Jag har inte följt med så bra, Olofs brottslighet är mycket spretig och har en bred repertoar.
Så jag har inte mycket koll på vad som har skrivits här i tråden.
Jag har en viss föraning om att dröjsmålet med domen till den 5 december är väl att de har en omfattande sammanställning av alla bedrägerierna. Eftersom att han verkar ha förklarats som skyldig.
Och att rättssystemet är överbelastat där i Staterna.
Det är alltså någon slags slutsummering, sluträkning som ska göras, typ...
Ni som är mera nyfikna får väl kontakta Olofs advokat direkt i så fall ?
Olof kan mycket väl åka på 20++ år på kåken.
Tex bara att jämföra med tex kreditkortsbedrägerier på stora belopp, det slutar med 25-35 års fängelse.
Kreditkortsbedrägerier ses som brott begångna mot USA, eftersom USAs banker har drabbats indirekt eller direkt, därför så brukar USA begära sådana brottslingar utlämnade till USA.
Varvid det blir 25-35 års fängelse per person.
För ekobrott så är det inte så ofta de dömer till längre straff än så, dvs 34-35 år.
Det hjälper dock inte mycket med att erkänna heller, det förkortar knappast straffvärdet på
i sådana här historier.
Likadant i tex Spanien, att de brukar se 34-35 år som maxstraff. Det är EU som försöker
genomdriva detta maxtak på straffen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hundenmuhammed2
Han kommer nog möta gud efter att sebbe tax har gjort en handpåläggning på olofs huvud och då fått orden strömmandes genom kroppen och gud sa till olof, min son du ska ändra ditt liv och predika den rätta vägen för folket.
Och detta kommer olof och sebbe tax göra en teaterföreställning om hur olof mötte gud genom senbbes hjälp och det kommer sälja som fan själv.
Jag tror även jag själv skulle köpa mig en biljett och ta en joint innan föreställningen så man fick skratta riktigt ordentligt till all galenskap som dessa predikanter kommer säga.
Säkert kan det bli så, men Sebbe Staxx hinner väl dö innan Olof dyker upp i Sverige ?
Olof har då glömt allt om Sverige antagligen.
Citat:
Ursprungligen postat av
dazzy
Fast det hon får på garantipensionen får hon istället i form av bidrag.
Det finns uträkningar att en person som inte arbetat en minut eller betalat ett öre i skatt får typ 200 kr mindre per månad än en person som arbetat hela sitt liv fast till låg lön och saknar tjänstepension.
Så Annikas oro är bara eko i tomma tunnor.
Olof behöver nog inte oroa sig verken för försörjningen eller pensionen.
Jag tror att det till slut kommer en dag då han "råkar" lura eller förolämpa fel person och får ta konsekvensen av det.
Olof får väl byta kön då, och detta på amerikanska fängelsemyndigheters bekostnad.
Då kommer hen att hamna på kvinnofängelser istället.
Och då kommer svenska PK-MSM spinna loss på alla cylindrar, helst skulle Olof också varit n-ger förstås.
Då hade det varit jackpot i PK-poäng...
Citat:
Ursprungligen postat av
dazzy
Det finns uträkningar att en person som inte arbetat en minut eller betalat ett öre i skatt får typ 200 kr mindre per månad än en person som arbetat hela sitt liv fast till låg lön och saknar tjänstepension.
Javisst, och detta kommer direkt från det högsta hönset självt, Anne Ramberg på Advokatsamfundet, bästa kompis med EXPO och Aschberg, som egenhändigt hittade på att de etniska svenskarna fick ge avkall på sin egen välfärd.