2026-01-28, 17:18
Medlem
Cantbetrues avatar
Podden Motivs serie om Olof är riktigt bra. Den slutar dock innan slutgiltig dom fastställts. Vad har hänt sen dess? Dom? Vidare utlämning? Beräknad frigivning?
Citera
2026-01-28, 23:52
Medlem
Fanfars avatar
Senaste uppdateringen:

Citat:
(IN CHAMBERS) ORDER by Judge Fernando L. Aenlle-Rocha: The court ordered the parties to file their sentencing position papers no later than December 26, 2025. (Dkt. 37 ). The government filed its sentencing memorandum on January 20, 2026, (Dkt. 39 ). Defendant filed his objections on January 19, 2026, (Dkt. 38 ), and his sentencing memorandum on January 23, 2026, (Dkt. 42 ). In light of the late-filed papers and the parties' non-compliance with the court's order, (Dkt. 37 ), the court CONTINUES defendants sentencing hearing to February 27, 2026, at 10:00 a.m.
Citera
2026-01-29, 00:30
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanfar
Senaste uppdateringen:

Nämen, oj, hade jag rätt IGEN (se inlägg #17802). Det måste verkligen svida i bläckfiskars ögon då inte ens ChatGPT hade kunnat gissa sig fram på den

När jag läser "(IN CHAMBERS) ORDER by Judge Fernando L. Aenlle-Rocha: The court ordered the parties to file their sentencing position papers no later than December 26, 2025.", och med tanke på när de olika Sentencing Memorandums skickades in, så känns denna fördröjning som ett medvetet drag av åklagaren.

Att Sentencing Memorandum har varit klart sedan länge på försvararens sida är uppenbart då det måste ligga på avtryckaren. Åklagaren brukar alltid skicka in först då försvararen gärna vill kunna se vad åklagaren skriver. Att försvararen sedan floppade hela Olofs Sentencing Memorandum får man hoppas att domaren läser rakt igenom. Helst skrattandes.

Det skall tilläggas att åklagarens Sentencing Memorandum inte var speciellt avancerat heller. Snarare tvärtom.

Jag tror att USA väntar på något och min gissning är a) Frankrike eller b) Olof måste närvarande i person i USA för att kunna få åtkomst till pengarna som är fast hos Klarna i Sverige eller helt enkelt bägge.

Men något är det för Olofs fall är inte speciellt komplicerat. Snarare tvärtom.

Jag vet inte heller hur vänligt inställd domaren är gällande åklagarsidan. Vissa domare accepterar allt som åklagaren vill göra och uppnå. Dvs går helt på åklagarens linje hela tiden.

Andra domare har lite tålamod inom rimlighet men hade till slut satt ner foten att nu skall dokumenten in. Dom skall falla. Punkt.
Citera
2026-01-29, 19:20
Medlem
Hellvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cantbetrue
Podden Motivs serie om Olof är riktigt bra. Den slutar dock innan slutgiltig dom fastställts. Vad har hänt sen dess? Dom? Vidare utlämning? Beräknad frigivning?
Framkommer det något intressant i podden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in