2011-02-08, 20:25
Medlem
wuuaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Därför att jag äger mitt hus eller mer exakt jag hyr det. Nej det finns ingen extra plats i mitt studentrum Det är dock irrelevant det är jag som bestämmer över mitt hem och ingen annan (utom den jag hyr det av uppenbarligen) Jag trivs dessutom i lugn och ro, säkerhet och trygghet och vill inte att någon annan ska bo här.

Problemet är att du som vanligt blandar i hopa människors hem med Sverige som land. Ingen äger Sverige utan Sverige är ett definierat landområde på norra halvklotet på planeten jorden. Där bor en rad olika människor som äger olika delar av detta landområde. Det är inte samma sak om människor från andra delar av världen flyttar till Sverige som om de skulle flytta in i någons hem.

Det ändrar ingenting den svenska kulturen existerar fortfarande, svenskar existerar fortfarande och Sverige existerar fortfarande skillnaden är att befolkningen i området definierat som Sverige har ökat med X antal miljoner människor från andra delar av världen som nu också bor i detta landområde på norra halvklotet definierat som Sverige.
Har du hört talas om arvsrätt? Vem är du att bestämma vad som är giltigt och inte giltigt? Iden om att man ärver sitt land efter sina föräldrar och att det tillhör den folkgrupp som har förvaltat den tidigare är minst lika giltigt som att papperspengar och ett kontrakt kan ge dig ett hus,båda är idéer som människor hittat på,den enda skillnaden är att den ena finns nedskriven bland våra lagar men ur en etisk synvinkel så finns det inga skillnader.
Citera
2011-02-08, 21:48
Medlem
Citat:
Jag har en stark tilltro till mänskligheten och att människor i grund och botten alltid kommer välja frihet om de får chansen, därför ser jag inte det scenario du målar upp som realistiskt.

Det är inte en hypotetisk fråga. Resultaten är inne. "Problemet" med att svenskar inte är i majoritet i Sverige är att i princip hela landet blir ett så kallat utsatt område.
Citera
2011-02-08, 21:52
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
TS, studera ingående länder med en stor mängd araber eller negrer och hur mycket uppfinningar/patent som kommer därifrån varje år och deras kultur, utveckling och BNP. Då kommer snart svaret bli uppenbart om du är villig att våga se det!
Citera
2011-02-08, 21:53
Medlem
annars kommer det se ut så här på gymnastiks lektionerna http://www.youtube.com/watch?v=QdggP7rw0mg&feature=related
Citera
2011-02-14, 22:00
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
TS, studera ingående länder med en stor mängd araber eller negrer och hur mycket uppfinningar/patent som kommer därifrån varje år och deras kultur, utveckling och BNP. Då kommer snart svaret bli uppenbart om du är villig att våga se det!
Jag ser inte logiken, skulle svenska företag utveckla mindre nya produkter för att ”svenskar” inte längre är i majoritet i Sverige?
Citera
2011-02-14, 22:18
Medlem
Citat:
Jag ser inte logiken, skulle svenska företag utveckla mindre nya produkter för att ”svenskar” inte längre är i majoritet i Sverige?

Under förutsättning att antalet svenskar är mindre, så: ja. Och även om inte så är fallet så troligen, i och med ett land där stora delar av landet är "utsatt" inte är direkt är en bas för ett framåtskridande samhälle.
Citera
2011-02-14, 23:36
Medlem
Citat:

Grejen är att företagen blivit framgångsrika för att dom styrts av svenskar och andra västerlänningar. Sätt samma företag i händerna på ett gäng araber så avstannar nog verksamheten rätt så snabbt.

Sverige är det land det är tack vare Svenskarna. Likafullt som Irak eller somalia är dom länder det är tack vare sina innevånare, ser du skillnaden ?
Senast redigerad av colibri 2011-02-14 kl. 23:39.
Citera
2011-02-15, 00:16
Medlem
KillForSatans avatar
http://www.corren.se/ostergotland/kinda/?articleId=5533053&date=&menuids= dom här två verkar vara helt inne på orizons linje
Citera
2011-02-20, 19:12
Medlem
varför ser tex..somalia ut som det gör....?
varför har somalia inte den teknik kompetens vi har..?dom har väl levt lika länge som oss å haft chansen att civilisera sin befolkning..?,,,
hur tror du det bli å se ut .. med majoriteten somalier som för det första måste lära sig ..språket..
Helt skilda kulturer ,,det är bara att acceptera.att det är så.....
om några år till så ..med mera olika kulturer som vill behålla sina kulturer så,kommer motsättnigarna dom emellan att öka..garanterat,,,,,,
så det är bara att ta seden dit man kommer...ska gälla alla... för våran egen skull---
Citera
2011-04-05, 18:33
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Under förutsättning att antalet svenskar är mindre, så: ja. Och även om inte så är fallet så troligen, i och med ett land där stora delar av landet är "utsatt" inte är direkt är en bas för ett framåtskridande samhälle.
Varför skulle detta inträffa enbart pga av att ”svenskar” inte längre är i majoritet i Sverige. Att du anser att det kommer inträffa må vara sant. Frågan är dock om du har något som stödjer detta påstående?
Citera
2011-04-05, 18:36
Medlem
Orzion du är fan den sjukaste mest verklighetsfrånvända individen på detta forum. Bara så att du vet. Extremvänstern är fan (nästan) vettigare än dig.
Citera
2011-04-05, 18:40
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konkurrent
Orzion du är fan den sjukaste mest verklighetsfrånvända individen på detta forum. Bara så att du vet. Extremvänstern är fan (nästan) vettigare än dig.
Varför denna slutsats? Tycker jag lever i verkligheten och har rätt bra kontakt med den jag studerar trots allt juridik vilket kräver en hyfsad kontakt med verkligheten då lagen är relativt verklig och nutida. Jag antar att din slutsats har något att göra med sakfrågan i tråden som du kanske skulle vilja utveckla? Det finns trots allt inget riksdagsparti som anser att ”svenskar” måste vara i majoritet i Sverige. Eventuellt sverigedemokraterna då är det dock endast frågan om ”svenskar” som något kulturellt definierat. De skulle inte ha något emot om Somalier var i majoritet i Sverige bara alla somalierna var en del av den svenska kulturen fast då är det vi och för sig ”svenskar” enligt sverigedemokraterna och det blir därför ett cirkelresonemang. Är helt enkelt i princip alla utom du verklighetsfrånvarande?
Senast redigerad av Orzion 2011-04-05 kl. 18:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in