2013-11-29, 13:19
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Detaljerad beskrivning på hur polisen spårar en mobiltelefon samt teknikerna/programmen bakom.

IT-säkerhet eller Telefoni?
Snarare brottsbekämpning:
https://www.flashback.org/f269
Det finns massor av trådar om mobilspårning där.

Det finns massor av trådar i Tele - operatörer också, men de handlar mest om privata spårningar, inte polisens.
Citera
2013-11-30, 17:54
Medlem
Iloveludas avatar
Har en xp dator som hdd håller på att ge upp på.Det finns en dåld återställnings partition på disken.Går det att kopiera över den till en ny disk är min fråga.
Citera
2013-11-30, 20:46
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Har en xp dator som hdd håller på att ge upp på.Det finns en dåld återställnings partition på disken.Går det att kopiera över den till en ny disk är min fråga.
Är det inte snart dags att du söker lite själv på forumet istället för att fråga här varje gång?
Citera
2013-11-30, 21:28
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Är det inte snart dags att du söker lite själv på forumet istället för att fråga här varje gång?
Du som varit medlem i många år har givetvis lätt att hitta.Men data forumet har väldigt många delar.Snälla ge mig ett tipps på hur jag skall söka istället så lär jag mig.I detta fallet så vet jag inte om begrännsningen sitter i hårdvara eller mjukvara och då är det inte så lätt.
Citera
2013-11-30, 21:43
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
I detta fallet så vet jag inte om begrännsningen sitter i hårdvara eller mjukvara och då är det inte så lätt.
ÖDIT aka Övriga dator- och IT-diskussioner
Citera
2013-12-03, 16:47
Medlem
Hejsan!

Jag vill sätta upp en diskuttions tråd om rädsla för att en buss skall göra en trafik olycka. Hur stor risken finns om att en buss gör en olycka vid snötiden.

Vart bör jag sätta upp denna fråga för katogeri?

Tack på förhand!
Citera
2013-12-03, 18:19
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinnar
Hejsan!

Jag vill sätta upp en diskuttions tråd om rädsla för att en buss skall göra en trafik olycka. Hur stor risken finns om att en buss gör en olycka vid snötiden.

Vart bör jag sätta upp denna fråga för katogeri?

Tack på förhand!

Trafikavdelningen låter väl bra, eller hur?

(FB) Trafik och körkortsfrågor
Citera
2013-12-10, 19:23
Medlem
Jag vill ställa frågan - Vad innebär med kriminellt bakgrund. De exakta punkterna vill jag ha svar på. Kan det vara vilken typ av brott som helst, eller är det endast rån, inbrott och andra saker som gör att man får pengar för det.

Denna fråge ställningen har jag ingen susning om vad jag skall placera den.

Tack på förhand!
Citera
2013-12-10, 19:37
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinnar
Jag vill ställa frågan - Vad innebär med kriminellt bakgrund. De exakta punkterna vill jag ha svar på. Kan det vara vilken typ av brott som helst, eller är det endast rån, inbrott och andra saker som gör att man får pengar för det.

Denna fråge ställningen har jag ingen susning om vad jag skall placera den.

Tack på förhand!

Det skulle nog kunna vara något för Brott och brottsbekämpning
Citera
2013-12-14, 08:41
Medlem
Funderar om jag skall lägga detta på hälsa eller om detta är en psykologisk fråga. Tror ganska starkt att det egentligen bör vara i en hälsa forum, men för att bli helt hundra, ställer jag den här. Så får jag förmodligen svar av nån som kan vara hundra procent säker.

Jo - Jag har tvångsyndrom - Jag vill gärna börja hoppa hop reb i mitt rum, på grund av träningen. Skulle vara skönt att ta en jogging runda, sedan när man kommer hem, kör man lite extra konditions träning och hoppar hop reb, sedan till styrke träning.

Min fråga, kan detta vara farligt. Jag tänker att jag hoppar hop reb, rebet svingar sig omkring, och skjuter sig ifrån mikroskopiska damm/farliga bakterier, som skall sedan in i min mun/näsa när jag andas. Sedan i framtiden kommer jag bli allvarligt sjuk eller nåt.

Min fråga är då, om detta skulle vara sant, så som jag tänker.

Vart tillhör denna tråd, tycker ni?

Tack på förhand!
Citera
2013-12-15, 15:20
Medlem
bmwhorans avatar
Jag vill starta en tråd om Aviciis nya lägenhet vart hör den hemma?
Citera
2013-12-15, 18:33
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmwhoran
Jag vill starta en tråd om Aviciis nya lägenhet vart hör den hemma?
Avicii har redan egen tråd:

(FB) Skvaller om DJ:n Avicii (Tim Bergling)

Ta det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in