2024-10-10, 15:14
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Nej. Inte "nu verkar det som...." utan han har varit där hela tiden sedan han blev arresterad. Böj inte fakta bara för att du blev motbevisad.

Ja. Du har rätt som vanligt. Dina inlägg skulle också passa bra i en faktatråd om OKG.

Ja har levt i förnekelse. Jag har trott på allt Olof har sagt. Varje "ärlig" dollar Olof har spenderat på nätet har för mig varit som en sanning. En verklighet jag aldrig vågat ifrågasätta.

Jag trodde anklagelserna mot Olof bara var påhittade av avundsjuka människor som själva inte hade 31 miljarder dollar på kontot. De som inte skickat in papper till ett brevlådeföretag i Puerto Rico och uppgett att företaget omsatte 100 miljoner dollar. Jag tänkte inte på att det bara var siffror på ett papper och inte riktiga pengar.

Jag har tittat på Olofs videos på Youtube och börjat inse att han kanske inte alls känner Donald Trump på riktigt eller ens någon Wallenberg här i Sverige. Det verkar som allt jag trott på om Olof är påhittat och inte på riktigt.

Jag har insett att Olof kanske har lurat de där pensionärerna i USA på deras besparingar tillsammans med Daniel Reitberg i alla fall. Däremot verkar Olof vara den som signerat alla känsliga papper och Daniel R verkar ha tagit pengarna och dragit.

Det är mycket prat om telefoner och rövhål här i tråden. Genom att signera papperen verkar det vara Olof som åker dit för bedrägerierna. Telefonerna som Escobar sålde verkar faktiskt inte varit helt på riktigt de heller, fast jag har tittat på reklamen för dem på nätet. Rövhålet Daniel Reitberg verkar ha blåst Olof genom att använda Olof som "målvakt".

Jag fick googla ordet "målvakt" men det verkar vara personer som är mentalt underpresterade eller utsatta på andra sätt som skriver på handlingar i affärer som inte är helt lagliga utan att få mer än några futtiga procent av de stulna pengarna. De som tar pengarna och drar bryr sig ofta inte om att målvakten åker dit och får sitta i fängelse.

Eftersom Olof nu verkligen sitter i fängelse i Spanien tror jag att han är mentalt underpresterande och att han var målvakt åt Daniel Reitberg utan att själv få mer än en mindre del av pengarna. Tydligen har Olof satsat mycket av pengarna på onödiga saker för att visa upp en "lyxig" livsstil. Pengarna verkar slut då jag såg att Olof flyttade in i någon källare i Sverige innan han blev uppgraderad till cellen i Spanien.

Jag tackar dig Novus4212 för att du öppnade mina ögon och nu inser också jag att Olof är en kriminell mytoman som hör hemma i fängelset.
Senast redigerad av ursprungligen 2024-10-10 kl. 15:16.
Citera
2024-10-10, 15:22
Medlem
Skiter helt i den här luffaren. Aldrig sett en större mytoman fastän såna inte är svåra att hitta. Den här killen är helt otroligt pinsam ju. Men den stora behållningen för mig var ändå "ursprunglingens" svar ovanför. Vet inte alls vad ni tjafsar om och pallar inte kolla bakåt men fyfan va vasst. Cred. 😁
Citera
2024-10-10, 16:02
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Ja. Du har rätt som vanligt. Dina inlägg skulle också passa bra i en faktatråd om OKG.

Ja har levt i förnekelse. Jag har trott på allt Olof har sagt. Varje "ärlig" dollar Olof har spenderat på nätet har för mig varit som en sanning. En verklighet jag aldrig vågat ifrågasätta.

Jag trodde anklagelserna mot Olof bara var påhittade av avundsjuka människor som själva inte hade 31 miljarder dollar på kontot. De som inte skickat in papper till ett brevlådeföretag i Puerto Rico och uppgett att företaget omsatte 100 miljoner dollar. Jag tänkte inte på att det bara var siffror på ett papper och inte riktiga pengar.

Jag har tittat på Olofs videos på Youtube och börjat inse att han kanske inte alls känner Donald Trump på riktigt eller ens någon Wallenberg här i Sverige. Det verkar som allt jag trott på om Olof är påhittat och inte på riktigt.

Jag har insett att Olof kanske har lurat de där pensionärerna i USA på deras besparingar tillsammans med Daniel Reitberg i alla fall. Däremot verkar Olof vara den som signerat alla känsliga papper och Daniel R verkar ha tagit pengarna och dragit.

Det är mycket prat om telefoner och rövhål här i tråden. Genom att signera papperen verkar det vara Olof som åker dit för bedrägerierna. Telefonerna som Escobar sålde verkar faktiskt inte varit helt på riktigt de heller, fast jag har tittat på reklamen för dem på nätet. Rövhålet Daniel Reitberg verkar ha blåst Olof genom att använda Olof som "målvakt".

Jag fick googla ordet "målvakt" men det verkar vara personer som är mentalt underpresterade eller utsatta på andra sätt som skriver på handlingar i affärer som inte är helt lagliga utan att få mer än några futtiga procent av de stulna pengarna. De som tar pengarna och drar bryr sig ofta inte om att målvakten åker dit och får sitta i fängelse.

Eftersom Olof nu verkligen sitter i fängelse i Spanien tror jag att han är mentalt underpresterande och att han var målvakt åt Daniel Reitberg utan att själv få mer än en mindre del av pengarna. Tydligen har Olof satsat mycket av pengarna på onödiga saker för att visa upp en "lyxig" livsstil. Pengarna verkar slut då jag såg att Olof flyttade in i någon källare i Sverige innan han blev uppgraderad till cellen i Spanien.

Jag tackar dig Novus4212 för att du öppnade mina ögon och nu inser också jag att Olof är en kriminell mytoman som hör hemma i fängelset.

Reitberg åkte snålskjuts och utnyttjade Olofs rennomé och fina rykte.
Citera
2024-10-10, 16:08
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Nu skrev Svetlana på IG att hennes dotter spydde på hennes nya bil. Vore otroligt intressant och veta om pengarna som Svetlana spenderar på resor och lyx verkligen kommer från hennes föräldrar. Personligen tvivlar jag starkt på det.

Med min översättning blev det.

”Så att livet inte verkar sött tycker jag, Stephie knullade upp hela min nya bil igår”

😁
Citera
2024-10-10, 16:09
Medlem
GregerAfGyllensties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Kan ni bara sluta skriva om honom.

Det enda som är intressant i detta är när han blir utlämnad, rättegången och straffet.

Ge honom inte luft. Eller potatismos.

Hur ger vi honom luft? Snubben kan knappast se vad vi skriver om honom just nu eller på ex antal år.

Detta är en skvaller tråd och inte bara om hans straff.
Citera
2024-10-10, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjurUlla
Tyckte mig höra detsamma. Eller att han pröjsade för att någon skulle få stryk. Självklart behövde han hoppa in dagen efter och ge någon spö som gentjänst.

En tanke som skavt i mig som stärktes i dokumentären: Allt detta är mytbyggande för att sälja sina filmrättigheter i framtiden. Att han drar upp Wolf of Wall Street som exempel får mig att tro att det är hans endgame.

Galnaste är ju att det verkar funka. Sitta av 2 år i USA och sen sälja filmen om sitt liv som en pablo escobar 2.0 typ. Och iom hur förälskad SvD verkade bli så tror jag han kommer lyckas. Deppigt
Då skulle han nog behöva utföra lite mer hardcore kriminella saker än att scamma folk på icke befintliga mobiltelefoner. Och Roberto escobar är det ingen jävel som brytt sig om på 30 år. Han är lika ointressant som dillingers nästkusins barnbarn.
Inget som nån betalar för att göra film om... om ja känner tjockisen rätt så är de väl snarare han som betalar för att nån ska smeka hans ego.

Har han tur så kanske han får bli buttbuddy till nån 300 lbs crips gubbe så kan han få skriva en bok om hur hemskt hans liv i fängelset var.. säkert nå 50åriga tanter som kan tänka sig o läsa det medans de drömmer om neg3r kuk.
Citera
2024-10-10, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartkrutsskalle
Då skulle han nog behöva utföra lite mer hardcore kriminella saker än att scamma folk på icke befintliga mobiltelefoner. Och Roberto escobar är det ingen jävel som brytt sig om på 30 år. Han är lika ointressant som dillingers nästkusins barnbarn.
Inget som nån betalar för att göra film om... om ja känner tjockisen rätt så är de väl snarare han som betalar för att nån ska smeka hans ego.

Har han tur så kanske han får bli buttbuddy till nån 300 lbs crips gubbe så kan han få skriva en bok om hur hemskt hans liv i fängelset var.. säkert nå 50åriga tanter som kan tänka sig o läsa det medans de drömmer om neg3r kuk.

Nej jag håller med. Men blev häpen över hur icke-kritisk dokumentären var. Och han tycks onekligen så ett frö i folks huvuden.

Sen säger jag inte att det kommer bli en wolf of wall street. Men det känns som att det är hans plan. Eller att bli någon form av föreläsare och berätta om sitt hårda liv

Sen vill jag bara understryka att jag tycker det är idioti och tror inte på något som kommer ur karlns mun. Men det tycks ju finnas de som sväljer betet.
Citera
2024-10-10, 18:46
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen

Vems källare?
Citera
2024-10-10, 21:21
Medlem
pillifjongs avatar
SVD verkar ha dödat sin sista credd genom att nu ge denna mytoman fortsatt utrymme på sina förstasidor.

Vill de försöka vara en ny version av Se och Hör? Vilket sjukt lågvattenmärke
Citera
2024-10-10, 21:23
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baraettfan96
Vems källare?

Jag tror det var Olofs pappas källare. Det var nog i dokumentären i SVT tror jag.
Jag är bara så säker man bör vara i en skvallertråd här på FB.
Citera
2024-10-10, 21:58
El Lobo lägger ut bilder på insta på honom och Frank och skriver att ”jag tänker på dig varje dag”. Vi driver med Tobbe här varje dag, men det här var faktiskt rätt sorgligt. När Frank väl får träffa sin pappa Tobbe så kommer det vara som nån udda släkting för honom. Sorgligt för både Tobbe och Frank.
Citera
2024-10-10, 22:20
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
SVD verkar ha dödat sin sista credd genom att nu ge denna mytoman fortsatt utrymme på sina förstasidor.

Vill de försöka vara en ny version av Se och Hör? Vilket sjukt lågvattenmärke

Verkligen de hade väl ändå lite credd, totalt bortblåst nu. Undra hur ansvarig utgivare tänker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in