2011-01-27, 09:15
Medlem
darktriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pharcyde
De kanske lämnade länderna men dom styrde dom långt efter med en järnhand bakom ridån, Än idag fortsätter dom att exploatera dessa länder och skakar av dom varenda penny. Att dom total förstörde länderna kan ju vara en bidragande orsak till att utvecklingen inte kunde hålla jämnasteg, eller vad tror du?

Ett fåtal av sakerna ni gjort:

1. Linjära gränsdragningar utan hänsyn till lokalbefolkningen
2. Slaveri
3. Exploatering
4. Folkmord
5. Korruption

Men du, om du inte har fattat det vid det här laget så talar vi om Sverige.
Det finns ingen kollektiv skuld bara för att vi skulle tillhöra "väst".

Så ta gärna upp de missdåd som Sverige har gjort sig skyldig till, vad andra länder har gjort får de stå till svars för och det har ingenting med oss att göra.

Att det ska vara så svårt att förstå.
Citera
2011-01-27, 09:32
Bannlyst
För det första, vi bor i Sverige, och tabu eller ej, så är vårat folkslag en del av vårat kultur arv. Sen så respekterar de flesta muslimerna inte dina rättigheter, framför allt inte om dessa på något sett innebär att du kritiserar islam, gud eller mannens storhet över kvinnan.
Citera
2011-01-27, 10:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Vad problemet är? Varnagel förklarade det bra.

Det stämmer det varnagel säger, jag börjar redan bli kåt och hungrig
Citera
2011-01-27, 10:40
Medlem
TheFunMachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
”PK TEXT”
Vad fan tror du ditt fitt?
Finns en hel del orsaker till att man inte vill ha en MENA babbe som granne.
Svensk kultur och babbens kultur är två mycket olika saker.
Till exempel så gillar babbar att slåss och dom är inte blyga med att döda för sin heder, vet inte någon svensk som ser sin heder på så stort allvar att man skulle behöva döda, slåss eller kaxa för att kunna upprätthålla den.
Babbar luktar illa och dom bryr sig inte om vett och etikett.
Sen heter ju landet faktiskt Sverige, det är väl ganska självklart att svenskarna inte borde vara en minoritet här.
Sen är babbar jävligt duktiga på att kräva till sig saker från Sverige. Misstycker dom om något eller känner sig kränkta så måste såklart svenskarna anpassa sig, inte babben. Hade detta dock hänt i något av deras hemländer, att svenskar kom och krävde saker så hade man bara fått ett skott i nacken, sen vore det avklarat.
Finns inte många babbar som har respekt för Sverige, just för att det är ett sånt jävla mesland, som inte vill ta den minsta lilla konflikt, vilket gör att babbarna känner att dom kan ta för sig hur som helst utan att få det minsta lilla smisk för det, vilket dom definitivt hade fått i sitt hemland.
Grejen är den att svenskar, och den svenska kulturen är inte uppbyggd på våld, så som babbarnas kultur är. I Sverige så lär man sig att man slåss inte och man ska visa respekt för sin medmänniska.
I babbekulturen så tar man till våld redan från barnstadiet. Man lär sig att hedern är det viktigaste.
Svenskar är humana, babbar är våldsbenägna barbarer.
Nu vet jag att allt PK-folk kommer att säga att jag drar alla babbar över en och samma kam.
Och visst, jag vet att människor är olika, och att det finns snälla babbar också.
Men i överlag så är dom fitt med sitt jävla islam, halal, heder, jihad och sånt annat skit.
Tack, det var allt för mig.
Citera
2011-01-27, 10:48
Medlem
Nilsings avatar
det är ett problem! man ska bevara sin kultur och historia.
Citera
2011-01-27, 10:53
Avslutad
Citat:
Frågan är dock vad är det stora problemet om detta skulle inträffa? Själv bryr jag mig inte nämnvärt om det. Jag ser det som irrelevant vilken hudfärg mina grannar har eller vilken kultur de har under förutsättning att de respekterar mina rättigheter. Därför bryr jag mig heller inte vilket land de kommer ifrån eller vad de definierar sig som. Samtidigt är det många som framför det som ett stort problem. Därmed lär det också ha en stor betydelse för många människor om ”svenskar” nu inte skulle vara i majoritet i Sverige någon gång i framtiden.
Jag är inte förvånad. Liberalismen och liberalen är oförmögen att se problemen och det är symptomatiskt att du talar om andra kulturer och hudfärger som vore de utan konsekvenser för dig. Det enda godtagbara kriteriet för att utvärdera invandringen är nu inte om det innebär en förbättring för dig utan för svenskarna, för samhället de har byggt upp och lever i. Detta är nu inte en fråga för liberalen, även om hon möjligen kan säga det så är det endast en läpparnas bekännelse som resulterar i "mångfald är vackert": hon bryr sig aldrig om svenskarnas överlevnad eller svenskarnas kultur utan vänder hellre blicken mot utlandet för att omfamna "de mindre lyckligt lottade", med iden att bara alla ges de rätta förutsättningarna - om institutionerna är de rätta - så resulterar det i ännu en god medborgare. Det är vad som är viktigt för liberalen, de som är annorlunda, vilket betyder någon som inte tillhör den vita medelklassen ur vilken hon själv är sprungen.

Problemen är mindre viktiga för liberalen; hon är en sentimental varelse vars hjärta omsluter alla som är "annorlunda", som stolt visar upp sin medkänsla för andra som en medalj på bröstet. Hennes kärlek till de annorlunda är så stark att hon på allvar anser att "vi bör inte diskriminera till förmån för svenskarna"; det viktigaste är att vara "öppen". Ju mindre diskriminering, ju större tolerans och medkänsla desto större är liberalens dygd. Om det betyder ett sämre samhälle så är svaret ytterligare reformer, andra institutioner, ty förtroendet på att problemen kan lösas rubbas aldrig. Inte heller rubbas tron på att de egna känslorna, den egna sentimentaliteten är det rätta. Att svenskarna är i minoritet i sitt egna land är för liberalen endast en övning i aritmetik, inte mer intressant än att antalet sörmlänningar överstiger antalet dalmasar. Om något så är det för liberalen positivt, berikande: hjärtat sväller i bröstet på den liberal som ser sig i minoritet bland alla som är annorlunda - och som trots allt skit i ett alltmer kaosartat samhälle förmår älska den Andre.
Citera
2011-01-27, 11:23
Medlem
Cimmerians avatar
Tennant talar sant och klokt. Liberalen är så ofantligt verklighetsfrånvänd att det biter tillbaka på alla i samhället, men främst dem han säger sig värna om mest av alla: de lägre klasserna, och alla människor som där lever, om nu "lever" är rätt ord för ett liv i ett konstant "nu", där endast impulserna att söka lust eller underhållning är något att sträva efter.

Problemen som liberaler ställer till med kan inte underskattas, och det tragiska (men rättvisa) är att De Andra en dag kommer att bevisa liberalen fel genom att bokstavligen slita hjärtat ur kroppen på honom.

Men å andra sidan: liberaler har ju aldrig hjärtat på rätta stället ändå.
Citera
2011-01-27, 11:31
Medlem
Jafan89s avatar
När ska folk fatta att det inte handlar om hudfärgen.... varenda PK person verkar tro att det bara handlar om en sådan trivial sak.

Problemet är att dessa människor har ett helt annat uppförande som inte hör hemma någonstans i en civilicerad värld, där de begår överfallsvåldtäkter, mord och systematiskt rånar folk de bedömmer som utsatta, de tar också alla chanser de får att utnyttja systemet genom att anmäla och känna sig "kränkta".
Att väldigt många inte arbetar ens om de kan är inget plus det heller.

Sedan om du inte vet om detta är sant eller ej, så bara kolla på deras hemländer där de är majoritet.

Du kan sedan svara på frågan: vill du ha det sådär här?

Dessa parasiter, rasister och kriminella ska ut ur landet omedelbart och deras utvisning ska vara permanent.
Citera
2011-01-27, 11:54
Medlem
p-o-t-a-t-o-e-ss avatar
Problemet är att den överväldigande majoriteten av de MENA-människor vi massimporterar, och som skulle vara i majoritet i ditt scenario, inte delar våra grundläggande värderingar. Det Sverige som finns idag skulle inte finnas kvar. Tror du på allvar att ett land med MENA majoritet kommer respektera dina rättigheter? Tror du de delar vår syn på mänskliga rättigheter och individens frihet? Tror du på tomten också?

Gör dig själv en tjänst och ta en titt på valfritt land där dessa människor är i majoritet och fråga dig själv "skulle jag vilja bo där?".
Citera
2011-01-27, 12:20
Medlem
Affelinas avatar
Håller med TS. Det finns väl inget egenvärde att "bevara sverige svensk", bara för att. Det har sedan tidernas begynnelse varit folkomflyttningar och genblandning mellan människor. Det är inget som får mig att ligga sömnlös på natten direkt.
Citera
2011-01-27, 12:27
Medlem
chainmails avatar
Citat:
1. Föredrar en lugn och trevlig plats i Schweiz om jag skulle flytta alternativet någon trevlig mindre amerikansk stad.

2. Är inte kulturrelativistist, långt därifrån.
1. Naturligtvis vill du det! Att riva ner och omdana det svenska samhällets normer och strukturer är ett socialt experiment för dig, konsekvenserna är av ingen betydelse då du ändå ska lämna landet. Vad hände med tanken om ansvar? Typisk er liberaler, ni saknar helt kontakt med verkligheten och ert enda mål är att till varje pris helt på princip utan konsekvensanalyser rasera nationalstaten. Du verkar dessutom sällan ha genomtänkta idéer utan kastar ut den ena dårskapen efter det andra på prov - trots överbevisande fakta och statistik driver du oftast sakerna till sin spets. Jag är i Schweiz ett par gånger om året och har tidigare bott där - kom ihåg att det är ett extremt konservativt land där tokliberala idéer inte ses på med blida ögon - underbart land men omöjligt för dig att leva ut stollerierna, du kommer inte att trivas.

2. You could have fooled me! Alla människor och kulturer är ju lika värda och har alla rätt till svensk välfärd - inga krav, fri invandring, inga gränser. De ska dessutom slippa assimilering/integration och på svenskens bekostnad kunna utveckla sina egna kulturer. Fattar du inte att du med sådana idéer förordar kaos och svensk undergång..?
Senast redigerad av chainmail 2011-01-27 kl. 12:35.
Citera
2011-01-27, 12:31
Medlem
Stryp-Enoks avatar
Att ett Sverige bestående av en stor majoritet utomeuropeiska "nysvenskar" skulle skilja sig extremt från dagens Moder Svea råder det väl ingen tvekan om. Största problemet skulle dock inte vara samhällets utformning och kultur i sig utan istället den diskriminering vi gamla svenskar skulle drabbas av. Invandrargrupperna håller ihop och har inte samma altruistiskt oikofobiska rättvisetänkande.
Den vita människan är pga sin framgång och utseende avundad bland många icke vita. Avundskänslorna i kombination med sedda historiska oförätter och medias konstanta utmålande av västeuropen som "the bad guy" är ett recept som leder till pyrande hatkänslor som väntar på att väckas. Det ligger verkligen inte i vårt intresse att förvandla oss själva till en minoritet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in