2025-12-26, 03:51
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
En del av denna plea bargain är att han ska betala tillbaka till dom han lurat. Om olof inte är förmögen att göra det, vad händer då?

Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Bra fråga, jag har ingen aning om hur det fungerar i USA.

Det hela är väldigt enkelt så kan spekulationer undvikas framöver. Mycket av detta är också förklarat innan i tråden.

Olof har redan betalt det som åklagarna samt Olof verkligen kommit har överens om. Olof har blivit tvingad till att lägga alla kort på bordet gällande tillgångar vart dom än är i världen.

Och nej, Olof har inte vågat att undanhålla eller hålla gömda några tillgångar för det har USA full koll på till 90% om inte mer.

Plea bargain är baserad på att Olof är 100% ärlig med alla tillgångar så USA frågar först Olof själva att redogöra för ALLA sina tillgångar och skulle det inte vara 100% korrekt med det som USA redan vet så är plea bargain borta från bordet och straffet blir än högre då Olof inte har varit sanningsenlig.

Att Olof skulle våga att sitta och ljuga rakt i ansiktet på USA när Olof inte vet själva vad USA egentligen redan vet gällande sina egna tillgångar (ni fattar själva att pengar går att spåra och att krypto inte är så anonymt som alla här kanske tror) så sitter inte Olof och ljuger.

Dom som tror något annat när Olof väl sitter där i klämsaxen har tittat alldeles för mycket på filmer och skit.

Det som står i plea bargain vad Olof är skyldig i skadestånd och vad som skall betalas i skadestånd kan skilja sig mot vad som verkligen verkligen har betalats in till US Marshals service.

Ni kan lugnt räkna med att USA har dammsugit alla Olofs likvida tillgångar men kanske låtit honom behålla en bil eller två (om dessa finnes) för man vill undvika för mycket byråkrati med att hämta in tillgångar utomlands och sälja dessa om dessa inte har ett substantiellt värde.

När det gäller likvida medel som inte är frysta så blir det helt enkelt för Olof att föra över dessa till US Marshals för USA vill helst inte gå den byråkratiska vägen om det kan undvikas. Här krävs Olofs aktiva samarbete enligt villkor i plea bargain.

Undantaget här är Klarna för dom medlen var frysta men inga större problem med att få dessa skickade till USA. Inte minst med tanke på att Klarna är verksamma i USA och då bråkar man definitivt inte med The Feds om man inte vill börja få påhälsningar och olika audits hos Klarna i USA.

Det riskerar definitivt inte Klarna så dessa tillgångar är väldigt lågt hängande frukt för USA.
Citera
2025-12-26, 03:54
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Klarna har ju redan fryst dom pengarna för länge sedan
Det har ju inte gått någon nöd på honom för det

Äntligen något som jag kan hålla med dig om.

Det går definitivt ingen nöd på Olof nu när logi och kost är och har varit betald av den spanska och amerikanska staten.

Äntligen så fick du in ett rätt efter alla tusen inlägg av ren rappakalja. Även blinda höns hittar tydligen korn ibland. Sällsynt men ändock.
Citera
2025-12-26, 10:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Äntligen något som jag kan hålla med dig om.

Det går definitivt ingen nöd på Olof nu när logi och kost är och har varit betald av den spanska och amerikanska staten.

Äntligen så fick du in ett rätt efter alla tusen inlägg av ren rappakalja. Även blinda höns hittar tydligen korn ibland. Sällsynt men ändock.

Tack för inlägget innan, en tanke jag har kring det är dock S. Gustafssons ständigt kringresande expat-liv. Det är för mycket för att det enbart ska vara en kuliss, så tänker att hon sitter på något bitcoin-konto som egentligen är Olofs.

Men kan ju ha fel, vem vet vad hon inte berättar om hur hon finansierar livsstilen, hon kanske horar järnet när hon är i Dubai, t.ex.
Citera
2025-12-26, 17:04
Medlem
Giant Squids avatar
Det var då ett himla chatGPT babblande i denna tråd.
Olof har gjort en kaffevolta i en bananrepublik utan rättegång.
Han kommer snart komma tillbaks och göra er avundsjuka.
Citera
2025-12-26, 18:14
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Jag är hellre någorlunda snygg och fattig, än rik som ett troll och ser ut som Olof. Skulle jag också vilja ha "lätta" pengar? Visst skulle jag det men det betyder inte att jag är avundsjuk på Olof.
Citera
2025-12-26, 19:20
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:

ChatGPT

Du är så feg så att du inte ens vågar citera mig för du vet att du blir söndertuggad i 3,000 bitar och mer därtill.

Nåja, tur att ingen annan heller tar dig på särskilt stort allvar. Varken här eller i andra trådar.

Det finns inte mycket att vara avundsjuk på Olof. En kille som spelade rik men alla hans pengar kom bevisligen från bedrägerier. En salt kille som inte ens hans eget land ville ta i honom med tång fastän flodhästen bölade och bad på sina bara knän.

Är du avundsjuk på en sådan person så befäster det jag trodde om dig att du är en stor idiot utan dess like.

Men han kanske har en "äkta" Picasso som du är intresserad av att köpa av honom? Direkt ur bakluckan...
Citera
2025-12-26, 19:39
Medlem
Fantens avatar
Citat:
ChatGPT

Du är så feg så att du inte ens vågar citera mig för du vet att du blir söndertuggad i 3,000 bitar och mer därtill.

Nåja, tur att ingen annan heller tar dig på särskilt stort allvar. Varken här eller i andra trådar.

Det finns inte mycket att vara avundsjuk på Olof. En kille som spelade rik men alla hans pengar kom bevisligen från bedrägerier. En salt kille som inte ens hans eget land ville ta i honom med tång fastän flodhästen bölade och bad på sina bara knän.

Är du avundsjuk på en sådan person så befäster det jag trodde om dig att du är en stor idiot utan dess like.

Men han kanske har en "äkta" Picasso som du är intresserad av att köpa av honom? Direkt ur bakluckan...
Det är ju lite det här som är pudelns kärna - han gjorde inte särskilt mycket pengar, hans fru är inte särskilt snygg och han åkte dessutom fast. Ja, plus att han är den som han är också.
Citera
2025-12-26, 21:10
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
ChatGPT

Lilla gubben, kanske du har någon true crime serie du hämta inspiration ifrån.

Är du Flashback Novus Josefsson...
Patetiskt

Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det är ju lite det här som är pudelns kärna - han gjorde inte särskilt mycket pengar, hans fru är inte särskilt snygg och han åkte dessutom fast. Ja, plus att han är den som han är också.
Du vet ju inte hur mycket pengar som finns undanstoppade
Det har man aldrig gjort gällande Olof
Bara retat sig på att pengar finns där.
Citera
2025-12-26, 21:31
Medlem
Manjakiss avatar
Citat:

Patetiskt

Roligt att se hur du försöker provocera i varenda tråd du hänger i, utan att ha något som helst att komma med förutom dina fantasier
Du är ovanligt värdelös även Flashbackmått
Tycker nästan lite synd om dig
Ensamma efterblivna lilla pojke
Citera
2025-12-26, 21:39
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Roligt att se hur du försöker provocera i varenda tråd du hänger i, utan att ha något som helst att komma med förutom dina fantasier
Du är ovanligt värdelös även Flashbackmått
Tycker nästan lite synd om dig
Ensamma efterblivna lilla pojke
Jaja, vi får se i detta fall inom kort.
Citera
2025-12-27, 03:50
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:

Patetiskt

Lilla vännen. Om du tror att all min info som jag har gett i denna tråd, historiken finns där för vem som helst att kika på att jag har haft rätt så gott som hela vägen i allt jag har sagt i denna tråd, även INNAN saker och ting har skett, skulle ha kommit från true crime så är du dummare än jag trodde vilket inte borde vara möjligt. Men det var det tydligen.

Går vem som helst och kollar din historik, inte bara i denna tråd utan ALLA trådar du huserar i, så kan vem som helst med en IQ högre än en pizzakartong dra sina egna slutsatser.

Kollar man din historik i denna tråd enskilt så blir det än enklare att dra samma slutsats än snabbare.

Din våta dröm om att Olof har en massa pengar har raserats. Om du ens kan förstå engelska så finns hans tillgångar tillgängligt att läsa för vem som helst som kan lite juridik. Dom tillgångarna är nu beslagtagna.

Du har kommit med noll info och tillfört denna tråd absolut noll vilket är ditt signum överlag. Du är en sorglig figur som inte har annat att göra än att provocera.

Så jag förstår att Olof är din idol. Någon att se upp till för att din tröskel är satt så låg att Olofs nivå är det högsta du någonsin har kapacitet att sikta efter.
Citera
2025-12-27, 04:43
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Men du måste fan ha otur när du tänker ändå. Det spelar ingen roll hur mycket pengar han har eller inte har, jag är lik förbannat inte avundsjuk på honom. Skulle jag vilja ha mycket pengar? Absolut, men inte till vilket pris som helst och garanterat inte om det innebar att jag var tvungen att vara P Mashy.

Det enda jag känner för P Mashy är fascination. På samma sätt som jag är fascinerad om jag skulle se en ten car pile-up på motorvägen. Nej du, jag är snarare raka motsatsen till avundsjuk på Olof.

Joakim Posener däremot. Där har vi en bedragare som man kan se upp till. Han inte bara gjorde enorma pengar på det, han kom undan och har dessutom avskrivits från alla misstankar. Detta på grund av att Trustor-affären är ett i stort sett perfekt brott. Om man nu är efter att romantisera kriminella då.

Olof har blåst fattiga, pensionärer och ungdomar på sina pengar, tvärljugit om av Escobar Phone är och dessutom haft en tjackis som second in command som har fått Nemesis1, arkomann och BigFatCone att likna rena rama IOGO-NTO-medlemmar. Det senare är visserligen ganska imponerande i sig, men inte nödvändigtvis något som skapar avundsjuka.

Och du.. Du säger att du ska hålla dig ifrån tråden om det visade sig att du hade fel i en sak. Det hade du men likförbannat är du här. Jag skulle uppskatta om du gav fan i att citera mig i framtiden, om inte jag citerar dig först. Det innefattar även det svar som du vill skriva till det här.
Jag har fått mer än nog av dig. Vänligen och tack.
Senast redigerad av Fanten 2025-12-27 kl. 04:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in