2024-10-09, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Hur lyckades han smuggla in en mobiltelefon, körde han upp den i röven?

Ja troligen, eller så får han låna någon annans mot lite "sexy time".
Citera
2024-10-09, 17:33
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Vi kan nog betrakta sanningshalten i detta som vi betraktar allting annat Olof visat upp; starkt haltande.

Olof visade upp en Patek Philippe Nautilus-klocka, solklar kopia. Gick att identifiera som falsk på meters avstånd då datumfönstret satt fel.

Olof visade sina spanska lyxbilar som lätt googlades fram som hyrbilar.

Olof visade sina lyxbilar i Dubai. Visade sig vara random lyxbilar från ett parkeringsgarage på ett köpcenter.

osv osv osv.

Säger Olof att han smugglat en telefon i röven så dra bort 98% och förutsätt att han i verkligheten har tämligen fri telefontid som han slösar bort med att ringa till en "journalist".
Citera
2024-10-09, 17:37
Medlem
ursprungligens avatar
Hörde jag rätt i SvD-podden att Olof betalade för att slippa stryk i fängelset?

Jag hoppas jag hörde fel.
Citera
2024-10-09, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Hörde jag rätt i SvD-podden att Olof betalade för att slippa stryk i fängelset?

Jag hoppas jag hörde fel.

Tyckte mig höra detsamma. Eller att han pröjsade för att någon skulle få stryk. Självklart behövde han hoppa in dagen efter och ge någon spö som gentjänst.

En tanke som skavt i mig som stärktes i dokumentären: Allt detta är mytbyggande för att sälja sina filmrättigheter i framtiden. Att han drar upp Wolf of Wall Street som exempel får mig att tro att det är hans endgame.

Galnaste är ju att det verkar funka. Sitta av 2 år i USA och sen sälja filmen om sitt liv som en pablo escobar 2.0 typ. Och iom hur förälskad SvD verkade bli så tror jag han kommer lyckas. Deppigt
Citera
2024-10-09, 18:49
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Kan ni bara sluta skriva om honom.

Det enda som är intressant i detta är när han blir utlämnad, rättegången och straffet.

Ge honom inte luft. Eller potatismos.
Citera
2024-10-09, 19:15
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Kan ni bara sluta skriva om honom.

Då är du nog på fel ställe. Flashback är ett forum. Det är så ett forum fungerar.
Citera
2024-10-09, 19:17
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Det är väl dags snart att sluta låtsas som om OG är häktad? .

"Än en gång skulle total isolering gälla. Men på väg in till möte med advokaten mötte han en av Sveriges andra mest namnkunniga kriminella i Spanien.

– Välkommen till Spaniens skithål, sa Olof K Gustafsson."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...komma-harifran

Jodå så att ehhh...det där med att sluta låtsas att Olof sitter i häktet....vad tycker du själv?
Citera
2024-10-09, 20:02
Medlem
Fanfars avatar
Lyssnade på Blenda-dokumentären idag och såg även nu att upphovsmannen Henning Eklund blivit intervjuad i SVT. Henning säger i intervjun att de "för första gången kan berätta om vilka kopplingar han faktiskt har". På vilket sätt menar han att dokumentären lyckas med detta?

Det har varit klart sedan länge att Olof har haft en relation med Roberto Escobar. Olof delar med sig av något gammal dokument som handlar om en banköverföring. Det mest troliga är väl att det är ett dokument som Roberto delat med sig av. SvD går inte in i närmare detaljer kring dokumentets innehåll utan konstaterar bara att dokumentet inte stöder Olofs påstående om att han har tillgång till bankkonton med miljardbelopp idag. Vad säger egentligen ett gammalt dokument från 80-talet? Det är ingen fråga som besvaras i dokumentären i alla fall.

Dokumentären kommer inte heller fram till något nytt som inte redan avhandlats i den här tråden utan ger mest Olof ytterligare ett tillfälle att bre ut sig i media. Istället för att kritiskt granska Olofs tidigare bedrägerier och lögner intervjuar de Olofs gamla bekantskaper "RealLokal" och "El Lobo". Jag förstår att Olof är en karaktär som fascineras av, men dokumentären känns väldigt slapp.

Jag skulle vilja se någon granskande journalist gå igenom Olofs affärer, bland annat låneverksamheten i USA och telefonbedrägeriet. Kanske kontakta brottsoffer, Daniel Reitberg eller personen som drev processen mot Olofs låneverksamhet.
Citera
2024-10-09, 20:49
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanfar

Jag skulle vilja se någon granskande journalist gå igenom Olofs affärer, bland annat låneverksamheten i USA och telefonbedrägeriet. Kanske kontakta brottsoffer, Daniel Reitberg eller personen som drev processen mot Olofs låneverksamhet.
Nu verkar det som om Olof sitter inne i häktet på riktigt i alla fall enligt länk som användaren Novus4212 postade i tråden.

Escobar Inc tycks inte stå på så god fot med sin förre COO Daniel Reitberg?

https://escobarinc.com/legal/danielreitberg/
Escobar Inc sues former executive Daniel Reitberg, ...... in Federal Court in Nevada, USA for including but not limited to siphoning funds, holding our Youtube account (youtube.com/EscobarIncOfficial) as ransom and extortion attempts. Daniel Reitberg was former Chief Operating Officer of Escobar Inc.

CASE STATUS: WIN BY DEFAULT JUDGMENT
https://www.tmz.com/2020/04/24/pablo...ney-passwords/
........
Escobar Inc. is suing Daniel Reitberg, a former chief operating officer of the company, claiming the guy siphoned money out of the Escobars and is now holding their YouTube channel hostage.
-------
The company ...... claims Reitberg set up corporate bank accounts for the purpose of collecting payments for Escobar merch sold on the YouTube channel ... which it says has generated more than $1 million in sales.
..............
Reitberg has made off with thousands of dollars and refuses to surrender the channel. They claim he's holding it ransom ... as a means to extort significant sums of money from the company. The company claims it has tried but failed to reason with him.
...........
Är det Olof som ligger bakom detta? Stämningen handlar om svindlande "tusentals dollar" vilket är något mindre pengar än 31 miljarder dollar.

Jag har fått för mig att Daniel R är inkluderad i misstankarna mot Olof som han sitter i häktet för?
Citera
2024-10-10, 00:00
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
För mästervedragaren Olof räcker det med att lägga den i valfri valk, han skulle kunna transportera kilon utan att det skulle synas på honom

Är han kvar i Spanska häktet? Han är nog duktigt orolig inför rättegången. Tror ni han kommer ta sin plea deal?
Citera
2024-10-10, 06:21
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Nu verkar det som om Olof sitter inne i häktet på riktigt i alla fall enligt länk som användaren Novus4212 postade i tråden.

Nej. Inte "nu verkar det som...." utan han har varit där hela tiden sedan han blev arresterad. Böj inte fakta bara för att du blev motbevisad.
Citera
2024-10-10, 14:03
Medlem
Nu skrev Svetlana på IG att hennes dotter spydde på hennes nya bil. Vore otroligt intressant och veta om pengarna som Svetlana spenderar på resor och lyx verkligen kommer från hennes föräldrar. Personligen tvivlar jag starkt på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in