Citat:
Har du hört talas om arvsrätt? Vem är du att bestämma vad som är giltigt och inte giltigt? Iden om att man ärver sitt land efter sina föräldrar och att det tillhör den folkgrupp som har förvaltat den tidigare är minst lika giltigt som att papperspengar och ett kontrakt kan ge dig ett hus,båda är idéer som människor hittat på,den enda skillnaden är att den ena finns nedskriven bland våra lagar men ur en etisk synvinkel så finns det inga skillnader.
Ursprungligen postat av Orzion
Därför att jag äger mitt hus eller mer exakt jag hyr det. Nej det finns ingen extra plats i mitt studentrum
Det är dock irrelevant det är jag som bestämmer över mitt hem och ingen annan (utom den jag hyr det av uppenbarligen) Jag trivs dessutom i lugn och ro, säkerhet och trygghet och vill inte att någon annan ska bo här.
Problemet är att du som vanligt blandar i hopa människors hem med Sverige som land. Ingen äger Sverige utan Sverige är ett definierat landområde på norra halvklotet på planeten jorden. Där bor en rad olika människor som äger olika delar av detta landområde. Det är inte samma sak om människor från andra delar av världen flyttar till Sverige som om de skulle flytta in i någons hem.
Det ändrar ingenting den svenska kulturen existerar fortfarande, svenskar existerar fortfarande och Sverige existerar fortfarande skillnaden är att befolkningen i området definierat som Sverige har ökat med X antal miljoner människor från andra delar av världen som nu också bor i detta landområde på norra halvklotet definierat som Sverige.
Det är dock irrelevant det är jag som bestämmer över mitt hem och ingen annan (utom den jag hyr det av uppenbarligen) Jag trivs dessutom i lugn och ro, säkerhet och trygghet och vill inte att någon annan ska bo här. Problemet är att du som vanligt blandar i hopa människors hem med Sverige som land. Ingen äger Sverige utan Sverige är ett definierat landområde på norra halvklotet på planeten jorden. Där bor en rad olika människor som äger olika delar av detta landområde. Det är inte samma sak om människor från andra delar av världen flyttar till Sverige som om de skulle flytta in i någons hem.
Det ändrar ingenting den svenska kulturen existerar fortfarande, svenskar existerar fortfarande och Sverige existerar fortfarande skillnaden är att befolkningen i området definierat som Sverige har ökat med X antal miljoner människor från andra delar av världen som nu också bor i detta landområde på norra halvklotet definierat som Sverige.