2015-10-05, 19:59
Bannlyst
Vill starta en tråd med rubriken "Har orsakat en enda röra och behöver råd". I korta drag handlar allt om att jag missuppfattat något jag läst i ett mejl och sen gett någon annan en obefogad utskällning. Kommer berätta mer utförligt om det hela i tråden sen. Var bör jag posta trådstarten?
Citera
2015-10-05, 21:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simon-Ivraren
Vill starta en tråd med rubriken "Har orsakat en enda röra och behöver råd". I korta drag handlar allt om att jag missuppfattat något jag läst i ett mejl och sen gett någon annan en obefogad utskällning. Kommer berätta mer utförligt om det hela i tråden sen. Var bör jag posta trådstarten?
Låter som något för:

(FB) Relationsakuten
Citera
2015-10-06, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Låter som något för:

(FB) Relationsakuten

Okej, då lägger jag tråden där.
Citera
2015-10-11, 22:09
Medlem
Empresss avatar
Hjälp med identifiering...

Vill lägga med först..
Ja jag vet gamla järnkors är vanliga och lätta att få tag på.
Dock så är inte informationen om dessa gamla järnkors det lättaste att hitta. Även om man sliter sönder tangentbordet via googling.
Med det sagt så vill jag gå vidare..

Jag skulle vilja ha hjälp med information om ett järnkors jag har som jag vet är från 1922. Min släkting sa, om han mindes rätt, att det var hans moster/faster som bar det som sjuksköterska, så det är inget "militärt järnkors".

Vilket forum skall jag placera den frågan någonstans för att kunna få lite hjälp?
Citera
2015-10-11, 22:38
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Hjälp med identifiering...

Vill lägga med först..
Ja jag vet gamla järnkors är vanliga och lätta att få tag på.
Dock så är inte informationen om dessa gamla järnkors det lättaste att hitta. Även om man sliter sönder tangentbordet via googling.
Med det sagt så vill jag gå vidare..

Jag skulle vilja ha hjälp med information om ett järnkors jag har som jag vet är från 1922. Min släkting sa, om han mindes rätt, att det var hans moster/faster som bar det som sjuksköterska, så det är inget "militärt järnkors".

Vilket forum skall jag placera den frågan någonstans för att kunna få lite hjälp?

Historia som jag ser det:

https://www.flashback.org/sok/Medalj?f=95
Citera
2015-10-12, 05:02
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Historia som jag ser det:

https://www.flashback.org/sok/Medalj?f=95

Tackar...
Citera
2015-10-15, 21:28
Medlem
Hizirs avatar
Hej, finns det en liknande tråd som den här där man istället kan fråga om det redan finns en existerande tråd? Tänker på fallet som går nu på tv4 Brottsplats och handlar om mordet på 16 åringen i Bromma.
Citera
2015-10-15, 21:37
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hizir
Hej, finns det en liknande tråd som den här där man istället kan fråga om det redan finns en existerande tråd? Tänker på fallet som går nu på tv4 Brottsplats och handlar om mordet på 16 åringen i Bromma.
Till frågan om det redan finns en existerande tråd hänvisas till sökfunktionen.

I det här fallet har du ju dessutom så adekvata sökkriterier att det knappast går att misslyckas.
Citera
2015-10-15, 21:48
Medlem
Hizirs avatar
Citat:
Till frågan om det redan finns en existerande tråd hänvisas till sökfunktionen.

I det här fallet har du ju dessutom så adekvata sökkriterier att det knappast går att misslyckas.

Tack. Det gick den här gången men annars brukar det inte vara så lätt att söka eller få träff.
Citera
2015-10-15, 22:22
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hizir
Tack. Det gick den här gången men annars brukar det inte vara så lätt att söka eller få träff.
Nä, men då författar man ett inlägg i den här tråden där man förklarar att man sökt som en röd smurf, men inte hittat något och då vill man veta var tråden ska placeras.
Citera
2015-10-17, 23:53
Medlem
Sweeper80s avatar
Undrar var jag kan få fråga om detta: https://www.flashback.org/t2635709?

Tack!
Citera
2015-10-17, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Undrar var jag kan få fråga om detta: https://www.flashback.org/t2635709?

Tack!
Kanske här:

(FB) El, VVS och bygg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in