Det här inlägget raderades från en annan tråd, kanske överlever det här. Borde vara on topic. Får väl se.
"Jag rör mig vanligtvis på andra ställen här på Flashback, kom hit för att söka information om vad som händer i Malmö ang hot mot judar. Och hittade den här tråden. Jag har svårt att förstå vad jag läser. Eller rättare sagt, jag har svårt att förstå att det överhuvud taget finns människor som uttrycker sig på det här sättet. Det här är ju ingen debatt. Det handlar bara om att ge utlopp för sitt hat.
Nu är till och med Flashback en del av den sionistiska konspirationen. Jag försöker reda ut det här i tankarna, men kommer ingen vart.
Det verkar handla om en viss människotyp som bara måste hata och hitta konspirationer överallt. Som hatar människan, samhället, civilisationen. Konspirationister. Antagligen värda en egen tråd.
Jag gissar att det handlar om en psykisk störning. Antagligen kan individen själv inte hjälpa att h*n känner och tänker så här. Ungefär som pedofiler eller pyromaner. Irrationellt beteende.
I så fall är det trots allt adekvat att uttrycka sig som man gör. Kanske rent av hälsosamt att lätta på trycket. Terapeutiskt.
Men någon debatt är det ju inte. Kanske är detta att debattera, dvs ett rationellt, intellektuellt utbyte av tankar, en förnuftshandling i syfte att söka ny kunskap, i sig något misstänksamt. Kanske de gamla grekerna var sionister. Bokbål, någon?
Det är dödfött att argumentera med störda människor. Förintelseförnekarna vet innerst inne att den ägde rum. Det handlar om den yttersta megahädelsen, att kasta sig i armarna på det ondaste av onda.
Skulle de här människorna plötsligt må toppen och aldrig oja sig mer om all världens judar upphörde att existera? Knappast. Man skulle snabbt som ögat hitta någon ersättning.
Jag beklagar ert öde, er existens, er sjukdom. Men så länge ni inte hotar mig och mitt liv, så ska jag försöka glömma att ni finns."