Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-12, 15:19
  #1
Medlem
askaplaxs avatar
Det finns ju en speciell jargong här på fb och den är ju ganska hård. OM man leker med tanken att
vi skulle ta bort alla hårda ord och kommentarer och helt enkelt uttrycka oss i mer sansad skrift skulle vi då fortfarande anses som näthatare eller skulle flashbacks rykte förbättras?

Om man ogillar invandrare låtar man bli att skriva saker som apjävlar, muslimfittor och allt var det är utan helt enkelt bara skriver skriver att man ogillar invandrare och förklarar varför.

eller om det gäller någon person så låter man bli att skriva att man vill skjuta sönder hennes huvud med en hagelbössa. Utan istället skriver av sig varför man ogillar henne.

Det skulle bli lite mer som ett icke pk familjeliv.

Skulle flashback fortfarande ses som nähatarnas gyllene högkvarter?

Jag är bara nyfiken på vad som skulle hända, personligen gillar jag den hårda jargonen här men tycker absolut att den går lite överstyr ibland.
Citera
2015-02-12, 15:24
  #2
Medlem
TheGamers avatar
Fast nu får man faktiskt inte uttrycka sig hur som helst, man kan t.ex inte bara säga "muslimfittor" eller "negerjävlar" - det klassas som 0.03 ( trams och offtopic ), och/eller 1.03 ( hets mot folkgrupp ).

Sedan är begreppet "näthat" så uttjatat, så du är "näthatare"/"rasist"/"nazist"/"fascist" för att du kritiserar, ifrågasätter eller bara ställer ställer känsliga frågor, så Flashback kommer alltid ses som ett ställe för "annorlunda", eftersom här kan folk ventilera, diskutera eller fråga saker som petar politiker eller media i ögonen.

Spelar ingen roll hur man klär in orden, man blir korsfäst ändå.
Citera
2015-02-12, 15:29
  #3
Medlem
askaplaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Fast nu får man faktiskt inte uttrycka sig hur som helst, man kan t.ex inte bara säga "muslimfittor" eller "negerjävlar" - det klassas som 0.03 ( trams och offtopic ), och/eller 1.03 ( hets mot folkgrupp ).

Sedan är begreppet "näthat" så uttjatat, så du är "näthatare"/"rasist"/"nazist"/"fascist" för att du kritiserar, ifrågasätter eller bara ställer ställer känsliga frågor, så Flashback kommer alltid ses som ett ställe för "annorlunda", eftersom här kan folk ventilera, diskutera eller fråga saker som petar politiker eller media i ögonen.

Spelar ingen roll hur man klär in orden, man blir korsfäst ändå.

Jag vet att det är ett regelbrott, det finns ju mycket annat som skulle kunna skrivas på ett mer korrekt sätt. Gå in i valfri tråd så i i&i så hittar du saker som egentligen är helt onödida att skriva. Och moderatorerna hinner ju inte med att se allt heller.

Och ja, näthat innefattar ju numera allt som inte är PK du har rätt i det.
Citera
2015-02-12, 15:42
  #4
Medlem
internetpolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askaplax
Det finns ju en speciell jargong här på fb och den är ju ganska hård. OM man leker med tanken att
vi skulle ta bort alla hårda ord och kommentarer och helt enkelt uttrycka oss i mer sansad skrift skulle vi då fortfarande anses som näthatare eller skulle flashbacks rykte förbättras?

Om man ogillar invandrare låtar man bli att skriva saker som apjävlar, muslimfittor och allt var det är utan helt enkelt bara skriver skriver att man ogillar invandrare och förklarar varför.

eller om det gäller någon person så låter man bli att skriva att man vill skjuta sönder hennes huvud med en hagelbössa. Utan istället skriver av sig varför man ogillar henne.

Det skulle bli lite mer som ett icke pk familjeliv.

Skulle flashback fortfarande ses som nähatarnas gyllene högkvarter?

Jag är bara nyfiken på vad som skulle hända, personligen gillar jag den hårda jargonen här men tycker absolut att den går lite överstyr ibland.
Varför skulle Flashbacks användare dansa efter Aftonbladets pipa? Jag tror 99% av användarna här skiter totalt i vad AB skriver om näthat på FB.
Förhoppningsvis är majoriteten av användarna införstådda med att mycket av dem hårdaste orden bara är en jargong och att man ofta överdriver här. Att Helin inte kan förstå detta är inget att ta hänsyn till.
För det är just AB som har problem med detta. Inte vi på FB.


Edit:
Glömde det obligatoriska: "Helin är en pissefitta"
__________________
Senast redigerad av internetpolisen 2015-02-12 kl. 15:44.
Citera
2015-02-12, 15:58
  #5
Medlem
askaplaxs avatar
Nej jag påstår inte att vi borde göra det, jag undrar bara vad som hade hänt.
Citera
2015-02-12, 16:06
  #6
Medlem
bitch-sandwichs avatar
Den hårda jargongen finns egentligen på relativt få forum-kategorier på Flashback. Ställen som exempelvis kultur och vetenskap, är ganska reko platser. Problemet är bara att det är de mest stökiga trådar och avdelning som får mest uppmärksamhet.

Å andra sidan är det egentligen inte så dumt att samla alla hatare på samma ställen. Det är bättre att man vet vilka platser som ska undvikas, än att dräggen sprider ut sig.
Citera
2015-02-12, 16:07
  #7
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askaplax
Nej jag påstår inte att vi borde göra det, jag undrar bara vad som hade hänt.

Ingenting, eftersom det i grunden handlar om att många här har "fel" åsikter. Man är Sverigedemokrater, invandringskritiker osv, det kan aldrig tolereras från dessa människor, om så majoriteten av folket vore det. Dessa anser sig ändå ha rätten att stjäla databaser, samarbeta med våldsamma grupperingar, hänga ut folk, trakassera folk med mera.

Det som kallas hat finns överallt, särskilt inom vänstern, men det attackeras aldrig och det vet du också.
Citera
2015-02-12, 16:08
  #8
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askaplax
Jag vet att det är ett regelbrott, det finns ju mycket annat som skulle kunna skrivas på ett mer korrekt sätt. Gå in i valfri tråd så i i&i så hittar du saker som egentligen är helt onödida att skriva. Och moderatorerna hinner ju inte med att se allt heller.

Du svarade själv på din egna tråd, det som existerar är just där för att moderatorerna inte hinner se allt - därför kan du ju alltid rapportera, för att hjälpa till.

Citat:
Och ja, näthat innefattar ju numera allt som inte är PK du har rätt i det.

Precis, och de är aldrig nöjda, så ens börja är värdelöst.
Citera
2015-02-12, 16:09
  #9
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askaplax
Nej jag påstår inte att vi borde göra det, jag undrar bara vad som hade hänt.

Det som hade hänt är kanske att vissa skribenter hade blivit mindre tongivande, debatten hade slätats ut, få hade förargats och sagt sitt hjärtas mening, diskussionen hade blivit som att köra på en spikrak motorväg i fyrahundra mil, det är vad jag tror.
Citera
2015-02-12, 16:10
  #10
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det som hade hänt är kanske att vissa skribenter hade blivit mindre tongivande, debatten hade slätats ut, få hade förargats och sagt sitt hjärtas mening, diskussionen hade blivit som att köra på en spikrak motorväg i fyrahundra mil, det är vad jag tror.

Och det är vad pissmedia och hatvänstern vill. Dom ska ha monopol på hat och våld.
Citera
2015-02-12, 16:35
  #11
Medlem
Germanias avatar
man kan ju allrid hoppas på ett dåligt rykte, men fb är nog för stort för att inte förbli mainstream.
Citera
2015-02-12, 19:05
  #12
Medlem
ExecuteTraitorss avatar
Nu är det ju faktiskt enbart svinen i media som anser att Flashback är fullt med "näthatare". För vanliga människor är FB det första sökresultatet som dyker upp när de googlar sina dator/kärleksproblem. Vi är människor, inte robotar, klart att det kan bli en hård jargong, men det har sin jävla charm. Den språkliga grovheten kan dessutom accentuera det budskap som man för fram.

Man ska absolut inte förhandla med de vänsterlagda terroristerna i media.
__________________
Senast redigerad av ExecuteTraitors 2015-02-12 kl. 19:09.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback