2010-09-21, 20:39
Medlem
Någon som har en bra hemsida där man kan köpa all sorts mekaniker verktyg?
Tacksam för svar.
Citera
2010-09-21, 20:41
Medlem
Sightnesss avatar
duger inte classe?
Citera
2010-09-21, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
duger inte classe?

Tänkte lite på om det finns lite fetare satser

Blocknyckel sats 5-22
Torx 15-55
Alla storlekar av spärrskaft samt hylsor och dem hylsorna som är längre än vanliga korta, avlånga.
Olika slags hammare(koppar osv).
Alla slags don
Alla skruvmejslar, inkl torx mejslar
Bromspressare(pressar in cylindrarna med på oken)
Skruvdragare med alla sorters bits.
Oljefilter avdragare i olika storlekar med spärrskaft

Ja ni vet vad jag söker! Kollat lite på Jula, tema osv dem har satserna men vissa verktyg som är med som jag verkligen inte är behov av. Tänkte lite också på om någon visste någon speciell verktygshemsida som dem har att rekommendera! tack på förhand
Citera
2010-09-21, 20:56
Medlem
zepofans avatar
Låt bli att köpa satser. Köp i stället kvalitetsverktyg som du behöver och nått halvtaskigt på kan-vara-bra-att-ha-nån-gång-kanske verktygen.
Citera
2010-09-21, 21:08
Medlem
http://www.snapon.com/

Deras verktyg duger ju åt Orange County Choppers, så dem kanske duger åt dig med.
Citera
2010-09-21, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Låt bli att köpa satser. Köp i stället kvalitetsverktyg som du behöver och nått halvtaskigt på kan-vara-bra-att-ha-nån-gång-kanske verktygen.

Gärna kvalitets verktyg, jag använder inte "nån-gång-ibland-kanske" utan väldigt ofta, men superduper kvalité behöver det inte vara.
Senast redigerad av sewi 2010-09-21 kl. 21:24.
Citera
2010-09-21, 21:33
Medlem
renames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sewi
Tänkte lite på om det finns lite fetare satser

Blocknyckel sats 5-22
Torx 15-55
Alla storlekar av spärrskaft samt hylsor och dem hylsorna som är längre än vanliga korta, avlånga.
Olika slags hammare(koppar osv).
Alla slags don
Alla skruvmejslar, inkl torx mejslar
Bromspressare(pressar in cylindrarna med på oken)
Skruvdragare med alla sorters bits.
Oljefilter avdragare i olika storlekar med spärrskaft

Ja ni vet vad jag söker! Kollat lite på Jula, tema osv dem har satserna men vissa verktyg som är med som jag verkligen inte är behov av. Tänkte lite också på om någon visste någon speciell verktygshemsida som dem har att rekommendera! tack på förhand

Jag förstår inte. I princip allt du lista upp kan du ha en polygrip till. Är mycket billigare också.
Citera
2010-09-21, 21:57
Medlem
Blueslave1s avatar
Jag tror inte du kommer hitta någon sats som har allt du behöver och inget du inte behöver. Kombinera ihop din egen verktygsuppsättning med ett par olika mindre satser från valfri verktygsnasare.

Swedol har en hel del av det du söker, jula säljer kamasa tools till okej priser.

Citat:
Ursprungligen postat av SirFlex
http://www.snapon.com/

Deras verktyg duger ju åt Orange County Choppers, så dem kanske duger åt dig med.

Hehe, dom klarar sig med billigaste kvalitén från rusta.

Men snap-on är ju inte fel om man har den budgeten.
Citera
2010-09-21, 22:16
Medlem
Fuzzs avatar
Biltemas som är 10 års garanti är faktiskt riktigt bra.
Annars är jag förtjust i Ironside vet att det säljs av Ahlsell.

Har typ en drametenväska av Ironside där man fick 3/8, 1/4, 1/2 hylsor(även långa,insex, torx) och spärrskaft. Blockspärrnycklar, blocknycklar, lednycklar. Även de flesta bits man behöver. Gav en 3500-4000

En riktigt komplett satts av det man vill ha finns nog inte.
Citera
2010-09-21, 22:17
Medlem
TeEsErs avatar
Det närmsta du kan komma en "komplett" sats är nog att köpa någon form av färdigladdad verktygsvagn. Mekonomen har en från Tengtools som kostar 31.000 kr. Den innehåller mycket men hur du än gör så lär du behöva komplettera ändå.

/T
Citera
2010-09-21, 22:23
Medlem
Fuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Det närmsta du kan komma en "komplett" sats är nog att köpa någon form av färdigladdad verktygsvagn.
/T

Kom på det samma swedol har bara att söka på verktygsvagn på deras ehandel så finns det några alternativ börjar på en 7000
Citera
2010-09-21, 23:30
Medlem
TheMPGs avatar
www.verktygsboden.se
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto