2014-12-17, 21:39
Medlem
Infinitiv86s avatar
Någon som vet var tråden om vilken tråd man söker finns?

Jag är blind

Citera
2014-12-17, 21:40
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitiv86
Någon som vet var tråden om vilken tråd man söker finns?

Jag är blind

(FB) Sökakuten: Vi hjälper dig att söka reda på rätt tråd eller extern sida
Citera
2014-12-18, 17:33
Medlem
Iloveludas avatar
En fråga om Laddningsbara batterier. Små 1,5 volts till kameror mm. Frågan gäller volt styrka då någon idiot fått för sig att laddbara skall ha endast 1,2 volt, Och att vissa saker därför inte fungerar med laddbara. Funderar på foto eller något av hemelektronik forumen men är osäker.
Citera
2014-12-18, 18:05
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
En fråga om Laddningsbara batterier. Små 1,5 volts till kameror mm. Frågan gäller volt styrka då någon idiot fått för sig att laddbara skall ha endast 1,2 volt, Och att vissa saker därför inte fungerar med laddbara. Funderar på foto eller något av hemelektronik forumen men är osäker.

Mitt tips...

(FB) Övrig hemelektronik
Citera
2014-12-20, 23:32
Medlem
kraftwords avatar
Jag vill starta en tråd:

En fantasyvärld med teknokrati och kunskapsdyrkan

Jag har länge och sakta byggt upp min egen fantasyvärld som jag just nu DM:ar ett rollspell i samt att jag eventuellt tänker skriva en bok baserad i världen. Vad som karakteriserar hela samhället är den starka kunskapsdyrkan. Samhället är centrerat kring hög och lång utbildning, kunskap och vetenskap och styrs av en lärd magiskt mäktig elit. Dock är den teknologiska nivån fortfarande motsvarande medeltid men istället ersatt av magi som man kan lära sig vid högre utbildning. Samhället effektiviseras och är beroende av att lärda magiker ska ha höga positioner som godsägare och aristokrater.

Frågan jag har till er är då: Vad för kulturella företeelser skulle kunna förekomma i detta land? Vilka motsättningar kan det finnas? Vilka högtider har man? Hur kan livet se ut? Vad skulle detta samhälle göra "annorlunda" jämfört med till exempel västerländska samhällen? Hjälp mig helt enkelt bygga ut och utveckla kulturen och samhällsstrukturerna. Är tacksam för all inspiration och all teoretisk diskussion! Tack på förhand

Men var lägger jag den här tråden? Rollspell? Hobby? Kultur? Litteratur?
Citera
2014-12-22, 15:39
Medlem
Mr.Eliassons avatar
Jag har en fråga av karaktären : "har någon fler bilder av henne", men det gäller inte en etablerad porrskådis, utan verkligen en äkta amatör, som tagit nakna selfies och skickat till folk på nätet (attention whore, kalla det vad ni vill).

Jag kan visa länkar till flertalet forum där hennes bilder finns. Jag VET att hon har betydligt mycket fler bilder (och filmer) än vad som finns på dessa sajter.

I vilken tråd bör denna fråga ställas?
Citera
2014-12-22, 16:28
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftword
Jag vill starta en tråd:

En fantasyvärld med teknokrati och kunskapsdyrkan

Jag har länge och sakta byggt upp min egen fantasyvärld som jag just nu DM:ar ett rollspell i samt att jag eventuellt tänker skriva en bok baserad i världen. Vad som karakteriserar hela samhället är den starka kunskapsdyrkan. Samhället är centrerat kring hög och lång utbildning, kunskap och vetenskap och styrs av en lärd magiskt mäktig elit. Dock är den teknologiska nivån fortfarande motsvarande medeltid men istället ersatt av magi som man kan lära sig vid högre utbildning. Samhället effektiviseras och är beroende av att lärda magiker ska ha höga positioner som godsägare och aristokrater.

Frågan jag har till er är då: Vad för kulturella företeelser skulle kunna förekomma i detta land? Vilka motsättningar kan det finnas? Vilka högtider har man? Hur kan livet se ut? Vad skulle detta samhälle göra "annorlunda" jämfört med till exempel västerländska samhällen? Hjälp mig helt enkelt bygga ut och utveckla kulturen och samhällsstrukturerna. Är tacksam för all inspiration och all teoretisk diskussion! Tack på förhand

Men var lägger jag den här tråden? Rollspell? Hobby? Kultur? Litteratur?

Beror ju lite på i vilken aspekt frågan ställs. Litteratur har ju t.ex. frågor av den här typen när det gäller fantasy:
(FB) Bokidé - hade ni läst? (Fantasy)

Avdelningarna "Egna texter" och "Egna projekt" ger också träffar om man söker på "fantasy". Sök så ser du.
Citera
2014-12-22, 18:07
Medlem
Iloveludas avatar
En tråd/Fråga om var man kan köpa water jel. Det är kompresser som förvaras i kylskåp som är till för bränn skador. Snodde några på mitt tidigare jobb men använde den sista i dag.
Citera
2014-12-22, 18:18
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
En tråd/Fråga om var man kan köpa water jel. Det är kompresser som förvaras i kylskåp som är till för bränn skador. Snodde några på mitt tidigare jobb men använde den sista i dag.

Jag hade nog placerat tråden under -> Övrig hemelektronik
Citera
2014-12-22, 18:34
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Jag hade nog placerat tråden under -> Övrig hemelektronik
Övrig hemelektronik? Kompresser med gel på kan väl ändå inte räknas som hemelektronik? Det har ju något med sjukvård att göra.
Citera
2014-12-22, 19:15
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Övrig hemelektronik? Kompresser med gel på kan väl ändå inte räknas som hemelektronik? Det har ju något med sjukvård att göra.
Precis. Brände mig som helvete idag när jag eldade skräp. Smält plast är inte så trevligt.
Citera
2014-12-22, 19:52
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex

Ni har så rätt. Jag läste klumpigt och det har som du säger inget med hemelektronik att göra.

Citat:
Precis. Brände mig som helvete idag när jag eldade skräp. Smält plast är inte så trevligt.

Medicin och hälsa låter väl bättre då det avser hälsan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in