2025-04-11, 06:57
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Det står att han har stora summor pengar på konton runt om i världen , "stora" ? Allt är ju relativt i.o.f.s....

Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Inconsistencies concerning recent address, with Defendant saying he lived with his mother for three years, and her denying it.

Insufficient bail resources.

During extradition proceedings sought to be transferred to Sweden.

Nej, det står att han har "flyttat omkring stora summor". Inte att han har tillgång till stora summor. Det är vad åklagaren hävdar iallafall i sitt åtal så det måste han stå vid för att upprätthålla fasaden. Skulle den sedan visa sig att det inte stämde helt med verkligheten så är det bara ett "oopps, sorry...we were wrong on that one...." men det betyder noll när Olof väl sitter i USA.

Sen är "stora summor" en låg tröskel. Det skall låta så mycket som möjligt så att åklagaren får igenom åtalet hos the Grand Jury så det slängs ofta in stora ord här och där som sen inte visar sig stämma helt med verkligheten och fakta.

"Stora summor" kan vara mycket mindre än vad man tror när domen väl faller men då bryr sig ingen speciellt.

Att borgen skulle bli nekad var ett solklart fall sedan Dag 1.

Men kul att åklagaren har hängt upp sig på att Olof försökte sig på att ta sig till Sverige iallafall. Just den biten kommer att kosta Olof. Den manövern ångrar Olof säkerligen idag där han sitter och nu fattar vad som verkligen pågår. Rude awakening.

Sen det sista, men absolut inte det minsta by far; "Insufficient Bail Resources"....

Men Olof, han är ju så rik ju.......

Hela bilden av Olof fallerar inför tentaklerna på Giant Squid som nu säkert gråter många saltvattenstårar nätterna igenom. Så synd. Så synd.
Citera
2025-04-11, 07:43
Medlem
Finns det några dokument att få ut från utländska myndigheter?
Citera
2025-04-11, 11:34
Medlem
HRCs avatar
Det måste vara ganska påfrestande och huvudvärksframkallande att jobba inom rättsväsendet och tvingas ha med OKG att göra där borta. Sitta och lyssna på en ändlös ström av lögner och bullshit hela tiden för att försöka rädda sig själv.

Det är iofs inget unikt för honom, många ljuger inför skranket för att förbättra sin situation. Men jag vill ändå tro att han är i en klass för sig mtp den bulldozermytomani vi alla tagit del av de senaste åren.
Citera
2025-04-11, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRC
Det måste vara ganska påfrestande och huvudvärksframkallande att jobba inom rättsväsendet och tvingas ha med OKG att göra där borta. Sitta och lyssna på en ändlös ström av lögner och bullshit hela tiden för att försöka rädda sig själv.

Det är iofs inget unikt för honom, många ljuger inför skranket för att förbättra sin situation. Men jag vill ändå tro att han är i en klass för sig mtp den bulldozermytomani vi alla tagit del av de senaste åren.
Min tanke också. Ska vi generalisera så finns överrepresenterat många typ psykopater, grova narcissister osv i fängelser, men att dessutom ha en viss intelligens gör att det måste vara en pina i arslet att befatta sig med dom, de vet sina rättigheter och vet de inte så tar de rätt på det och sätter sin advokat i jobb.

Advokater ska och måste alltid se till sin klients bästa men jösses vad tålamodspåfrestande.
Att vara advokat är ärofullt och ska ju fria oskyldigt eller felaktigt anklagade, men när det är uppenbart vilka brott som begåtts kan jag tycka det skulle vara svårt att göra allt vad man kan för att rentvå eller förmildra omständigheter för sin klient.
Det måste ju ständigt uppkomma situationer där advokater måste balansera mellan sin advokated och samtidigt få sin klient att förstå att det inte finns mycket att göra. Att byta eller "sparka" sin advokat tänker jag oftast beror på att advokaten inte uppfyller sin klients orimliga önskan om att fria trots uppenbara brott begåtts. Ibland ser man ju exempel där riktigt sinnesrubbade mördare insisterar på att få vara sin egen advokat
Citera
2025-04-12, 11:56
Medlem
Ringhals3s avatar
Man undrar ju hur mycket bolag detdär Escobar Inc egentligen var?

Han har väl i princip bara anmält namnet och utnämnt sig själv till VD.

"A limited company (Ltd.) is usually privately owned and smaller in scale, with shares not traded publicly. A corporation (Inc.), on the other hand, can be either private or public and is often larger, with more formal governance and the ability to raise capital through public stock markets."

Sannolikt var det inte ens ett Ltd.

Det finns garantetat ingen styrelse med ordförande och gatanterat inga årsredovisningar eller motsvarande. Bolaget har väl egentligen aldrig funnits.

Och några miljarder har han aldrig haft tillgång till eller förvaltat utan hans "lyxliv" har helt finansietats genom bedrägerier och annan småkriminell verksamhet.

Han är ju sinnebilden av en loser.
Fet och ful också.

Ser fram emot den fällande domen.
Citera
2025-04-12, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Man undrar ju hur mycket bolag detdär Escobar Inc egentligen var?

Han har väl i princip bara anmält namnet och utnämnt sig själv till VD.

"A limited company (Ltd.) is usually privately owned and smaller in scale, with shares not traded publicly. A corporation (Inc.), on the other hand, can be either private or public and is often larger, with more formal governance and the ability to raise capital through public stock markets."

Sannolikt var det inte ens ett Ltd.

Det finns garantetat ingen styrelse med ordförande och gatanterat inga årsredovisningar eller motsvarande. Bolaget har väl egentligen aldrig funnits.

Och några miljarder har han aldrig haft tillgång till eller förvaltat utan hans "lyxliv" har helt finansietats genom bedrägerier och annan småkriminell verksamhet.

Han är ju sinnebilden av en loser.
Fet och ful också.

Ser fram emot den fällande domen.

Det har väl varit allmänt känt från dag 1 att escobar inc endast varit en one man show med olof vid rodret.
Citera
2025-04-13, 08:26
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRC

Är det ett brott i USA att elda pengar, kan väl även Olofs planer att elda upp "Escobars miljarder" vara "förberedelse till brott"?

Ibland är det ingen fördel att bolla runt med narcomiljarder på ett oansvarigt sätt.

Jag tror Olof tog djupt intryck av Gudrun Schyman när hon eldade upp pengar på Gotland.
Citera
2025-04-13, 08:31
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Min tanke också. Ska vi generalisera så finns överrepresenterat många typ psykopater, grova narcissister osv i fängelser, men att dessutom ha en viss intelligens gör att det måste vara en pina i arslet att befatta sig med dom, de vet sina rättigheter och vet de inte så tar de rätt på det och sätter sin advokat i jobb.

Advokater ska och måste alltid se till sin klients bästa men jösses vad tålamodspåfrestande.
Att vara advokat är ärofullt och ska ju fria oskyldigt eller felaktigt anklagade, men när det är uppenbart vilka brott som begåtts kan jag tycka det skulle vara svårt att göra allt vad man kan för att rentvå eller förmildra omständigheter för sin klient.
Det måste ju ständigt uppkomma situationer där advokater måste balansera mellan sin advokated och samtidigt få sin klient att förstå att det inte finns mycket att göra. Att byta eller "sparka" sin advokat tänker jag oftast beror på att advokaten inte uppfyller sin klients orimliga önskan om att fria trots uppenbara brott begåtts. Ibland ser man ju exempel där riktigt sinnesrubbade mördare insisterar på att få vara sin egen advokat

Olof har säkert anlitat de dyraste och skarpaste advokater pengar kan köpa i USA för att hyvla lite på de 2000 års fängelse han riskerar.

Rika människor i USA brukar göra så nämligen.

Vet vilka som ingår i Olofs "dream team" av toppadvokater? Har det nämnts några namn?
Citera
2025-04-13, 10:02
Medlem
Någonstans måste de ändå finnas lite pengar, Svetlanas leverne är inte inom ”Svensson-tillgångar”

Hoppas Olof får spendera några år och kommer ut som med ett perspektiv lite mer inom de ”normala”
Citera
2025-04-13, 12:15
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rjevik
Någonstans måste de ändå finnas lite pengar, Svetlanas leverne är inte inom ”Svensson-tillgångar”

Hoppas Olof får spendera några år och kommer ut som med ett perspektiv lite mer inom de ”normala”

Nej men Svetlanas tillgångar behöver väl inte härstamma från Olof heller?
Citera
2025-04-13, 14:57
Medlem
Blifullidags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Nej men Svetlanas tillgångar behöver väl inte härstamma från Olof heller?
Absolut.
Kan lika gärna vara pengar från alla svettiga gubbkukar hon suger.
Hon kan nog dra in en hel del på det.

När startar rättegången i USA?
Känns som att de är snabbare än Spanien på rättsprocessen....
Bara min känsla. Han behöver bli dömd innan sommaren är min åsikt.
Då har det liksom gått ca 1,5 år sedan han greps.
Citera
2025-04-13, 15:19
Medlem
AtlernativFrSverges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blifullidag
Absolut.
Kan lika gärna vara pengar från alla svettiga gubbkukar hon suger.
Hon kan nog dra in en hel del på det.

När startar rättegången i USA?
Känns som att de är snabbare än Spanien på rättsprocessen....
Bara min känsla. Han behöver bli dömd innan sommaren är min åsikt.
Då har det liksom gått ca 1,5 år sedan han greps.

Trevlig åsikt, men det är ett straff i sig att befinna sig i juridisk limbo. Inte för att någon stat har det som uttalat mål, men misstänker att de inte kommer springa benen av sig nu när de har El Silencio i förvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in