2021-12-06, 16:20
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
annars lade ju allas vår Johnny Bode nästan grunden för det här konceptet. Vara tjock, skryta om sina kontakter, blåsa folk på pengar, slösa bort pengarna på kortsiktig lyx och sedan börja om igen på ny ort.

Där sa du väl allt som behöver sägas om Olof K Gustafsson ja.

Älskar din signatur!
Citera
2021-12-06, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tror, som någon ett par poster upp också skrev, att det då och då trillar in en summa för något han fakturerat för eller sålt och då lever han upp pengarna snabbt. Till exempel tror jag säkert några krögare runtom i världen har betalat en engångssumma till Escobar Inc. för att de använder namnet. Det liv sådana som han lever funkar ju ett tag, men sedan hopar sig skulderna (och horden av ovänner blir allt större) och det blir pojkrummet igen, innan det är dags för nästa land och affärsidé...

Han fick in några tusen på NFTprints på Escobar Inc auktionen.
https://foundation.app/@escobarinc
Men de pengarna är nog slut snart. Undrar oxå hur mycket pengar Roberto fick ta del av.
Citera
2021-12-06, 16:24
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person1988
Han fick in några tusen på NFTprints på Escobar Inc auktionen.
https://foundation.app/@escobarinc
Men de pengarna är nog slut snart. Undrar oxå hur mycket pengar Roberto fick ta del av.
Verkade vara en dement gubbe, som väl lurades att sälja någon rättighet för några tusenlappar.
Citera
2021-12-06, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Inredningen i Burj Khalifa såg ut som om den vore tagen från 70-talet? Liknade mer ett öststatshotell (nästan) än ett lyxhotell.

När han grinar som ett barn över gratisparfymen till receptionisten är också hysteriskt roligt. Olof ser ut att lukta svett 24/7. Gratisproverna kommer inte hjälpa dig där, gubben.

Jävligt genant när han försöker imponera med den sönderkörda budget-Ferrarin på sin gamla klasskompis. Då var det nära att jag fick stänga av...

Burj Khaliffa är likt det mesta i Dubai en fin fasad med en radonosande, avloppsläckande sophög inomhus.

Bodde där ett tag. Första stället jag bott på i världen där det inte fanns rinnande vatten i kran men guldfasad på höghuset och vakter som håller upp dörren för en.
Citera
2021-12-06, 18:08
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Olofs egna tankar om dokumentären
https://youtu.be/Lh994K1uxQY
Publicerat Måndagen den 6 December2021
Citera
2021-12-06, 19:02
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Roberto Escobar är väldigt lätt att hitta. Du kan boka en timmes turistvandring i Medellin med honom för 462 kr. Han är billigare än en hora. https://www.airbnb.com/experiences/2...9_120661082613

Har några bekanta som hängde med honom på en sådan tripp. Han verkar vara en rätt såsig gubbe vid det här laget och gör väl allt han kan för att kunna få ut något på familjenamnet efter att imperiet gick åt helvete.

Sen får man väl säga att det inte är en dålig idé att försöka få in lite pengar den vägen. Att han då lyssnar på någon som är driven (vilket Olof ändå får sägas vara) och som har jobbat med välkända varumärken tidigare är ju inte nödvändigtvis ett dåligt drag. Att Olof sedan skulle hantera uppdraget som han gjort kanske han inte riktigt hade föreställt sig. Eller så tycker han också att det är en bra idé att försöka stämma Klarna och Netflix...

Citat:
Ursprungligen postat av GylleneUttern2
Där sa du väl allt som behöver sägas om Olof K Gustafsson ja.

Älskar din signatur!

Hehe, direktcitat från en öppningssketch i Mammas Nya Kille.
Citera
2021-12-06, 20:02
Medlem
McMakrills avatar
Varför fick vi inte se något bevis i dokumentären, än hans andra klassens lyxbilar o stulna Rolex? Inga kontor, inga fastigheter, eller hans påstådda personal? Vi får bara veta att han målar o tvättar själv.

Om nu alla tvivlar på Olof, varför lägger han inte fram nått enkelt bevis, så hade han ju fått stopp på alla kritiker i den här tråden...? Det är inte på ett smickrande sett han är känd för nu...

Escobar är väl typ som "Svensson" i spansktalande länder, är nog inga problem att döpa sin bar till det, även om man inte heter Escobar?
Citera
2021-12-06, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Du vet så mycket om att han är så rik och har så mycket saker men ändå är du lika dålig som Olof att producera något av substans. Du får gärna visa vad det är som gör att du vet att han är rik, allt vi får se är samma sak som alla andra Instagram influencers gör med diverse lyxresor och hyrda lyxleksaker för att försöka framstå som rik och framgångsrik. Går du in på Instagram så kan du hitta svenska tonårstjejer med mer imponerande livsstil med lyxigare resor, lyxhus och finare bilar.

Varför åker multimiljonären runt i en 10 år gammal budgetferrari som är det bland det billigaste alternativet? Det är en Ferrari för såna som inte har råd med en riktig Ferrari. Det är ännu ett exempel på någon som försöker måla upp en bild av att vara framgångsrik utan att faktiskt vara det.

Varför får vi aldrig se någon av hans dyra och exklusiva hem? Kan det vara för att det är något som är långt utanför hans budget som han hyr?

Varför får vi aldrig se något av substans?

För att Jocke är mer framgångsrik och har en mycket dyrare och finare Ferrari än honom samt har petat hål på hans feta ego. Typ samma anledning som han har något vendetta mot Martin Björk för att han skämta och skratta åt honom i Radio för 10+ år sen.

Långt inlägg och kort svar från mig.
Ett par stycken på mitt företag bor på Marbella. Sen vad du väljer att tro på eller klassa som substans spelar ingen roll för mig.
Citera
2021-12-06, 20:25
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Kul dokumentär, kände vagt till denne Olof sedan tidigare men hade inte full koll på hans livshistoria. Sen är det ju rätt tydligt att det här är en inköpt dokumentär, men ändå. Speciell karaktär.

En sak jag dock aldrig förstod var varför han först visade upp sitt lyxliv på hotell i Dubai och sedan fraktade över sina lyxbilar till Sverige. Kort därpå bor han i sitt föräldrahem tillräckligt länge för att måla om och inte långt därefter kör han omkring i sin farsas gamla bil. Borde han inte ha tagit in på hotell eller något istället? Kan ju knappast kosta lika mycket som att bo i en etagevåning i Dubai liksom.

Väldigt mycket om honom verkar ju kretsa kring huruvida han är rik eller inte, det verkar vara lika viktigt för honom att framställa sig själv som framgångsrik som det är för hans haters att påtala motsatsen. Att han släpper på fasaden och flyttar ut till Ekerö verkar lite konstigt då.

Du har fått det om bakfoten, att vara rik på riktigt innebär att man kan bo på 2 stjärniga hotell om man vill, det handlar om att balansera och maximera sitt liv och avnjuta alla sidor. Det finns en charm i att äta en trött carbonara hemma i sitt pojkrum för att sedan ta sin rolls till sitt privatjett. Det är oerhört skadligt att vara finansiellt rik men ha tappat sitt psyke i rikedomen, då är det bättre att vara fattig med huvudet på rätt skaft.
Citera
2021-12-06, 20:37
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Du har fått det om bakfoten, att vara rik på riktigt innebär att man kan bo på 2 stjärniga hotell om man vill, det handlar om att balansera och maximera sitt liv och avnjuta alla sidor. Det finns en charm i att äta en trött carbonara hemma i sitt pojkrum för att sedan ta sin rolls till sitt privatjett. Det är oerhört skadligt att vara finansiellt rik men ha tappat sitt psyke i rikedomen, då är det bättre att vara fattig men glad.

Det har du helt rätt i. Jag har släktingar som är rejält förmögna och de är väldigt enkla människor som inte är beroende av lyx för att må bra. Man hade aldrig kunnat ana hur gott ställt de har det om man bara utgick ifrån deras kläder, bilar eller fritidsintressen t.ex. De har råd att vara som de är helt enkelt. Materialism och statushets hör mer medelklassen till.

Men i Olofs fall verkar det ju vara rätt viktigt för honom att framstå på ett visst sätt. Det är mycket flådiga bilar, klockor och andra nyrika statusmarkörer. Därför har jag svårt att tro att han egentligen skulle ha en Buffet/Kamprad-inställning till livet. Visst att lyxklockor kan ses som en investering osv, men Olof flexar ju extremt mycket och söker konflikt med andra flexare. Jag kan inte påstå att jag känner enormt många riktigt rika personer, men de jag känner beter sig verkligen inte så.

Det är därför jag inte kan få ihop det med farsans bil och lägenheten på Ekerö. Det lirar inte med hans personlighet.
Citera
2021-12-06, 20:42
Medlem
När jag såg dokumentären om Olof, fick jag intrycket av en wannabe. Alltså någon som lever ett meningslöst och värdelöst liv och bara flackar runt utan att kunna slå sig till ro. Med bakomliggande trassliga familjerelationer, ensamhet, en gravid fru som inga krav ställer, och därför funkar det. Allt han önskar sig är att vara rik och få ett erkännande, känns så bekräftelse- törstande, som ett mobbingoffer sökandes revansch in absurdum och aldrig får nog.

Men värst ändå så tom på innehåll, en ihålig, ointressant personlighet. Kvittar om han är rikast i världen, jag orkade inte ens se klart dokumentären, så intetsägande person.
Citera
2021-12-06, 20:55
Medlem
Rainmans avatar
Reagerar på hur dåligt översatt dokumentären är. På restaurangen frågar väl ändå olof om det är wagyu och inte wild goose? Sedan lite senare säger han ”ska vi ta och dra då” men det översätts till ”ska vi trolla?” Driver dom med olof ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in