2025-08-23, 11:14
Medlem
fittanstickerframs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Riktiga bolag har organisationsnummer, styrelse, anställda och ordförande och lämnar framför allt in bokslut och presenterar årsredoviisningar.

Olofs luftslott uppfyller inget av detta.

Bolaget är registrerat i Puerto Rico med organisationsnummer 352648 och har i allra högsta grad en styrelse och lämnar in årsredovisningar.

https://rcp.estado.pr.gov/en/entity-...n?c=352648-111
Citera
2025-08-23, 11:23
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Har ni tänkt på att olof har "lyckats" med sitt liv?
Det som nu kommer hända när olof avtjänat sitt låga straff är att han kommer bli en svensk kvartskändis som bjuds in till alla möjliga tv soffor för att berätta om det hårda livet i fängelset, han kommer skriva böcker, vara med i filmer, vara med i olika lekprogram i tv, kanske dom även gör en film om olof himself, kanske blir han utnämnd till årets svensk och får träffa kungen?

Kriminalitet har blivit en genväg till kändisskap och stora inkomster.

Nä, det tror jag inte kommer hända. Tror faktiskt inte någon orkar att jobba med honom.
Citera
2025-08-23, 11:32
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Men alltså va f-n ge tanten lite slackspace ? - Annika Östberg satt drygt 20 år i ett av USAs hårdaste fängelser.
Visserligen kvinnofängelse men ändå. Hon fick fickpengar som var ersättning för arbete inom fängelset, dvs 50 cent till 1 dollar per arbetad timme.
Det är inte mycket, det räckte till ett paket cigg och lite godis om dagen. Ungefär ?

"Levde gott", det tror jag inte ? Den svenska pensionen blir lägre när man bott många år utomlands och inte funnits med i det svenska systemet.

Det är en myt att hon skulle ha vunnit något på detta.
Inte i reda pengar i alla fall.

Om det är så man lägger upp sin karriär att först sitta av 20 år på kåken,
så har man nog haft fel SYO-konsulent i skolan, typ

Framför allt satt hon ju för något henne pojkvän gjorde, sköt en polis. Dock hängde han sig innan rättegången. Så hon fick ta smällen. Tror hon t.om laddade hans revolver under tiden skottlossningen pågick. Men hon, till skillnad från Olof K, är att hon satt nästan 30 år, och inte 2-3 år som jag tror Olof K får. Så hennes 30 år går att lika en kaffevolta som väntar Olof K.

Hennes 30 år är väl dumt att slänga på sophögen. Varför skulle hon inte hålla föredrag och vara med i svensk media. Svensk media har ju rapporterat om henne från dag 1. Så det är väl dumt att inte följa upp. Men att se det som en framtid, att göra 20+. Njaa
Citera
2025-08-23, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Exakt, han har nog rejäla stålar att tjäna efter att han muckat från fängelset, speciellt om han själv går ut med att han ska ändra sitt liv, om han ljuger eller inte är skitsamma, snart ser och hör man honom I all möjlig form av media i Sverige.

Ja, jag själv hoppas han gör det, men enbart för att det kommer sticka i ögonen hos folket i tråden

Han kommer nog möta gud efter att sebbe tax har gjort en handpåläggning på olofs huvud och då fått orden strömmandes genom kroppen och gud sa till olof, min son du ska ändra ditt liv och predika den rätta vägen för folket.

Och detta kommer olof och sebbe tax göra en teaterföreställning om hur olof mötte gud genom senbbes hjälp och det kommer sälja som fan själv.
Jag tror även jag själv skulle köpa mig en biljett och ta en joint innan föreställningen så man fick skratta riktigt ordentligt till all galenskap som dessa predikanter kommer säga.
Citera
2025-08-23, 22:24
Medlem
Citat:
Nej, Anakata har väl aldrig haft en fru ?
Inte då verkar det som.
Det var en stor belöning uppsatt på honom från Interpol.
På något sätt hade hans IP-adress troligen läckt, plus att de visste på ett
ungefär var han befann sig i Kambodja.
Typ något åt det hållet. Kambodjanska polisen visste länge vilken de
skulle leta efter så på det viset var det inte så svårt.
Han bodde nära Mekong-floden i typ en hydda/bungalow.

Men alltså va f-n ge tanten lite slackspace ? - Annika Östberg satt drygt 20 år i ett av USAs hårdaste fängelser.
Visserligen kvinnofängelse men ändå. Hon fick fickpengar som var ersättning för arbete inom fängelset, dvs 50 cent till 1 dollar per arbetad timme.
Det är inte mycket, det räckte till ett paket cigg och lite godis om dagen. Ungefär ?

"Levde gott", det tror jag inte ? Den svenska pensionen blir lägre när man bott många år utomlands och inte funnits med i det svenska systemet.

Det är en myt att hon skulle ha vunnit något på detta.
Inte i reda pengar i alla fall.

Om det är så man lägger upp sin karriär att först sitta av 20 år på kåken,
så har man nog haft fel SYO-konsulent i skolan, typ
Fast det hon får på garantipensionen får hon istället i form av bidrag.
Det finns uträkningar att en person som inte arbetat en minut eller betalat ett öre i skatt får typ 200 kr mindre per månad än en person som arbetat hela sitt liv fast till låg lön och saknar tjänstepension.
Så Annikas oro är bara eko i tomma tunnor.

Olof behöver nog inte oroa sig verken för försörjningen eller pensionen.
Jag tror att det till slut kommer en dag då han "råkar" lura eller förolämpa fel person och får ta konsekvensen av det.
Senast redigerad av dazzy 2025-08-23 kl. 22:30.
Citera
2025-08-24, 00:32
Medlem
Jag har inte följt med så bra, Olofs brottslighet är mycket spretig och har en bred repertoar.
Så jag har inte mycket koll på vad som har skrivits här i tråden.

Jag har en viss föraning om att dröjsmålet med domen till den 5 december är väl att de har en omfattande sammanställning av alla bedrägerierna. Eftersom att han verkar ha förklarats som skyldig.
Och att rättssystemet är överbelastat där i Staterna.
Det är alltså någon slags slutsummering, sluträkning som ska göras, typ...
Ni som är mera nyfikna får väl kontakta Olofs advokat direkt i så fall ?
Olof kan mycket väl åka på 20++ år på kåken.

Tex bara att jämföra med tex kreditkortsbedrägerier på stora belopp, det slutar med 25-35 års fängelse.
Kreditkortsbedrägerier ses som brott begångna mot USA, eftersom USAs banker har drabbats indirekt eller direkt, därför så brukar USA begära sådana brottslingar utlämnade till USA.
Varvid det blir 25-35 års fängelse per person.

För ekobrott så är det inte så ofta de dömer till längre straff än så, dvs 34-35 år.
Det hjälper dock inte mycket med att erkänna heller, det förkortar knappast straffvärdet på
i sådana här historier.
Likadant i tex Spanien, att de brukar se 34-35 år som maxstraff. Det är EU som försöker
genomdriva detta maxtak på straffen.

Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Han kommer nog möta gud efter att sebbe tax har gjort en handpåläggning på olofs huvud och då fått orden strömmandes genom kroppen och gud sa till olof, min son du ska ändra ditt liv och predika den rätta vägen för folket.

Och detta kommer olof och sebbe tax göra en teaterföreställning om hur olof mötte gud genom senbbes hjälp och det kommer sälja som fan själv.
Jag tror även jag själv skulle köpa mig en biljett och ta en joint innan föreställningen så man fick skratta riktigt ordentligt till all galenskap som dessa predikanter kommer säga.
Säkert kan det bli så, men Sebbe Staxx hinner väl dö innan Olof dyker upp i Sverige ?
Olof har då glömt allt om Sverige antagligen.
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Fast det hon får på garantipensionen får hon istället i form av bidrag.
Det finns uträkningar att en person som inte arbetat en minut eller betalat ett öre i skatt får typ 200 kr mindre per månad än en person som arbetat hela sitt liv fast till låg lön och saknar tjänstepension.
Så Annikas oro är bara eko i tomma tunnor.

Olof behöver nog inte oroa sig verken för försörjningen eller pensionen.
Jag tror att det till slut kommer en dag då han "råkar" lura eller förolämpa fel person och får ta konsekvensen av det.
Olof får väl byta kön då, och detta på amerikanska fängelsemyndigheters bekostnad.
Då kommer hen att hamna på kvinnofängelser istället.
Och då kommer svenska PK-MSM spinna loss på alla cylindrar, helst skulle Olof också varit n-ger förstås.
Då hade det varit jackpot i PK-poäng...
Citat:
Javisst, och detta kommer direkt från det högsta hönset självt, Anne Ramberg på Advokatsamfundet, bästa kompis med EXPO och Aschberg, som egenhändigt hittade på att de etniska svenskarna fick ge avkall på sin egen välfärd.
Citera
2025-08-24, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Bolaget är registrerat i Puerto Rico med organisationsnummer 352648 och har i allra högsta grad en styrelse och lämnar in årsredovisningar.

https://rcp.estado.pr.gov/en/entity-...n?c=352648-111

Brydde mig inte om att kolla länken. Men om företaget verkligen finns så är steget inte långt till att USA begär tvångsförvaltning, beslagtagande och eventuell likvidering av bolaget om Olof är inblandad.
USA ser ju Puerto Rico som en av deras egna bakgårdar eller delstater om man så vill ?

Spelar ingen som helst roll om siffrorna i bolaget är okej, de tar det ändå i regel i förebyggande syfte.
Olof och de i styrelsen får sedan strida om beslaget i domstolen i Puerto Rico.
Senast redigerad av DrSvenne 2025-08-24 kl. 01:18.
Citera
2025-08-24, 06:12
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Jag har inte följt med så bra. Olof kan mycket väl åka på 20++ år på kåken.

Olof has signat för 33 månader. Att domaren skulle så drastiskt gå upp till 240++ månader är så gott som uteslutet. Och du har verkligen noll koll på hur rättssystemet i USA fungerar.
Citera
2025-08-24, 09:53
Medlem
Citat:
Jag har inte följt med så bra, Olofs brottslighet är mycket spretig och har en bred repertoar.
Så jag har inte mycket koll på vad som har skrivits här i tråden.

Jag har en viss föraning om att dröjsmålet med domen till den 5 december är väl att de har en omfattande sammanställning av alla bedrägerierna. Eftersom att han verkar ha förklarats som skyldig.
Och att rättssystemet är överbelastat där i Staterna.
Det är alltså någon slags slutsummering, sluträkning som ska göras, typ...
Ni som är mera nyfikna får väl kontakta Olofs advokat direkt i så fall ?
Olof kan mycket väl åka på 20++ år på kåken.

Tex bara att jämföra med tex kreditkortsbedrägerier på stora belopp, det slutar med 25-35 års fängelse.
Kreditkortsbedrägerier ses som brott begångna mot USA, eftersom USAs banker har drabbats indirekt eller direkt, därför så brukar USA begära sådana brottslingar utlämnade till USA.
Varvid det blir 25-35 års fängelse per person.

För ekobrott så är det inte så ofta de dömer till längre straff än så, dvs 34-35 år.
Det hjälper dock inte mycket med att erkänna heller, det förkortar knappast straffvärdet på
i sådana här historier.
Likadant i tex Spanien, att de brukar se 34-35 år som maxstraff. Det är EU som försöker
genomdriva detta maxtak på straffen.

Säkert kan det bli så, men Sebbe Staxx hinner väl dö innan Olof dyker upp i Sverige ?
Olof har då glömt allt om Sverige antagligen.

Olof får väl byta kön då, och detta på amerikanska fängelsemyndigheters bekostnad.
Då kommer hen att hamna på kvinnofängelser istället.
Och då kommer svenska PK-MSM spinna loss på alla cylindrar, helst skulle Olof också varit n-ger förstås.
Då hade det varit jackpot i PK-poäng...

Javisst, och detta kommer direkt från det högsta hönset självt, Anne Ramberg på Advokatsamfundet, bästa kompis med EXPO och Aschberg, som egenhändigt hittade på att de etniska svenskarna fick ge avkall på sin egen välfärd.
Vet inte vad du svamlar om men om jag var du skulle jag hålla mig borta från flaskan/drogerna.
Eller sätta ett lås på mobilen om du väljer att ändå bruka dessa saker.
Olof kommer inte få 20 år. Det finns en överrenskommelse med åklagare.
Garantipension och bidrag har inte med kön att göra.
Expo och Anne Ramberg har inte beställt någon undersökning om pensioner.
Citera
2025-08-24, 10:45
Medlem
omxss avatar
Verkar som Tobias Fridells nappflaska har tagit slut nu när Olof sitter i finkan.

https://www.instagram.com/ensammapappor/

Han är ute och tigger om pengar för resor och biljetter till nån jävla låtsasförening.

Undrar hur hans förening att hjälpa pappor som blivit av med vårdnaden rimmar med att han själv är dömd för sexuellt ofredande och hemfridsbrott? Är inte detta jävligt manipulativt av den här idioten?
Senast redigerad av omxs 2025-08-24 kl. 10:59.
Citera
2025-08-24, 13:05
Medlem
Citat:
Vet inte vad du svamlar om men om jag var du skulle jag hålla mig borta från flaskan/drogerna.
Eller sätta ett lås på mobilen om du väljer att ändå bruka dessa saker.
Olof kommer inte få 20 år. Det finns en överrenskommelse med åklagare.
Garantipension och bidrag har inte med kön att göra.
Expo och Anne Ramberg har inte beställt någon undersökning om pensioner.
Okej vi får se hur det blir med detta.
Var kommer uppgifterna om 33 månader ifrån ?
Direkt från åklagaren eller advokaten ?
Och är det från gammel-MSM eller bara någon slags tyckarsida som du har hittat det ?
Nedanstående postare hänvisar till ChatGPT hur i helvete ChatGPT kan ses som något som har juridisk bäring.
Vem fan använder ChatGPT till sådant här ?
Det som ChatGPT matat ut verkar ju vara hittepå ?
Var finns originaldokumentet då ?
Sorry för att ha dragit ut svängarna i texten.

Här finns uttalandet från Anne Ramberg år 2016, att det är faktiskt sant, tråden är dock tyvärr låst, men det går bra att bläddra igenom den:
(FB) Anne Ramberg: Humanismen kräver faktiskt att man får göra avkall på sin välfärd

Anne Ramberg satt då som ordförande i Advokatsamfundet och dessutom
i styrelsen på EXPO då.
Det är hennes ord och åtgärder som vi nu ser in action i fråga om hur stora pensioner som
betalas ut nu.
Det var också hennes makt som orsakade dödläget i Assange-ärendet.
Det var också hennes agerande och rådgivande som gjorde att PUT och utvisningar kunde omprövas i all oändlighet medans advokaterna kunde håva in hur stora arvoden som helst.
Det är också hennes förtjänst att straffen är så låga,
att det ständigt är synd om buset, typ..

Denna Olofs tråd startades redan i januari 2011 och är hela 14 år gammal nu och mycket
har hunnit hända.
Ni får nog surra vidare här själva för detta fallet känner jag inte så bra till.
Har inte kunnat följa det heller.
Man har annat att göra

Här finns ett sammanfattande inlägg om Olofs rättsprocess och ev plea deal, enligt thinkmachine och ChatGPT, som jag inte anser vara något som är juridiskt gångbart överhuvudtaget ändå:
(FB) Skvaller om Olof Gustafsson och närstående till Escobar Inc

Läs tex Spoliern här:
Citat:
Ursprungligen postat av thinkmachine

Väl hemma i Sverige så intervjar Lokalen sin idol Golof:

Senast redigerad av thinkmachine 2025-07-13 kl. 14:22.
Rätt kul spoilertext alltså

Tack dazzy för dina inlägg i denna tråden, det klarnade lite grand om hur du tänker
om detta ärendet.
Den som lever får se hur det här går sedan ?
Jag har inga större förväntningar här, faktiskt.
Det kan gå hur som helst, typ ?
Senast redigerad av DrSvenne 2025-08-24 kl. 13:10.
Citera
2025-08-24, 13:15
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omxs
Verkar som Tobias Fridells nappflaska har tagit slut nu när Olof sitter i finkan.

https://www.instagram.com/ensammapappor/

Han är ute och tigger om pengar för resor och biljetter till nån jävla låtsasförening.

Undrar hur hans förening att hjälpa pappor som blivit av med vårdnaden rimmar med att han själv är dömd för sexuellt ofredande och hemfridsbrott? Är inte detta jävligt manipulativt av den här idioten?

Patetiskt, och varför "flashar" han kostym överallt. Tror han är nån Wolf of wallstreet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in