Citat:
Ursprungligen postat av
Myztico
Men herregud människa, du talar ju emot dig själv i varannan mening. Förklara vad det är som gör att man "förstår" att Olof är rik? Är det dom falska klockorna? Dom falska dollarsedlarna? Budgetferrarin? Att han inte uppvisat en enda fastighet? Importfrun som knappt kan förstå engelska? Luftslotts företaget med hundratals andställda som inte existerar och kontor som inte existerar? Nämn en enda konkret sak som bevisar att han är rik, snälla, bevisa mig fel.
Olof är ju definitionen av någon som låtsas vara rik, vilket var hela min poäng.
Olof lurar puckon som dig att han är rik, hade han varit rik hade han väldigt enkelt kunnat bevisa det, så varför gör han inte det istället för att lägga ut bilder på ett dyrt hotellrum eller att han åker privatjet precis som desperata Insta influencers som låtsas vara rik? Varför äger han ingen dyr fastighet han kan visa oss? Varför köper han inte en riktig Ferrari?
Alltså, du måste tänka lite längre än näsan räcker här. Det står att företaget har scammat folk, varumärket har utan tvivel en viss popularitet, företaget har en viss omsättning, de har rättigheter. Och du tror inte detta har genererat fina pengar? Det tror jag, 100 %.
Och du tror inte ens Olof är dollarmiljonär? Det tror jag, definitivt. Jag tror inte att han direkt är superrik, men att han inte ens ska ha skrapat ihop 10 miljoner+, det tror jag inte ett dugg på.
Tankesättet: ''Han hyr sin bil därför är han inte rik'', detta argumentet är så dåligt så jag behöver bara peka ut en enda person som har gjort följande som är rik så faller argumentet. Grant Cardone rekommenderar i USA att man leasar sin bil. Är han fattig? Svinrik.
Olof startade även upp en stor kampanj på Gofundme om jag minns rätt med Pablo, vissa sidor har skrivit om detta. Är allt detta fejk? Jag har svårt att tro det.
Det må finnas många överdrifter, men att han inte ens ska vara dollarmiljonär? Det betvivlar jag starkt med tanke på hans position i företaget och vad företagt har åtagit sig. Det känns som ett väldigt rimligt mål med tanke på varumärket, allt de har gjort etc.
Företaget har ju ändå omsatt någorlunda vad det ser ut som.
I USA ägde han även ett låneföretag som gick bra, är detta påhitt?
Jag tror många stör sig på att han har nått en viss nivå av framgång. Jag tror garanterat att han har minst 10 miljoner+, minimum.
I hans ålder, är det hästlängder över snittet.
Jag tycker även att jag kan ana i hur han pratar att han inte är någon dumskalle.
Men det enda sättet för en svensk att känna sig bekväm med sin mediokra tillvaro är att tänka: ''Allt detta är fejk, precis allt''.
Han har inget behov av att imponera på folk, han glider runt. Men om du tror att alla rika flashar så får du väl tro det, men det stämmer inte.
Är man trygg i sig själv så har man inget behov av att bevisa, man vet själv vad man går för och det är huvudsaken.