2011-01-27, 13:12
Medlem
Atlanteans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Frågeställning

1.Frågeställningen sägs egentligen i rubriken ”Vad är problemet om ”svenskar” inte är i majoritet i Sverige?”

En minoritet hamnar i underläge och har inte lika mycket att säga till om i samhället, blir lättare offer.
Att tillhöra majoritetsbefolkningen, och ha något gemensamt med majoritetsbefolkningen, är en trygghet som inte skall underskattas.

Problemet är alltså att man som svensk förlorar på att svenskar generellt mister sin majoritetsposition i samhället. Särskilt om de andra grupperna i samhället kommer ifrån kulturer där människor inte är lika toleranta mot svaga och avvikande minoritetsgrupper som svenskar är. Enkel självbevarelsedrift alltså.

Om du anser att något är felaktigt med mitt resonemang, så svara gärna.
Senast redigerad av Atlantean 2011-01-27 kl. 13:22.
Citera
2011-01-27, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stryp-Enok
Den vita människan är pga sin framgång och utseende avundad bland många icke vita. Avundskänslorna i kombination med sedda historiska oförätter och medias konstanta utmålande av västeuropen som "the bad guy" är ett recept som leder till pyrande hatkänslor som väntar på att väckas. Det ligger verkligen inte i vårt intresse att förvandla oss själva till en minoritet.

The End of White People 1: Kevin MacDonald on Group Evolution

http://www.youtube.com/watch?v=A4Nf_n27mpQ
Citera
2011-01-27, 13:25
Medlem
wuuaas avatar
Till Orzion

Kan du ge något exempel på en minoritet som inte diskrimineras eller behandlas orättvist av majoritetsbefolkningen? Vare sig vi kollar i Afrika,Asien,Amerika eller i Europa så blir vita utfrysta i svarta länder,svarta i vita länder osv. Varje land med flera kulturer alternativt folkslag har en konflikt sinsemellan. Dessutom är det bevisat att alla folkslag utom judar och asiater har lägre iq än vita européer,människor med lägre iq är också mer benägna att genomföra våldsdåd och de är av naturliga skäl mindre produktiva således är en ökning av dessa folkslag i våra samhällen en automatisk ökning av inkompetens,otrygghet och improduktivitet.

Även bland inavlade folkgrupper ser man samma samband och bland just MENAfolken finns en stor inavel. Det har också blivit bevisat att vi människor är genetiskt förprogrammerade till att gynna våran egna etniska grupp(oxytocin),vilket innebär att konflikter alltid kommer uppstå eftersom en grupp alltid får övertaget och den andra gruppen kommer reagera instinktivt för att gynna sin egen grupp när de blir diskriminerade och nedvärderade. Etnisk heterogenitet har också visat sig vara skadlig för tilliten i samhället,en gren som vi nordbor har varit mästare i med trygga samhällen med låg korruption och en hög samarbetsvilja.

Att människor väljer en av samma hudfärg eller bakgrund som de själva för en anställning är en helt naturlig företeelse som inte går att förhindra men konsekvenserna av det blir att den svagare etniska gruppen blir missgynnad,den får svårt att få jobb och försörja sig vilket leder till fattigdom,kriminalitet,segregation och ökade motsättningar mellan grupperna.

Jag ser det som min plikt att skydda mina barn och framtida släktingar från en sådan situation eftersom den aldrig kommer föra något gott med sig. Varje folkslag har rätt till ett eget land även vita människor även om den mediala makten alltid hävdar att vi är ondsinta om vi inte ger upp det land som vi har innehaft i över 10000 år,ett land som vi som grupp har dött och dödat för under lika lång tid.

Vi har byggt ett kallt och svårodlat land till en trygg,modern stat där allmänheten har stor frihet och många rättigheter,levnadsstandarden i Norden överträffas av få civilisationer genom historien och det är något som vi fått genom slit och offervilja av våra släktingar. Om nuvarande generationer har någon som helst stolthet så borde det åtminstone vara ett önskemål att skicka vidare ett minst lika bra land som det vi fick i arv och inte det kaosbygge som ser ut att bli dagens degenerade generations livsverk.

Faktum är att livet är väldigt kort och bräckligt,du kan bli påkörd imorgon och aldrig öppna ögonen igen,vad du har sagt och gjort kommer att glömmas bort men konsekvenserna av dina handlingar kommer fortsätta spela sin roll i samhällscykeln i lång tid framöver. Även om det är svårt att erkänna så är vi alla väldigt små och obetydliga och det är just där som jag ser ett problem i din liberala ideologi,den förutsätter att människan har kontroll,över sin omgivning,över naturen och över sig själv.
Men människor kan inte bara sätta sig ner och säga "Vad sägs om att älska varandra trots att vi är olika?" och så förblir det så för all framtid,vi kan inte programmera oss själva efter tycke.

När jordens resurser är begränsade hur avgör du vem som ska få vad? Ska varje land få förvalta sina resurser efter bästa förmåga och dela det med sina egna eller ska hela världen vara scen för socialdarwinismens härjande? Livet på jorden kommer aldrig vara perfekt men det går att skapa trygga och välmående regioner i världen om man har viljan,Nordeuropa är en sån region och ska fortsätta vara en sån region,att du är villig att riskera det för att kunna använda regionen i vänsterliberala samhällsexperiment och att människor som dig utgör normen bevisar verkligen hur kvävd den politiska pragmatismen har blivit.

Vi är skapta av naturen för att leva på ett visst sätt och i vissa konstellationer och vi kan aldrig diktera villkoren för hur våra liv kommer te sig,det har redan naturen gjort genom att skapa oss efter vissa ramar. Vad spelar det för roll hur många toleransseminarium vi håller om våra instinkter sänder ut signaler att vi ska gynna vår egna grupp framför andra?

Genom segregation,propaganda,naiv tro på auktoriteter och undertryckandet av känslor har vi i Sverige lyckats upprätthålla en politiskt korrekt mur som hindrar oss från att ge utlopp för våra naturliga instinkter men för varje ickevit invandrare som kommer in i landet ökar också motståndet och muren börjar sakta men säkert krackelera.

Fram tills slutet av 90talet har nästan alla svenskar kunnat leva i etniskt homogena samhällen utan att knappt märkas vid invandrarnas existens utom möjligtvis som anonyma pizzabagare och taxichaufförer men trots det visar undersökningar att det funnits en stark folklig opinion mot ökad invandring från 80talet och framåt även om splittring och inkompetens gjort att sådana partier inte har slagit igenom utom möjligtvis Nyd under en kort period och nu SD. Motståndet har alltid funnits där eftersom det är genetiskt betingat.

Människan har aldrig levt sida vid sida,vi har alltid varit splittrade i olika etniska grupper och så kommer det förbli,nu har det t.om. bevisats att det är något som regleras av våra hjärnor.
Det scenario du målar upp är en katastrof och inget som ska besvaras med en axelryckning vilket du verkar antyda. Det hade varit intressant att veta vad du har läst för historieböcker som har gett dig praktiska exempel på det underbara livet som etnisk minoritet,skicka gärna några lästips om du har tid över. Eller kanske är du helt medveten om hur illa det brukar gå för minoriteter men bryr dig helt enkelt inte om det ödet drabbar dina avkomlingar?

Mitt mål med livet är i alla fall att mina släktingar ska kunna växa upp i ett tryggt Norden bland sina gelikar där de kan leva i frihet och välstånd och det är en omöjlighet om de utgör en krympande minoritet i ett land dominerat av ickevita. Inser du inte det saknar du kunskap,inser du det men bryr dig inte saknar du empati,hursomhelst tycker jag synd om dig.
Citera
2011-01-27, 13:36
Medlem
brum brums avatar
Citat:
Jag menar vad jag skriver

Citat:
Vad pratar du om bestämma över sitt eget öde? Varför är det relevant vem som röstar det relevanta borde rimligtvis vara resultatet inte vem som avlägger rösten. Som sagt jag ser inget problem och bryr mig inte om vilken hudfärg mina granar har. Det viktiga är att vi respekterar varandras mänskliga rättigheter. Det är mycket domedagsprofetior i tråden om Sveriges undergång. Även städer med många invandrare som Malmö är vällfungerande och bra städer. Ok att brottsligheten är relativt hög och otryggheten rätt stor. Det går dock att lösa genom rätt politik.

Jo som andra varit inne på redan så förstår du väl ändå att majoriteten kan förtrycka minoriteten om den vill. Om nu svenskar ser till själva att sätta sig i minoritet (helt utan motprestation vill jag tillägga) så är vi lämnade till att hoppas på att majoriteten inte kommer förtrycka oss. Vi måste helt enkelt lita på det. Nå hur ser det ut i världen då? Förtrycks inte folk lite varstans? Hur kan du huvudstupa hoppa in i något som hänger på en sådan skör tråd?

Du visar ju bara hur verklighetsfrånvänd du är här "fungerande stad". Du är ju helt galen människa. Sen ett "axelryck" åt brottsligheten. Hur gammal är du egentligen? Du kan ju bara inte vara över 18år?
Man resonerar inte som dig om man inte är antigen ung&dum eller helt enkelt har någon form av psykisk störning.
(ledsen för personangreppet men du kanske bör söka hjälp..)

Citat:
Problemet skulle väll vara om fel politik förs som tvingar ut människor i utanförskap och att problemen eskalerar, det ser jag dock som högst osannolikt då vi lär ta vårt förnuft till fånga och genomföra nödvändiga liberaliseringar av t.ex arbetsmarknaden inan det sker.

Nödvändiga liberaliseringar... Suck... Vad för liberaliseringar? Du nämner egentligen aldrig några konkreta saker, utan flamsar och tramsar med floskler hela tiden.
Hur skall vi liberalisera? Varför skall det leda till bättre? Vad backar du upp det med?
Citera
2011-01-27, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brum brum
Du visar ju bara hur verklighetsfrånvänd du är här "fungerande stad". Du är ju helt galen människa. Sen ett "axelryck" åt brottsligheten. Hur gammal är du egentligen? Du kan ju bara inte vara över 18år?
Man resonerar inte som dig om man inte är antigen ung&dum eller helt enkelt har någon form av psykisk störning.
(ledsen för personangreppet men du kanske bör söka hjälp..)

Personligen tror jag att Orzion förmodligen är en jude som medvetet försöker sprida destruktiva liberala irrläror i syfte att skada det svenska folket och gynna sitt eget folk. Det finns genuina liberaler men de lider ofta av någon form av störning. Orzion ger inte det där riktigt galna intrycket som vissa liberaler gör utan maler mest på med sitt trams, och därför tycker jag att det lutar mer åt den judiska förklaringen.

För övrigt så har forskare nu hittat en gen som kanske kan förklara den psykiska störningen "liberalism". Med lite tur så kanske de kan utveckla mediciner som botar denna olyckliga åkomma.

Citat:
'Liberal gene' discovered by scientists
People with left wing views may have their political opinions controlled by a "liberal gene", according to scientists.
http://www.telegraph.co.uk/science/science-news/8093089/Liberal-gene-discovered-by-scientists.html
Citera
2011-01-27, 14:21
Medlem
KingVisions avatar
Jag är emot den fria invandringen till Sverige som pågår just nu, vi har gott om yta och land. Ja. Men vi har både hög arbetslöshet och bostadsbrist. Sveriges vackra land och skönhet kommer att bli mer än förstört om landet totalt ska överbefolkas. 9 miljoner räcker.

Detta är vad de flesta Svenskar vill, begränsa invandringen och bevara Sverige relativt svenskt. Jag vill inte att ett EU ska behöva styra över oss, och jag vill inte heller bli styrd utav en massa muslimer som tror sig ha rätten till mitt land mer än mig.

Jag vill inte se en muslimsk majoritet, om det händer så kommer mina barn och barnbarn tvingas att vända deras näsa mot mecka minst 5 ggr om dagen och förmodligen så kommer mina barn skickas på självmordsuppdrag de med. :P
Citera
2011-01-27, 14:41
Medlem
foool13s avatar
Ett liberalt/ nyliberlat synsätt på mångkultur..

http://www.newsmill.se/artikel/2011/01/13/den-svenska-likhetsnormen-f-rsv-rar-integration

"Det kommer att bli stökigt, konfliktfyllt och svårkontrollerat. Det kommer säkert att kallas både orättvist och "osvenskt". Men sådan är mångfalden"
Senast redigerad av foool13 2011-01-27 kl. 14:54.
Citera
2011-01-27, 14:44
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Ett liberalt synsätt på mångkultur..

http://www.newsmill.se/artikel/2011/01/13/den-svenska-likhetsnormen-f-rsv-rar-integration

"Det kommer att bli stökigt, konfliktfyllt och svårkontrollerat. Det kommer säkert att kallas både orättvist och "osvenskt". Men sådan är mångfalden"

Jag uppmärksammade också just de här orden, för de är både talande och häpnadsväckande. Här har vi ett erkännande av den mångkulturella verkligheten: den är stökig, konfliktsfylld, svårkontrollerad, orättvis... men vi SKA ha det.

Denne liberal har tydligen enorma problem med att tänka sig att vi skulle kunna leva på något annat sätt. Tanken föresvävar inte ens liberalen.
Citera
2011-01-27, 14:49
Medlem
Orzions avatar
Notera dock att jag aldrig skrev varför vi skulle hamna i minoritet. Även om de flesta verkar anta att det skulle bero på en stor invandring från mellanöstern. Vore det någon skillnad om svenskar hamnade i minoritet pga av att 10 000 000 nordtyskar bestämde sig för att flytta till Sverige?
Citera
2011-01-27, 14:54
Medlem
Stryp-Enoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingVision
Jag vill inte se en muslimsk majoritet, om det händer så kommer mina barn och barnbarn tvingas att vända deras näsa mot mecka minst 5 ggr om dagen och förmodligen så kommer mina barn skickas på självmordsuppdrag de med. :P

Knappast, det där med att islam kommer påtvingas svenskarna är föga troligt. Den demografiska bilden som behövs för något sådant ligger väldigt långt borta. Muslimer måste då vara en såpass stor majoritet( 80-85%?) att de i princip innehar alla samhällsbärande poster mm, ett sådant årtal är mycket avlägset, minnst 100+ år. Sen måste man också betänka att muslimerna som kommer idag från underutvecklade u-länder med "stampat jordgolv" kommer ha förändrat sitt förhållningssätt till islam vid det laget. Den moderna teknologiska samhället lär sätta sina spår.
Nej problemet är inte islam utan helt enkelt minoritetsrollen och samhälls/kultur förändringen. Ett samhälle speglar innevånarna och alla värderingar, nationalikoner, historik etc skulle försvinna och ersättas av mellanöstern karaktärsditto.
Citera
2011-01-27, 14:58
Medlem
Stryp-Enoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Ett liberalt/ nyliberlat synsätt på mångkultur..

Tyckte det var skönt att läsa det där när jag såg det. Vittnar om att mediaklimatet luckrats upp och det är mer raka puckar som gäller. Ingen normal svensk kan anse att denna "elitens vision" är något att ha. Bra att det kommer fram, gäller bara att Svenne Banan också läser vad hans marionettemästare förespråkar.
Citera
2011-01-27, 15:06
Medlem
Citat:
Notera dock att jag aldrig skrev varför vi skulle hamna i minoritet. Även om de flesta verkar anta att det skulle bero på en stor invandring från mellanöstern. Vore det någon skillnad om svenskar hamnade i minoritet pga av att 10 000 000 nordtyskar bestämde sig för att flytta till Sverige?

Ja det är naturligtvis en enorm skillnad. Nordtyskar är den grupp som tydligen står allra närmst svenskarna genetiskt sett och deras kuiltur och språk är också ganska närbesläktade. Det hade varit synd för att en del unikt svensk kultur och svenska företeelser hade försunnit, men då svenskar och nordtyskar är så lika varandra så innebär det ingen katastrof, det innebär inte vår totala undergång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in