judeskjutningarna.
En jude och en muslim hade en lång monolog där det mesta skylldes på SD och SVP och att man inte skulle visa nolltolerans (läs mer förföljelser av SD:are och invandringskritiker).
En judinna(Emilia Melgar) började helt plötsligt tala om islamofobi och de fejkade slöjryckningarna och använde dessa bluffhistorier som någon form av motivering för att oroa sig och självfallet indikera att det hela var Sverigedemokraternas fel.

Några frågor till er judar:

Hur resonerar ni när ni ena stunden gnäller om "antisemitism" och i nästa stund talar om varje kritik av islam och muslimer som "islamofobi"?

Hur exakt hade ni tänkt att detta skulle hjälpa er situation?

Hur hade ni tänkt att svenskar ska ta er på allvar när ni utsätts för angrepp från muslimer men samtidigt skyller ni angreppen på svenskar?

Är ni judar överhuvud taget kapabla att förstå hur ickejudar uppfattar er och denna mediecirkus?

Förstår ni att det blir foliehattsvarning på er tack vare era medieframträdanden de senaste dagarna?

På vilket sätt förväntar ni judar er att dagens Aktuellt-sänding skulle göra svenskar mer positivt inställda till er? Tycker ni att era etniska judiska fränder betedde sig konstruktivt?

Om ni judar tänker er eran situation i Sverige ca tio år från nu, hur tänker ni er att eran situation i Sverige har hjälpts av det faktum att ni bevisligen skyller muslimskt våld mot judar på svenskar?

Edit: Om Robert Aschberg vill släppa baseballträet och pallra sig från Malmskillnadsgatan får han gärna svara på dessa frågor.

Juden som du kallar honom nämnde knappt SD och SvP under hela tiden i studion. Muslimen nämnde partier på högerkanten och inte SD och SVP vid namn vad jag kommer ihåg. Så på vilket sätt skylldes allt på dessa partier? SD är inget att komma med med och SvP är nynazistiskt, odemokratiskt och rasistiskt parti. MEsta av tiden diskuterades och nämndes araber och folk från mellanöstern, inte svenskar.

Jag är inte jude för övrigt.

Varför är det foliehattsvarning på judar? Vem skyllde angrepp på svenskar? Fanns det någon alls som sa vi skyller på svenskar?

Du verkar ingå i gruppen vi-som-bär-foliehatt som den där rapparen som omnämndes i Dn häromdagen eller var det idag...

De flesta normalt funtade människor är positiva till judar och har inga större problem med de. Du verkar knappt kvala in i den kategorin.

Kom med i matchen för satan.......
Citera
2015-02-16, 23:13
Bannlyst
Citat:
Juden som du kallar honom nämnde knappt SD och SvP under hela tiden i studion. Muslimen nämnde partier på högerkanten och inte SD och SVP vid namn vad jag kommer ihåg. Så på vilket sätt skylldes allt på dessa partier? SD är inget att komma med med och SvP är nynazistiskt, odemokratiskt och rasistiskt parti. MEsta av tiden diskuterades och nämndes araber och folk från mellanöstern, inte svenskar.

Vilka övriga partier finns det på "högerkanten" som han skulle ha syftat på menar du?

Citat:
Jag är inte jude för övrigt.

Citat:
Varför är det foliehattsvarning på judar? Vem skyllde angrepp på svenskar? Fanns det någon alls som sa vi skyller på svenskar?
De antydde genom att tala om "partier på högerkanten" att det var SD:s och SVP:s fel att det gick som det gick. Dessa partier är att beteckna som nationalistiska och de stöds av allt fler svenskar. Det är väl klart fan att det är ett indirekt anklagande mot det svenska folket.

Citat:
Du verkar ingå i gruppen vi-som-bär-foliehatt som den där rapparen som omnämndes i Dn häromdagen eller var det idag...

De flesta normalt funtade människor är positiva till judar och har inga större problem med de. Du verkar knappt kvala in i den kategorin.

Kom med i matchen för satan.......
Citera
2015-02-16, 23:21
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Vilka övriga partier finns det på "högerkanten" som han skulle ha syftat på menar du?

De antydde genom att tala om "partier på högerkanten" att det var SD:s och SVP:s fel att det gick som det gick. Dessa partier är att beteckna som nationalistiska och de stöds av allt fler svenskar. Det är väl klart fan att det är ett indirekt anklagande mot det svenska folket.

Nu har jag inte sett klippet i fråga, men kan du komma med ett par citat om vad som verkligen sades istället för att påstå att allt skylldes på "svenskar."

Och jag är jude för övrigt.
Citera
2015-02-16, 23:22
Medlem
Carobnjaks avatar
Citat:

Det är verkligen foliehatt på dig..... Har du sett vilket stöd de partierna du hänvisar till har? Kan de på något sätt sägas representera svenskar, majoriteten av människorna i detta land, låt oss kalla alla de svenskar. Kan de det? Du behöver fan inte vara statistiker för att svara på den frågan...

Det var inte bara jag som inte hörde något om svenskar. Du inbillar dig och drar förhastade slutsatser. Kom ut och ta en öl istället för att sitta i en grotta och trycka med förvirrade slutsatser...
Citera
2015-02-16, 23:28
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Nu har jag inte sett klippet i fråga, men kan du komma med ett par citat om vad som verkligen sades istället för att påstå att allt skylldes på "svenskar."

Debatten i en ordväxling:

Programledaren: Vilka ligger bakom antisemitismen

Juden: Svenskar med rötter i Mellanöstern

Muslimen: Mummel
Citera
2015-02-16, 23:31
Medlem
Carobnjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Debatten i en ordväxling:

Programledaren: Vilka ligger bakom antisemitismen

Juden: Svenskar med rötter i Mellanöstern

Muslimen: Mummel

Nej det är inga svenskar. Var inte nu sådan! Det är inte äkta svenskar säger jag ju!!! *gråter och sparkar med benen*

Grottmongot skulle bli arg på dig. Kalla de hellre något nedsättande så blir TS glad....
Citera
2015-02-16, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!

Textat
http://www.svtplay.se/video/2683407/...2-21-00-textat
Emilia Melgar 14:40 "Hennes generation påverkas nog mer av främlingsfientliga strömningar i Europa" 14:46 "Hatet har förföljt kvinnor som bär slöja. Har man tänkt att därifrån är inte steget långt till att någon rycker av mig mitt halsband" Slut 14:59 Vi vet alla att de sk. slöjmisshandlarna inte är nånting annat än bluff och båg: (FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige ("Slöj-misshandeln" i Farsta verkar falsk)

Menar du på allvar att snacket om främlingsfientliga strömningar inte är en anklagelse med udden riktad mot svenskar och övriga Européer? Har du någonsin sett araber eller judar anklagas för "främlingsfientlighet"? Det är endast på vita man använder epitetet "främlingsfientlig" Det här är "guilt by associaction".
Senast redigerad av Grottmongo101 2015-02-16 kl. 23:50.
Citera
2015-02-17, 02:03
Medlem
SD har judar i partitoppen och är Israel-vänliga.
Resten av partierna erkänner Palestina och ökar biståndet till terroristerna i Hamas
När muslimer dödar judar i en terroristattack så blir det på något sätt SD och svenskarnas fel? Man undrar ju hur vissa personers hjärnor fungerar
Senast redigerad av Wooxan 2015-02-17 kl. 02:05.
Citera
2015-02-17, 02:05
Medlem
Vintergrisens avatar
Nu får ni ursäkta om jag frångår topic lite smått men herre min gud vilken pinsam insats imamen gjorde i Aktuellt.

Alla torde vara fullt medvetna om att hatet mot judar i Malmö primärt kommer från invandrare från Mellanöstern och ingen har väl ha missat vilken tro/ideologi gärningsmännen i Paris och Köpenhamn bekände sig till, men likväl slingrar sig imamen som en ål och påstår att det största problemet är nog trots allt "högerextrema krafter" och nog blir även muslimer utsatta för tråkigheter. Det rycks ju slöjor på löpande band, osv. Inte en tillstymmelse till självrannsakan där inte utan bara desperat damage control hela vägen.

Hur skulle det vara om någon av dessa självutnämnda företrädare för islam någon enstaka gång rakt av kunde erkänna att ja, vi har ett problem med våldsbejakande extremism inom vår gemenskap och det är något vi måste ta tag i, istället för att konstant släta över, vifta med offerkortet samt skjuta över ansvar och skuld på andra?

EDIT: ... och så avslutar karlsloken med att vimsa om att muslimer nu för tiden får stå ut med "hatpropaganda", eller på ren svenska "satirteckningar". Om det här var den mest moderata muslimska företrädaren som gick att skaka fram kanske vi faktiskt bör överväga att bomma igen alla moskéer.
Senast redigerad av Vintergrisen 2015-02-17 kl. 02:16.
Citera
2015-02-17, 03:47
Medlem
1. Muslimer: förstår att de är trötta att sättas i samma fack som terorrister. Men muslimer måste erkänna att det sprids grovt extrem islamism av vissa imamer i förorterna och att dessa måste bort då de hjärntvättar ungdomarna. Istället så känner de sig utsatta och försvarar sig kollektivt genom att peka på islamofobi.

2. Judar: ja det kanske är invandrare från mellanöstern som är den mest hostila gruppen mot judar. Men är det så konstigt egentligen? Så länge judar internationellt inte fördömer Israels utrikespolitik så tror jag att judehat kommer existera.
Citera
2015-02-17, 03:56
Medlem
80% av dagens antisemitism kommer ifrån invandrade muslimer, 19% från islamkramande vänstermänniskor som älskar Palestina och 1% från Hitleranhängare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in