2021-04-30, 13:03
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Han pratade om sin moster Bella Nilsson. Olof påstod i intervjun att hon sitter 5 år.

Det är bullshit som vanligt från Olof. Bella häktades September 2020 och sedan släpptes hon Oktober 2020. Hon sitter inte 5 år.

Stort tack som vanligt, du håller tråden på rätt kurs med ditt grävande.

Och haha, dessutom var det inte direkt "sveriges största ekobrottsling" dom häktade, utan:

Citat:
De ska ha dumpat och grävt ned byggavfall på olika platser i Sverige i stället för att återvinna det, enligt åklagaren. De nekar till brott.

Stenhård gangstersläkt som kör omkring och gräver ner illegalt avfall, verkligen höjden av kriminellt leverne. Leverar inte Klarna-Sebastian Olofs miljarder inom kort kommer han öppna ytterdörren en morgon och ha stora skräphögar dumpade på gården
Citera
2021-04-30, 13:11
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Han heter Kyros i mellannamn, det pekar väl i annan riktning än judisk?

Kyros är den svenska stavningen av det persiska namnet Kourosh. Olofs mamma och hennes släkt är iranier.

https://www.quora.com/Why-does-Cyrus...ersian-Koroush

Citat:
Ursprungligen postat av ledningscentralen
ingen häktning nej, enligt förundersökningen ska han ha slagit sönder en tv-skärm på filmstaden i mall of scandinavia

Ha, framkommer det vad som gjorde honom så upprörd? Han dricker inte och använder inte narkotika enligt sig själv.

Reklam för Narcos kanske.
Senast redigerad av kodapan 2021-04-30 kl. 13:15.
Citera
2021-04-30, 13:12
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Du har bilarnas regnr i inlägg 2288. En elva år gammal gul Ferrari California och en elva år gammal Rolls Royce. Det får vi ge honom, han har två rätt trevliga bilar. Men inga nya superlyxbilar även om de är värda runt miljonen båda två..

Företaget är startat av hans pappa och har mest använts för hans konsultjobb inom brandskydd. De senare åren har pappan mig veterligen inte bort i Sverige, därav låg omsättning.
Mitt fel som inte såg regnr tidigare i tråden. Ber om ursäkt för det. Absolut, fina bilar. Men det är ju inte något jätte speciellt? Min tremänning äger likgiltiga bilar, ska han gå och trycka ner mig som inte har råd med det eller? Tycker bara Olof har en kompetens som en 13 åring faktiskt.
Citera
2021-04-30, 13:19
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
OG växlar upp. Stämmer Klarna.

https://digital.di.se/artikel/efter-...flera-miljoner
Han påstår att dem stämde Netflix hårt. Dem fick inte en krona.

"Pablo Escobar's Brother Gives Up His Quest For A Billion Dollar Extortion Of Netflix Over 'Narcos"
Istället döda dem en som var med i produktionen av Narcos.

Klarna har inte släppt pengarna till OG:s företag för att dem inte har skickat ut telefoner till personer som har beställt. Klarna begär bevis på att telefonerna är skickade.
Citera
2021-04-30, 13:22
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pompom123
Han påstår att dem stämde Netflix hårt. Dem fick inte en krona.

"Pablo Escobar's Brother Gives Up His Quest For A Billion Dollar Extortion Of Netflix Over 'Narcos"
Istället döda dem en som var med i produktionen av Narcos.

Klarna har inte släppt pengarna till OG:s företag för att dem inte har skickat ut telefoner till personer som har beställt. Klarna begär bevis på att telefonerna är skickade.
Klarna säger mer eller mindre rakt ut att de reagerar på bedrägligt beteende och låter ganska oblygt påskina att det är det Olle och kumpaner sysslar med. De säger också att de tycker att det hela är tröttsamt. Det är är advokatspråk för "Guuuud, vad är det här för jävla tomtar?"
Citera
2021-04-30, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panncakes2000
Jag tror inte Olof mår så bra om jag ska vara ärlig. Hur många äkta vänner har han?
Jag tror han söker någon uppmärksamhet och därför säger han alla de här sakerna och provocerar för att han ska känna något värde i sig själv att han är bättre än alla. Han kanske känner sig ensam?
Tror inte Olof är så tuff egentligen som han framstår vara.

Sedan försöker ju Local och Clue få mer följare och visningar genom att göra det här. Dock pinsamt med Clue att han ska avguda Jocke så mycket.😂

Dock tror jag att han är mytoman. Han överdriver flera saker och hittar på. Men dock är han ju rik. Han försöker känna sig häftig och cool. ”Jag riktade en kalasjnikov mot tre snutar i new york”.

Tycker Olof är ganska sorglig.

Ja, han lär ju vara mytoman. Det skulle vara suicide by cop. Snyggt också att flexa med fejkpengar när man kallar andra för fejk... Har inte orkat kolla - att hitta kritik mot Jocke är väl inte svårare än en googling fast det patetiska är ju att han drar upp det bara för att få lite publicitet från namn som råkar vara stora i Sverige.

Anjo målar ut sig själv som han står på det rättas sidan, den moraliska dokumentärfilmaren. Han verkar något smartare och lägger fram sakerna något mer trivärdigt än vissa andra. Men han är ju också ute efter att klickbaita dramat och hypen. "Hör av dig om du vill göra en dokumentär".
Även om Lokals och Olofs fejk med pengagåvan var lite pinsam så var det lite lågt av Anjo att lämna ut ett förtroende som han fått av någon som antagligen betraktade honom som ett slags kompis. De har ju intervjuat varandra och allt. Han lägger fram något slags moraliskt berättigande men den verkliga anledningen är väl att han vill tjäna klicks och pengar på dramat. Han är bara lite mera smooth än den där Lokal.
Och folk säger kvinnor skapar drama och hugger varandra i ryggen...
Citera
2021-04-30, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
OK och du har sett ägarbevisen för denna Ferrari, Rolls Royce, och Privatplanet han flyger i?

Då kan du väl lägga upp dom i tråden bara, borde ju vara snabbaste sättet att bevisa att Olof är äkta.

Eller så googlar du bara? Uppgifterna är offentliga och finns på Ratsit.
Citera
2021-04-30, 13:36
Medlem
Citat:
Det var nog Twitter om jag inte minns fel. Det var i samma veva som han visade upp passerkort/biljetter till Trumps installationsparad. Jag hittade att det kortet hade sålts av den förre ägaren på någon auktionssajt på nätet, jag postade länk här i tråden. Numret på kortet syntes tydligt.
Bilderna togs ner efterhand som vi avslöjade hans bluffar.

Rolexen är sannolikt äkta eftersom han scammat till sig klockor förr:
https://www.ripoffreport.com/report/...a-lana-1497110

Intressant. Det verkar dock som att vem som helst kan fylla i en rapport på hemsidan om jag förstår upplägget rätt. Förvisso så tror jag inte att grabben har rent mjöl i påsen men av filmerna som slängs upp på tiktok i detta nu så verkar han vara välbärgad.
Citera
2021-04-30, 13:38
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
På ratsit står det att han äger 0 fordon.
Men jag skickade sms till transportstyrelsen om förfrågan på den vita rolls roys:en, här är en screenshot.

https://imgur.com/a/SK8IlEq
Citera
2021-04-30, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pompom123
På ratsit står det att han äger 0 fordon.
Men jag skickade sms till transportstyrelsen om förfrågan på den vita rolls roys:en, här är en screenshot.

https://imgur.com/a/SK8IlEq

Då tittar du på fel Olof Gustavsson i så fall för jag ser den där.
Citera
2021-04-30, 13:41
Medlem
zBr9s avatar
Citat:

Hittar inget på ratsit eller google på "Olof Gustafsson privatjet", är inte så bevandrad hur man får fram ägaruppgifter på sånt.

Ang. bilarna är det redan bekräftat att det är hans, så jättekul för honom! Ingen som påstått att han inte har pengar eller äger saker dock, däremot är det långt ifrån allt han påstår att han äger. Som sagt, vem som helst kan lägga 500k på en klocka/bil om man verkligen vill, det är inte några drömsummor om man bara har stabil inkomst.

Är inte heller så intresserad av att lägga tid på att kolla upp trams ni i Olofs fanclub påstår, det finns massvis med fakta i tråden som kodapan tagit fram som ger en rätt tydlig bild av vad Olof är för filur nämligen. Känns som att bollen mer ligger på er sida att börja bevisa hur mycket er hjälte egentligen äger utöver Sveriges största midjemått.

EDIT: OK såg att under tiden som jag skrev detta kom det fram en rapport om att Olof lurat till sig en Rolex hahaha Verkligen BIG BUSINESS! Bezos och andra globala high rollers av Olofs kaliber går nog också bara omkring i stulna klockor, det är så det funkar på den nivån
Senast redigerad av zBr9 2021-04-30 kl. 13:44.
Citera
2021-04-30, 13:46
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Då tittar du på fel Olof Gustavsson i så fall för jag ser den där.
Hmm det var jävligt skumt. Igår när jag gick in på ratsit stod det att 0 bilar var registrerade på den adressen. Jävligt märkligt. Men ja nu står det att han äger 2 fordon iaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in