2011-03-15, 19:27
Medlem
unsungs avatar
Judiska maktförhållanden -> Socialantropologi och etnologi

// moderator
Citera
2011-03-15, 21:21
Medlem
bjornebarns avatar
Judarna har, av någon anledning, en väldigt bra förmåga att lyckas bra i livet. De får bra jobb och blir rika med andra ord. Varför kan man då fråga sig, och det har jag ingen aning om. Kanske för att de har haft så mycket motgångar, och bara de bästa judarna har lyckats överleva (en form av avling), kanske?

Hur som helst, människan blir alltid avundsjuk gentemot de som har det bra och har lyckats, och istället för att släpa sina feta arslen ur soffan oc hgöra något med sina liv, sitter de bara och skriker åt alla som faktiskt har kämpat och lycakts bra i livet.
Citera
2011-03-15, 21:43
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Judarna har, av någon anledning, en väldigt bra förmåga att lyckas bra i livet. De får bra jobb och blir rika med andra ord. Varför kan man då fråga sig, och det har jag ingen aning om. Kanske för att de har haft så mycket motgångar, och bara de bästa judarna har lyckats överleva (en form av avling), kanske?

Hur som helst, människan blir alltid avundsjuk gentemot de som har det bra och har lyckats, och istället för att släpa sina feta arslen ur soffan oc hgöra något med sina liv, sitter de bara och skriker åt alla som faktiskt har kämpat och lycakts bra i livet.

Jag tycker inte judarna har haft särskilt mycket motgångar med tanke på att de har lyckats ta makten.
Vissa strävar faktiskt inte efter status utan vill bara tjäna. Juden vill helst ha geld och styra över gojer så givetvis blir det som det blir.
Citera
2011-03-15, 21:55
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Jag tycker inte judarna har haft särskilt mycket motgångar med tanke på att de har lyckats ta makten.
Vissa strävar faktiskt inte efter status utan vill bara tjäna. Juden vill helst ha geld och styra över gojer så givetvis blir det som det blir.

Haha, du menar att judarna INTE har haft motgångar under historiens gång?... Var läste du historia? Mellanöstern?

Men faktum kvarstår ändå, judarna lyckas bra. Man kan inte bli tex chef över ett företag, om man faktiskt inte har lite kompetens och har kämpat. Därför blir folk avundsjuka och skyller allt på dem.
Citera
2011-03-15, 22:31
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Haha, du menar att judarna INTE har haft motgångar under historiens gång?... Var läste du historia? Mellanöstern?

Men faktum kvarstår ändå, judarna lyckas bra. Man kan inte bli tex chef över ett företag, om man faktiskt inte har lite kompetens och har kämpat. Därför blir folk avundsjuka och skyller allt på dem.

Nej vilka motgångar har judarna haft som inte andra har haft?
Judarnas historia i exempelvis Sverige är bara en historia av ökande makt.
Menar du att bara judar kan bli chefer?
Sedan är det givetvis lättare att bli chef om man tillhör samma etnicitet som företagets ägare eller till och med är släkt med ägarna än om man inte är.
Citera
2011-03-15, 23:50
Medlem
Citat:

Alltså jag har inget emot Judar. Men jag undrar över Israels sätt att behandla människor överlag, detta kan närmast beskrivas som det mest nazistiska vi har sett under modern tid. Det är ju hemskt!

Sen undrar jag varför just Judar är så insatta i att skapa en mångkultur i Sverige, trots att det egentligen inte finns någon integrering. Kulturerna i landet är isolerade från varandra. Det vi har skapat här i landet (ja alla är skyldiga) är en segrering och misär bland alla folkslag. Att propagera för just mångkultur vid det här laget är bara idiotiskt.

Sen håller jag med dig om Judar, de är intellektuella eftersom sökandet präglas av kulturen. Men frågan är varför Israel- Judar och Amerikanska Judar samarbetar för att stärka Israels maktposition och göra det Judiskt homogent när de själva intresserar sig för mångkultur i andra länder?

Det finns många folkslag som borde få sitt eget hemland i.s.f! Skulden verkar sitta på viteuropéer, är det dessa länder som skall "berikas" samtidigt som Judar skall ha ett eget land. Nej, jag köper inte denna agenda.
Senast redigerad av dogspike 2011-03-15 kl. 23:52.
Citera
2011-03-16, 14:43
Medlem
BloodBrides avatar
Jag måste erkänna att fram till den dag jag blev registrerad på FB så hade jag ingen aning om att så många var bekymrade över "judefrågan".

Folk hatar inte judar, de vet inte att de existerar ens (mörkning, mörkning).

Även om judar delar en gemensam religion betyder det inte att de har likartade åsikter. Den ene tycker si, den andra tycker så.

Finns ingen judisk världsomspännande kollektiv agenda .
Citera
2011-03-16, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BloodBride
Det finns däremot flera judiska världsomspännande agendor. Annars undrar jag vad du tror att organisationer som WJC, WZO och Simon Wiesenthal-centret pysslar med.
Citera
2011-03-16, 19:09
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodBride
Jag måste erkänna att fram till den dag jag blev registrerad på FB så hade jag ingen aning om att så många var bekymrade över "judefrågan".

Folk hatar inte judar, de vet inte att de existerar ens (mörkning, mörkning).

Även om judar delar en gemensam religion betyder det inte att de har likartade åsikter. Den ene tycker si, den andra tycker så.

Vissa saker måste vi erkänna att så gott som samtliga judar håller med om.
Så gott som alla judar är zionister.
Så gott som alla judar är för massinvandringen.
Så gott som alla judar anser att judar är bättre än ickejudar och skall roffa åt sig så mycket makt som möjligt.
Judar har även en vilja till att skaffa sig sitt geld.
Det verkar som om många judar är psykopater.
Citera
2011-03-16, 19:43
Medlem
Laertess avatar
Jag tror att de typiska antisemitiska grupper kan hysa ett hat av olika anledningar beroende på vilken grupp man tillhör. Jag har dock tolkat in det som att de flesta av dessa grupper är eniga om att de ogillar judarnas inflytande inom en rad olika områden. En del kan måla upp absurda konspirationsteorier medan andra antar en mer jordnära hållning i ovan nämnda tema.

Jag tycker egentligen inte om att göra bedömningar och generaliseringar av stora grupper men om jag ska ta ställning trots det så har jag en positiv bild av judar som grupp. De är intelligenta och har gjort många stora framgångar som gynnat mänskligheten.
Senast redigerad av Laertes 2011-03-16 kl. 19:48.
Citera
2011-03-16, 22:20
Medlem
jonthe12s avatar
Citat:
Så gott som alla judar är zionister.
Det är nog inte så konstigt att en folkgrupp strävar efter ett ha ett eget land.

Citat:
Så gott som alla judar är för massinvandringen.
Skulle gissa på att det är en ungefär lika stor precentuell fördelning svenskar som är för massinvandringen som judar i sverige.

Citat:
Så gott som alla judar anser att judar är bättre än ickejudar och skall roffa åt sig så mycket makt som möjligt.
Det baserar du på? Egna erfarenheter? Skulle tro att de flesta judar värderar sig själva lika högt som någon annan person.

Citat:
Judar har även en vilja till att skaffa sig sitt geld.
Kan lova dig att om du frågar 1000 slumpmässigt valda personer om de vill ha 1 000 000 Kr så kommer de allra flesta (om inte alla) glatt tacka ja. Du kanske har en annan poäng men påståendet är jättekonstigt men framförallt irrelevant.

Citat:
Det verkar som om många judar är psykopater.
Trams.
Senast redigerad av jonthe12 2011-03-16 kl. 22:22.
Citera
2011-03-16, 23:27
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonthe12
Det är nog inte så konstigt att en folkgrupp strävar efter ett ha ett eget land.

Skulle gissa på att det är en ungefär lika stor precentuell fördelning svenskar som är för massinvandringen som judar i sverige.

Det baserar du på? Egna erfarenheter? Skulle tro att de flesta judar värderar sig själva lika högt som någon annan person.

Kan lova dig att om du frågar 1000 slumpmässigt valda personer om de vill ha 1 000 000 Kr så kommer de allra flesta (om inte alla) glatt tacka ja. Du kanske har en aannan poäng men påståendet är jättekonstigt men framförallt irrelevant.

Trams.

Jaha jag känner inte till någon folkgrupp som anser sig behöva ägna sig åt kolonisation för att ha ett eget land och om det skulle behövas anse det vara värt det. Förövrigt läste jag nyligen att Zimbabwe har världens bästa klimat. Varför skall vi inte kunna ta och erövra Zimbabwe kalla det Sverige och köra bort negrerna vi skulle säkert kunna styra över Zimbabwe bättre än vad negrerna gör.
Mångkulturen är en judisk strategi.
Läser man på om judefrågan som jag har gjort under en längre period vet man om sådana saker.
Om du frågade 1000 människor om de skulle kunna tänka sig att tjäna pengar på vit slavhandel och organhandel undrar jag hur många som skulle svara ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in