Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Jag menar vad jag skriver

Citat:
Vad pratar du om bestämma över sitt eget öde? Varför är det relevant vem som röstar det relevanta borde rimligtvis vara resultatet inte vem som avlägger rösten. Som sagt jag ser inget problem och bryr mig inte om vilken hudfärg mina granar har. Det viktiga är att vi respekterar varandras mänskliga rättigheter. Det är mycket domedagsprofetior i tråden om Sveriges undergång. Även städer med många invandrare som Malmö är vällfungerande och bra städer. Ok att brottsligheten är relativt hög och otryggheten rätt stor. Det går dock att lösa genom rätt politik.
Jo som andra varit inne på redan så förstår du väl ändå att majoriteten kan förtrycka minoriteten om den vill. Om nu svenskar ser till själva att sätta sig i minoritet (helt utan motprestation vill jag tillägga) så är vi lämnade till att hoppas på att majoriteten inte kommer förtrycka oss. Vi måste helt enkelt lita på det. Nå hur ser det ut i världen då? Förtrycks inte folk lite varstans? Hur kan du huvudstupa hoppa in i något som hänger på en sådan skör tråd?
Du visar ju bara hur verklighetsfrånvänd du är här "fungerande stad". Du är ju helt galen människa. Sen ett "axelryck" åt brottsligheten. Hur gammal är du egentligen? Du kan ju bara inte vara över 18år?
Man resonerar inte som dig om man inte är antigen ung&dum eller helt enkelt har någon form av psykisk störning.
(ledsen för personangreppet men du kanske bör söka hjälp..)
Citat:
Problemet skulle väll vara om fel politik förs som tvingar ut människor i utanförskap och att problemen eskalerar, det ser jag dock som högst osannolikt då vi lär ta vårt förnuft till fånga och genomföra nödvändiga liberaliseringar av t.ex arbetsmarknaden inan det sker.
Nödvändiga liberaliseringar... Suck... Vad för liberaliseringar? Du nämner egentligen aldrig några konkreta saker, utan flamsar och tramsar med floskler hela tiden.
Hur skall vi liberalisera? Varför skall det leda till bättre? Vad backar du upp det med?