Citat:
Ursprungligen postat av
mofasti
Att jag betlade 20 000 var för att visa att jag inte är en tattare utan är seriöst att arbeta för escobar inc.
Tycker det är lite gulligt att Mofasti gång på gång skryter om den enorma summan på 20.000kr han behövde donera för att visa sig vara en riktig player.
20.000kr är en summa pengar som de flesta svenskar som jobbar med ett ok jobb kan slänga iväg på skräp utan att bekymra sig efteråt. Tror alla som tvivlar på Olof i denna tråden har råd att göra din urusla investering utan att det känns i plonkan.
Jag gillar till exempel teknik. Så köper ofta ny MacBook när Apple släpper en ny modell av MacBook Pro 16”. Vilket är något mer än din investeringen och den utgiften svider inte direkt i plånboken.
Sen bodde jag ett tag i Marbella för några år sedan. Hyrde en ganska stor lägenhet nära bargatan. Innan jag ens hade landat i Spanien hade jag redan fått betala mer än din investering för att ens få flytta in i lägenheten.
Det är lite detta som gör att ingen ingen i denna tråden tar dig seriöst mofasti. För en investering på 20000kr tycker endast en 12 åring eller en pundare som går på Soc låter häpnadsväckande eller extremt.
Tror de flesta som har jobbat ihop lite kapital kan swisha ut småsummor till kids om de har lust. Problemet är att en framgångsrik vuxen människa gör inte sånt 😂