2025-12-27, 05:35
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Och du.. Du säger att du ska hålla dig ifrån tråden om det visade sig att du hade fel i en sak. Det hade du men likförbannat är du här.

Men det är en del av bläckfiskens signum. När hen har gjort bort sig i en tråd, vilket händer i nästan alla trådar idioten huserar i, så försvinner bläckfisken ett tag för att hens senaste idiot historik skall glömmas bort och försvinna sen kommer horan tillbaka, som en böld i röven, och spelar smart men misslyckas igen och måste då försvinna ett tag.

Samma dans. Om och om igen. Tillför noll i denna tråd och andra med en massa svammel och idioti.

För att hålla det på topic så håller jag med dig helt. Det finns inget att vara avundsjuk på när det gäller Olof. En erkänd bedragare som gick efter svaga och gamla människor. En loser som inte ens kunde få ett erkännande av brott bevisat i sitt eget land hur det nu ens är möjligt bara det.

En kille som ville spela gangsta men nu fick smaka riktigt gangsta life bakom galler.

En kille som är nästan lika tragisk som Giant Squid. Men bara nästan.
Citera
2025-12-27, 05:47
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Men det är en del av bläckfiskens signum. När hen har gjort bort sig i en tråd, vilket händer i nästan alla trådar idioten huserar i, så försvinner bläckfisken ett tag för att hens senaste idiot historik skall glömmas bort och försvinna sen kommer horan tillbaka, som en böld i röven, och spelar smart men misslyckas igen och måste då försvinna ett tag.

Samma dans. Om och om igen. Tillför noll i denna tråd och andra med en massa svammel och idioti.
Mjo, jag har märkt det. Men nog meta-diskuterande och om tredje person, det är P Mashy som är huvudrätten här så att säga.

Citat:
För att hålla det på topic så håller jag med dig helt. Det finns inget att vara avundsjuk på när det gäller Olof. En erkänd bedragare som gick efter svaga och gamla människor. En loser som inte ens kunde få ett erkännande av brott bevisat i sitt eget land hur det nu ens är möjligt bara det.

En kille som ville spela gangsta men nu fick smaka riktigt gangsta life bakom galler.

Det enda lite flashiga han har kommit med är sina bilar, men inte ens dom är särskilt speciella. En sak har bil-youtube lärt mig och det är att gamla lyxbilar sällan är dyra och dessutom inte helt sällan trasiga eller inte ordentligt servade då ägarna inte har haft råd med det. Skulle jag tacka nej om nån gav mig nycklarna till till en Ferrari California? Givetvis inte. Hade jag ens tittat på en California två gånger om jag hade haft Ferrari-pengar? Återigen så givetvis inte. På samma sätt som att jag aldrig hade köpt en begagnad Rolls, typ någonsin, eftersom hela grejen är ju att beställa den precis som man vill ha den.

Nej fan, om man känner för att romantisera kriminella så finns det ganska många som jag med större sannolikhet skulle vara avundsjuk på.
Citera
2025-12-27, 09:19
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det var då ett himla chatGPT babblande i denna tråd.
Olof har gjort en kaffevolta i en bananrepublik utan rättegång.
Han kommer snart komma tillbaks och göra er avundsjuka.

Han har då aldrig gjort mig avundsjuk, hela hans personlighet är värre än korvgubbens äckel-päckel.

Hoppas han hålls inlåst och nyckeln kastas.
Citera
2025-12-27, 10:24
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Nej fan, om man känner för att romantisera kriminella så finns det ganska många som jag med större sannolikhet skulle vara avundsjuk på.
Jag tycker att den rätt bizarra moderna jönssonliganstilen på Olof är den del av hans "charm" eller vad som gör honom kul att följa. Han är precis där på klantlinjen där han trots allt lyckas med ett och annat som han tar sig för men sen går det förstås åt helvete i längden. Men avundsjuk på honom är jag förstås inte heller.

När det gäller pengarna så är förstås mycket av hans skryt bara just skryt på ungefär samma sätt som influencers som betalar för att få fota sig på ett privatjet och sen får gå av igen. Men samtidigt har han uppenbarligen omsatt en del pengar så helt misslyckad på pundarnivå har han ju inte varit. Han har synbarligen fått in minst 20* miljoner kronor sen hans "karriär" drog igång tills att han åkte in. 11-12 år eller så. Det är inte precis superskurk men det är inte så illa heller. Det är en genomsnittlig svensk livslön (före skatt) på ett ungefär.

*Bara det här rättsfallet i USA har han fått pröjsa 13 miljoner i restitution och sen tillkommer advokatkostnaderna på, sannolikt, någon eller några miljoner. Utöver det har han ju minst sagt kunnat hålla svälten från dörren under åren och att flacka runt utomlands är inte gratis. En gissning på minst 20 miljoner känns inte överdriven i alla fall.
Citera
2025-12-27, 17:34
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Jag tycker att den rätt bizarra moderna jönssonliganstilen på Olof är den del av hans "charm" eller vad som gör honom kul att följa. Han är precis där på klantlinjen där han trots allt lyckas med ett och annat som han tar sig för men sen går det förstås åt helvete i längden. Men avundsjuk på honom är jag förstås inte heller.

När det gäller pengarna så är förstås mycket av hans skryt bara just skryt på ungefär samma sätt som influencers som betalar för att få fota sig på ett privatjet och sen får gå av igen. Men samtidigt har han uppenbarligen omsatt en del pengar så helt misslyckad på pundarnivå har han ju inte varit. Han har synbarligen fått in minst 20* miljoner kronor sen hans "karriär" drog igång tills att han åkte in. 11-12 år eller så. Det är inte precis superskurk men det är inte så illa heller. Det är en genomsnittlig svensk livslön (före skatt) på ett ungefär.

*Bara det här rättsfallet i USA har han fått pröjsa 13 miljoner i restitution och sen tillkommer advokatkostnaderna på, sannolikt, någon eller några miljoner. Utöver det har han ju minst sagt kunnat hålla svälten från dörren under åren och att flacka runt utomlands är inte gratis. En gissning på minst 20 miljoner känns inte överdriven i alla fall.
Det är på sätt och vis imponerande, det säger jag inget om. Men det är som sagt en fascination som jag känner snarare än något annat. Saktar jag ner om jag kör förbi en bilolycka? Absolut, om jag inte sabbar trafikrytmen men det betyder ju inte att jag hade velat vara med om den olyckan.

Jönssonligan fast utan likeability? Ja, varför inte.
Citera
2025-12-27, 23:18
Medlem
Giant Squids avatar
Kingen rullar in snart.
Ska bli intressant att höra allt om alla spekulationer.
Förväntar mig en premium podcast.
Citera
2025-12-29, 18:20
Medlem
novastorm1918s avatar
Citat:
Jaja, vi får se i detta fall inom kort.

Till er som kommenterar Giant Squids så kallade ”utspel”: Ni måste förstå att denna person enbart deltar i tråden för att provocera. Personen bakom kontot är fullt medveten om att Olof är en mobbad mytoman och narcissist, som nu även är besegrad av det amerikanska rättsväsendet där han kommer dömas, och därtill så har även Olof själv erkänt sina bedrägerier. Det finns därför inget mer att bevisa i frågan om Olof, som snart kommer vara en dömd bedragare.

Lägg därför ingen energi på att kommentera Giant Squids utspel. Uteblir responsen kommer han eller hon sannolikt att tröttna och försvinna av sig själv. själv.själv.
Citera
2025-12-29, 19:16
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novastorm1918
Till er som kommenterar Giant Squids så kallade ”utspel”: Ni måste förstå att denna person enbart deltar i tråden för att provocera. Personen bakom kontot är fullt medveten om att Olof är en mobbad mytoman och narcissist, som nu även är besegrad av det amerikanska rättsväsendet där han kommer dömas, och därtill så har även Olof själv erkänt sina bedrägerier. Det finns därför inget mer att bevisa i frågan om Olof, som snart kommer vara en dömd bedragare.

Lägg därför ingen energi på att kommentera Giant Squids utspel. Uteblir responsen kommer han eller hon sannolikt att tröttna och försvinna av sig själv. själv.själv.
Det har ju inte varit någon direkt rättegång
Han erkände sig skyldig för att slippa ett omänskligt straff i den bananrepublik USA har blivit.
Hans egentliga skuld är ju inte juridiskt bevisas.
Jag håller fortfarande fast vid den storyn om telefonerna som jag beskrivit mer utförligt tidigare.
Om ni vill ha en ekokammare som går i ledband efter hans främsta YT antagonister, fine med mig.
Det verkar inte gå så bra för dom heller just nu.

Men det kommer han säkert ta upp i något publikt format senare.
Senast redigerad av Giant Squid 2025-12-29 kl. 19:22.
Citera
2025-12-29, 20:36
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Var det verkligen "bara" hålla sig ifrån tråden?
Har för sig att bläckisen skulle avsluta sitt konto på FB om Olof fick fängelse.
Så chansen borde vara rätt stora att vi aldrig behöver se honom igen om han ska följa sitt löfte.
Tråden handlar ju inte om min användare, så försök hålla er på banan.
Han fick inte fängelsestraff
Han godtog det innan någon process ens hade börjat. För att slippa att bli lynchade på ostadiga grunder
Det är så det fungerar i bananrepubliker
Nu förbereder vi återkomsten.
Det är många fler än mig som kommer få äta upp sina skor

Thats it Mannen
Citera
2025-12-30, 00:48
Medlem
Citat:
Tråden handlar ju inte om min användare, så försök hålla er på banan.
Han fick inte fängelsestraff
Han godtog det innan någon process ens hade börjat. För att slippa att bli lynchade på ostadiga grunder
Det är så det fungerar i bananrepubliker
Nu förbereder vi återkomsten.
Det är många fler än mig som kommer få äta upp sina skor

Thats it Mannen
Så du menar att han kommer bli frikänd och få ett fett skadestånd av spanska och amerikanska staten?
Om inte så är han dömd till fängelse och du ska avsluta ditt konto här på FB enligt löfte.
Citera
2025-12-30, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212

Har läst dina inlägg i andra trådar än denna o måste säga att det är få som har lika god koll på fall där svenskar fuckar upp i utlandet som du har.
Kan bara tacka dig för de gedigna analyser och förklaringar du ger.

Folk som avundas Olof eller tycker han är cool kan inte vara riktigt friska.
Ja han har väl lyckats lura till sig en del pengar men allt har ju beslagtagits, är det värt att flasha några år o sedan leva som en pundare resten av livet?

Swe är ett annat land idag än det var några år sedan.
När herr Escobar kommer hem efter sina volter så är det ingen gräddfil till lägenhet o annat som väntar.
Stor chans att han kommer o leva som hemlös, chansen att köra ett nytt race med bedrägerier är ganska kört för hans del.
Smarta bedragare vill förbli okända INTE Ökända
Senast redigerad av kristian65 2025-12-30 kl. 08:02.
Citera
2025-12-30, 08:03
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Så du menar att han kommer bli frikänd och få ett fett skadestånd av spanska och amerikanska staten?
Om inte så är han dömd till fängelse och du ska avsluta ditt konto här på FB enligt löfte.
Det har ju inte varit någon rättegång än.
Genom att gå med på en plea bargain som avsäger man sig detta.
Ett par bra advokater hade nog kunnat löst detta. Konstigare fall har ju hänt i bananrepubliken USA.
Men OG tog det säkra före det osäkra. Men hans skuld i det hela är ju inte utredd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in