2011-03-12, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonthe12
Detta är så komiskt

Varför är det komiskt?

If you control both sides, you always win.
Citera
2011-03-12, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J400d
Varför är det komiskt?

If you control both sides, you always win.

Därför att ni är störda,
Citera
2011-03-12, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av garethbalek
Därför att ni är störda,

Det var ju en fantastisk argumentationsteknik du presenterar där! jag antar att du ligger i högform just nu och deffar din mentalaförmåga till max?
Citera
2011-03-14, 23:54
Medlem
Run3s avatar
Jag har läst en del inlägg i denna tråden och i andra trådar i detta forumet, men jag känner mig inte speciellt övertygad. Jag förstår att judarna kontrollerar stora delar av media och annat. Men är det anledning nog att hata dem? Uppfostrar verkligen alla judemödrar sina barn till att i hemlighet göra allt för den judiska rasen? Vad är deras mål? Världskontroll? Judebefolkningen och dess befolkningsökning är väl inte speciellt stor för att det ska vara en risk? Eller vill de tvångskonvertera alla till judendom?

Som sagt, jag har lite svårt att se skäl nog till att hata judarna. Och att de skulle ha någon hemlig agenda (som ingen utomstående/ickejude vet om) får mig att tvivla en aning. Men upplys mig gärna!
Citera
2011-03-15, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Jag har läst en del inlägg i denna tråden och i andra trådar i detta forumet, men jag känner mig inte speciellt övertygad. Jag förstår att judarna kontrollerar stora delar av media och annat. Men är det anledning nog att hata dem? Uppfostrar verkligen alla judemödrar sina barn till att i hemlighet göra allt för den judiska rasen? Vad är deras mål? Världskontroll? Judebefolkningen och dess befolkningsökning är väl inte speciellt stor för att det ska vara en risk? Eller vill de tvångskonvertera alla till judendom?

Som sagt, jag har lite svårt att se skäl nog till att hata judarna. Och att de skulle ha någon hemlig agenda (som ingen utomstående/ickejude vet om) får mig att tvivla en aning. Men upplys mig gärna!
Fortsätt läsa i det här delforumet.

Det handlar självklart inte om att hata någon.
Citera
2011-03-15, 12:20
Medlem
basseakers avatar
Hur vet vi att patriot inte ägs utav judar då, det vore ju inte något nytt att judarna smyger sig in bland nationalister och förvränger budskapet till sin fördel.
Citera
2011-03-15, 12:54
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molke
Finns inga som är så luriga som judar, lita aldrig på en jude.

Juden använder de kvinnliga företrädarna som motåtgärd, eftersom kvinnor hyser högsta trovärdighet i Sverige. Detta är ett unikt svenskt fenomen, och i andra länder är judarnas ställning betydligt svagare p g a kvinnors lägre trovärdighet.

Se upp för den kvinnlige juden - hon är snart högsta chef även på din arbetsplats !
Citera
2011-03-15, 13:27
Medlem
TheRestrainers avatar
Jag måste fråga mig själv vad denna tråd har att göra med judiska maktförhållande. Samma sak med den andra tråden sådan är juden.
Citera
2011-03-15, 13:39
Medlem
dharmabumps avatar
Det här inlägget raderades från en annan tråd, kanske överlever det här. Borde vara on topic. Får väl se.

"Jag rör mig vanligtvis på andra ställen här på Flashback, kom hit för att söka information om vad som händer i Malmö ang hot mot judar. Och hittade den här tråden. Jag har svårt att förstå vad jag läser. Eller rättare sagt, jag har svårt att förstå att det överhuvud taget finns människor som uttrycker sig på det här sättet. Det här är ju ingen debatt. Det handlar bara om att ge utlopp för sitt hat.

Nu är till och med Flashback en del av den sionistiska konspirationen. Jag försöker reda ut det här i tankarna, men kommer ingen vart. Det verkar handla om en viss människotyp som bara måste hata och hitta konspirationer överallt. Som hatar människan, samhället, civilisationen. Konspirationister. Antagligen värda en egen tråd.

Jag gissar att det handlar om en psykisk störning. Antagligen kan individen själv inte hjälpa att h*n känner och tänker så här. Ungefär som pedofiler eller pyromaner. Irrationellt beteende.

I så fall är det trots allt adekvat att uttrycka sig som man gör. Kanske rent av hälsosamt att lätta på trycket. Terapeutiskt.

Men någon debatt är det ju inte. Kanske är detta att debattera, dvs ett rationellt, intellektuellt utbyte av tankar, en förnuftshandling i syfte att söka ny kunskap, i sig något misstänksamt. Kanske de gamla grekerna var sionister. Bokbål, någon?

Det är dödfött att argumentera med störda människor. Förintelseförnekarna vet innerst inne att den ägde rum. Det handlar om den yttersta megahädelsen, att kasta sig i armarna på det ondaste av onda.

Skulle de här människorna plötsligt må toppen och aldrig oja sig mer om all världens judar upphörde att existera? Knappast. Man skulle snabbt som ögat hitta någon ersättning.

Jag beklagar ert öde, er existens, er sjukdom. Men så länge ni inte hotar mig och mitt liv, så ska jag försöka glömma att ni finns."
Citera
2011-03-15, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dharmabump
Nu är till och med Flashback en del av den sionistiska konspirationen. Jag försöker reda ut det här i tankarna, men kommer ingen vart. Det verkar handla om en viss människotyp som bara måste hata och hitta konspirationer överallt. Som hatar människan, samhället, civilisationen. Konspirationister. Antagligen värda en egen tråd.

Du har rätt i det mesta. Det här är människorna behöver återupptäcka sitt inre ljus och glädje. Jag är snabb att yttra mina åsiktor om hur fel det gått med invandringen i Sverige men de sionistiska konspirationsteorierna som vissa har här får mig att avfärda dom helt som foliehattar.

Att judar hänger ihop i grupp och gangnar sig själva är en del av marknadsekonomin. Så länge de inte är ute på gator och får andra att känna sig otrygga pga en historik av våld så är dom för mig en helt accepterbar folkgrupp.
Citera
2011-03-15, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dharmabump
Det verkar handla om en viss människotyp som bara måste hata och hitta konspirationer överallt. Som hatar människan, samhället, civilisationen. Konspirationister. Antagligen värda en egen tråd.
Är det vänstern du beskriver? De lyckas få precis allt till att handla om kapitalism och bortser från allt som inte passar in i klassanalysen. Den rika eliten blir en konspiration för att förslava arbetarklassen. De hatar också människan som människa, dvs. med alla hennes naturliga instinkter och behov, och samhället som de uppfattar det, med dess traditioner och strukturer är alltid förtryckande och förlegat i deras åsikt. Riktiga vänstermänniskor är i mitt intryck långt större konspirationsteoriker och fanatiker än "rasister" och "antisemiter".

Citat:
Jag gissar att det handlar om en psykisk störning. Antagligen kan individen själv inte hjälpa att h*n känner och tänker så här. Ungefär som pedofiler eller pyromaner. Irrationellt beteende.
Att stämpla oliktänkare som mentalsjuka är ju ett klassiskt knep. Det användes av Sovjet. Det användes av Adorno. Hört talas om "sluggishly progressing schizophrenia"? Kolla upp det. Mycket intressant.

Citat:
Men någon debatt är det ju inte. Kanske är detta att debattera, dvs ett rationellt, intellektuellt utbyte av tankar, en förnuftshandling i syfte att söka ny kunskap, i sig något misstänksamt. Kanske de gamla grekerna var sionister. Bokbål, någon?
Påstår du verkligen att det inte finns en hel del duktiga debattörer som du skulle kalla för antisemitiska här på FB? Det finns många intelligenta och kunniga företrädare för nästan alla åsikter här, hur motsatta och oförenliga de än är.
Citera
2011-03-15, 17:03
Medlem
Detta är en orsak.

http://www.youtube.com/watch?v=a6OQz...eature=related

De bankirer som styr ekonomin är självaste Rothschild som är Europa- Judar eller egentligen Khazarer. De ursprungliga Judarna är det egentligen ganska synd om.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rothschild

https://www.flashback.org/sp29480520

http://www.youtube.com/watch?v=FJjSzXkm55o

De flesta hatar inte Judar, tvärtom. Judar har gjort mycket för världen. Men det motsägelsefulla i deras politik är den ledande etnocentriska förhållningssättet som genomsyrar de Judiska organisationerna världen över. Judar var offer och även förföljda, men idag så har den situationen ändrats. De myter man har hört om Judar har på många sätt blivit sanna, olyckligt nog. Man har ett manipulativt förfarande.

Det samma kan sägas om Muslimer och deras religion, man håller en god uppsyn gentemot "icke införstådda", men bakom ryggen så har man en helt annan agenda. Detta kan man läsa i Koranen/Torah.

Men man måste förstå att det finns många Judar som är helt vanliga medborgare, som står för sitt kast precis som alla andra. De man skall hata är de inbilska människor som sprider sina vänsterextremistiska lögner, dessa innefattar även icke- Judar. Alltså en propagerande entitet som framhäver en bild som egentligen är dubbelbottnad. Man talar om det som är bra med den individuella friheten men man talar inte om konsekvenserna. Frihet är bra men om en öppnar portarna och den andre sluter sig, då är det bara den ena sidan som blir exploaterad.

Det är märkligt varför man vill splittra människor på detta sättet. Jag har inget emot olikhet, men av kulturidentiska skäl så vägrar många att anpassa sig för de nya värdländernas normer. Är man beredda på att kämpa för sin orsak och stärka den nationen utan att vika sig för globala krafter så varför inte. Vilka vill vika sig för kapitalister som inte bryr sig om människor egentligen, eller av sina egna narcissistiska skäl som konsument?

Att importera människor som man försätter i en beroende- situation skapar bara missnöje bland alla och främst de invandrare som man redan har släppt hit m.a.o "arbetskraft" som fyllt kvoten för de arbetsplatser som behövde fyllas ut. Tyvärr har industrialismen blivit närmast mobil och det tar inte lång tid innan dessa försvinner helt från västländerna. Vi kan ju se hur industrierna har flyttat på sig. Detta har skett i Japan, Turkiet, Syd- Korea, Indien, Taiwan, Kina, Brasilien m.m. Anledningen till detta är pengar. Man skapar en total ekonomisk jämlikhet världen över, när vi talar länder sinsemellan. De vill ha billig arbetskraft. Just nu håller vi på och flyttar industrierna till Afrika hör och häpna. I slutändan, vilka tror ni kommer att ha mest pengar?

Om man följer utvecklingen så kommer vi se länder som är splittrade, de ligger i en ekonomisk beroende situation och de är slavar för kapitalister.

Nej, jag hatar inte Judar, jag hatar Judar som är rasister. Jag hatar muslimer som är rasister. Dom finns det gott om. Vill man inte stå för sitt kast så kan man packa ihop och dra hem igen. Det samma gäller rika svin som tar sina pengar före sitt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in