2015-10-18, 00:30
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Undrar var jag kan få fråga om detta: https://www.flashback.org/t2635709?

Tack!
Hur menar du? Att endast vissa av uttagsbrunnarna i grenuttaget ska styras av en i grenuttaget ingående brytare? Aldrig sett i så fall och inte förstår jag användningsområdet heller.

Elforumet är helt rätt ställe att fråga hur som helst.
Citera
2015-10-20, 18:43
Medlem
Vill posta en tråd om hur jag kan stanna i Portugal utan några tidigare meriter, har aldrig jobbat. Vart ska jag placera denna tråd?
Citera
2015-10-20, 18:59
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whorebag
Vill posta en tråd om hur jag kan stanna i Portugal utan några tidigare meriter, har aldrig jobbat. Vart ska jag placera denna tråd?

Om det är jobb det är frågan om så finns det en handfull trådar om just Portugal i (FB) Arbetsliv och arbetsmarknad
Citera
2015-10-26, 13:13
Medlem
Matberoendes avatar
Min fråga gäller användning av utgångna nikotintuggummin. Frågan har redan tagits bort från "Övriga droger" samt "Tobak" av moderatorer. Vart bör jag placera detta?
Citera
2015-10-26, 13:31
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matberoende
Min fråga gäller användning av utgångna nikotintuggummin. Frågan har redan tagits bort från "Övriga droger" samt "Tobak" av moderatorer. Vart bör jag placera detta?
Tja då återstår väl (FB) Medicin och hälsa
Citera
2015-10-26, 18:24
Medlem
Matberoendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Tja då återstår väl (FB) Medicin och hälsa
Då gör jag ett försök där. Tack!
Citera
2015-10-27, 15:34
Medlem
Astalons avatar
Om jag ska posta ett inlägg ang antivirus till telefoner, android mer specifikt om det spelar roll. Var ska jag posta?
Citera
2015-10-27, 15:49
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astalon
Om jag ska posta ett inlägg ang antivirus till telefoner, android mer specifikt om det spelar roll. Var ska jag posta?

Här inne skulle detta kunna passa in -> IT-säkerhet: datorvirus och skadlig kod

(FB) IT-säkerhet: datorvirus och skadlig kod
Citera
2015-10-29, 16:23
Medlem
Tänkte posta en tråd angående verktyg och vart man kan handla dessa, både i sverige samt utlandet.

Verktyg specifikt till bilverkstad.

Dom två kategorier jag har hittat är Hobby och Bilar, går någon av dom an?

Mvh
Citera
2015-10-29, 16:58
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itheme
Tänkte posta en tråd angående verktyg och vart man kan handla dessa, både i sverige samt utlandet.

Verktyg specifikt till bilverkstad.

Dom två kategorier jag har hittat är Hobby och Bilar, går någon av dom an?

Mvh

Bilar, absolut inte Hobby. I bilforumet frågas det ofta om verktyg, t.ex. här:

(FB) Bästa stället att köpa verktyg på.
Citera
2015-11-02, 14:07
Medlem
insectqueens avatar
Jag skulle vilja sänka bort konst jag gjort själv. Jag har en hel del hemma som bara samlar damm.
Jag vill att det ska gå till såhär: Jag numrerar min konst, intresserade väljer ett nummer och jag skickar alstret med det numret till personen.
Jag vill inte informera om vad det är för konstverk som erbjuds, utan jag vill att konstintresserade ska bli nyfikna och sedan bli överraskade över vad dom får.

Nu kanske någon tänker att jag inte har rent mjöl i påsen och att jag skulle använda detta som ursäkt för att skicka dumheter till folk och hävda att det är ett "konceptuellt" konstverk eller liknande men jag kan intyga att så inte är fallet. Det är inte heller något stötande eller kontroversiellt.
Det är inga konstigheter utan rätt konventionell konst materialen är till största del papper, färg, plast och ibland trä.
Det är fina saker en del har det lagts ner en hel del tid på, annat är enklare men allt helt okej enligt mig själv.

Syftet är att konsten ska komma någon till glädje istället för att ligga i lådor hemma.
Det är ett slags slump/överraskningskonst projekt som jag ser det.
Men frågan är var detta ska utföras?

Jag hade gärna sett att det kan vara en egen tråd i Eget konstnärligt skapande så alla nummer betas av och folk kan lämna feedback på vad dom fått om dom är missnöjda eller nöjda osv.
Men jag ställer inga som helst krav på någon, man får det numret man valt jag betalar givetvis porto och allt no strings.

Men jag kan se att det kan finnas problem med var detta egentligen hör hemma vad säger ni?
Citera
2015-11-02, 14:23
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Jag skulle vilja sänka bort konst jag gjort själv. Jag har en hel del hemma som bara samlar damm.
Jag vill att det ska gå till såhär: Jag numrerar min konst, intresserade väljer ett nummer och jag skickar alstret med det numret till personen.
Jag vill inte informera om vad det är för konstverk som erbjuds, utan jag vill att konstintresserade ska bli nyfikna och sedan bli överraskade över vad dom får.

Nu kanske någon tänker att jag inte har rent mjöl i påsen och att jag skulle använda detta som ursäkt för att skicka dumheter till folk och hävda att det är ett "konceptuellt" konstverk eller liknande men jag kan intyga att så inte är fallet. Det är inte heller något stötande eller kontroversiellt.
Det är inga konstigheter utan rätt konventionell konst materialen är till största del papper, färg, plast och ibland trä.
Det är fina saker en del har det lagts ner en hel del tid på, annat är enklare men allt helt okej enligt mig själv.

Syftet är att konsten ska komma någon till glädje istället för att ligga i lådor hemma.
Det är ett slags slump/överraskningskonst projekt som jag ser det.
Men frågan är var detta ska utföras?

Jag hade gärna sett att det kan vara en egen tråd i Eget konstnärligt skapande så alla nummer betas av och folk kan lämna feedback på vad dom fått om dom är missnöjda eller nöjda osv.
Men jag ställer inga som helst krav på någon, man får det numret man valt jag betalar givetvis porto och allt no strings.

Men jag kan se att det kan finnas problem med var detta egentligen hör hemma vad säger ni?

Skänk tavlorna i RYS (FB) Recycle your stuff, tråden behöver inte stängas för att en tavla är skänkt, låt den leva och låt personer som är intresserade anmäla sitt intresse i den tråden. Sen skapar du en tråd i (FB) Eget konstnärligt skapande där folk får diskutera tavlorna och vilka nummer de har o.s.v.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in