2011-01-26, 16:38
Medlem
Orzions avatar
Det brukar framhållas som ett hot och ett problem att ”svenskar” i framtiden eventuellt inte kommer vara i majoritet i Sverige längre. Vad som i detta avseende menas med ”svenskar” brukar variera men det är dock inte direkt relevant för frågeställning i sig.

Frågan är dock vad är det stora problemet om detta skulle inträffa? Själv bryr jag mig inte nämnvärt om det. Jag ser det som irrelevant vilken hudfärg mina grannar har eller vilken kultur de har under förutsättning att de respekterar mina rättigheter. Därför bryr jag mig heller inte vilket land de kommer ifrån eller vad de definierar sig som. Samtidigt är det många som framför det som ett stort problem. Därmed lär det också ha en stor betydelse för många människor om ”svenskar” nu inte skulle vara i majoritet i Sverige någon gång i framtiden.

Anledningen till att jag sätter ”svenskar” inom citat tecken är som sagt pga av att alla har sin egen definition av vem som är svensk och vem som inte är det. Istället för att jag ska försöka skapa en definition av det i tråden kan ni helt enkelt använda er egen definition av vem som är svensk när det står ”svenskar” i texten och därmed slipper det bli en diskussion om definitioner.

Frågeställning

1.Frågeställningen sägs egentligen i rubriken ”Vad är problemet om ”svenskar” inte är i majoritet i Sverige?”
Senast redigerad av Orzion 2011-01-26 kl. 16:43.
Citera
2011-01-26, 16:46
Medlem
Heladageniskogens avatar
Det handlar inte bara om hudfärgen om utan om hela genetiska uppsättningen.
http://scienceblogs.com/gnxp/europevariation-752360.jpg
http://www.nextnature.net/2008/08/genetic-map-of-europe/

Varför hamnar svenskar på ett visst ställe? Slumpen? Nej, svenskar är en grupp genetiskt lika människor som härstammar från samma område. Det är lika hugget i sten som att solen går upp.

När man tar hit andra folk så blandas vi sönder och då förstör vi svenskarna(som du ser har den stora invandringen av tyskar redan satt sina spår). Detta leder till att 6000 år av utveckling försvinner! Är man inte någon psyksjuk nihilist kan man inte låta detta ske.
Senast redigerad av Heladageniskogen 2011-01-26 kl. 16:54.
Citera
2011-01-26, 16:51
Medlem
Arthur Dents avatar
Jag gillar mångkultur, så problemet med en svensk minoritet i vårt eget land är ju att svenskar och den svenska kulturen kommer att fasas ut, vi kommer att implementeras i ett jytter av andra kulturer och människoslag.
Citera
2011-01-26, 16:59
Medlem
Skogsvattes avatar
Problemet är att neger- och arabpack är genetiskt inkapabla att bygga och upprätthålla den högteknologiska, moderna civilisation som vi vita européer byggt. Med en svart majoritetsbefolkning kommer det inte längre finnas några bidrag, eller fungerande domstolar, eller någon regering, eller några framsteg inom vetenskapen. Inga nya månlandningar, eller matematikgenombrott, eller någon fusionsenergi - någonsin. Det kommer inte att finnas någon civiliserad, vit medelklass som kan vurma för liberalismen, det kommer inte finnas någon solidaritet eller medmänsklighet kvar. Allt kommer att återgå till djungeln.

Det är problemet. Och det problemet kan bara lösas på ett sätt: Genom rasmässig separation. Och för oss som faktiskt finner ett värde i att bevara det som våra förfäder spillt sitt blod för att bygga, så innebär det att vi måste göra vad än vi kan för att genomdriva vår vision om ett enat, fritt och tryggt Sverige. Ett Sverige för svenskar.
Senast redigerad av Skogsvatte 2011-01-26 kl. 17:57.
Citera
2011-01-26, 17:04
Medlem
Dumbbells avatar
Självklart ska Svenskar vara i majoritet i Sverige? Det säger sig själv, annars kan vi lika gärna hissa den somaliska piratflaggan, avveckla skattesystemet och ta upp de gamla plundringsriterna, dock med en touch av somalisk sjöröveri?
Citera
2011-01-26, 17:05
Medlem
Vad är det för problem med att man vill att Svenskar ska fortsätta vara majoritet? Det är väl en självklarhet.

Den Svenska identiteten och kulturen hotas om vi blir minoritet. Precis som Israel och judar skulle hotas av en allt för stor invandring där borta.
Senast redigerad av Northling 2011-01-26 kl. 17:08.
Citera
2011-01-26, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion

Frågeställning

1.Frågeställningen sägs egentligen i rubriken ”Vad är problemet om ”svenskar” inte är i majoritet i Sverige?”

Problemet är att sverige då blir som vilket land som helst från MENA. Tänk Libanon ungefär...
Blir roligt och förespråka liberal politik då

Det tror jag inte ens blattarna i landet vill.
Senast redigerad av colibri 2011-01-26 kl. 17:11.
Citera
2011-01-26, 17:21
Medlem
Divvehs avatar
"Bara dom respekterar mina rättigheter"
Om vi blir minoriteten av låt oss säga ett gäng muslimer. Tror du då dom respekterar dina rättigheter? Nej, förmodligen inte. Du kommer få agera efter deras sätt.
Låter som förhastade slutsatser, men tänk efter. Vi e så pass undergivna redan. Nu får man inte sjunga nationalsången på barns examensavslutningar. Skulle vi däremot försöka göra samma sak i något annat land, då skulle vi bli stenade.

Moral och etik min vän. Jag var inte rasistisk en gång i tiden, men samhället formade mig och fick mig till att ändå åsikter och syn på det hela. Och Sveriges sätt att reagera å vara så undergivna.

http://www.youtube.com/watch?v=Ql7YXVWD684

Där är det en liten bit om just vad som skulle hända. Se och häpnas.
Citera
2011-01-26, 17:22
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colibri
Problemet är att sverige då blir som vilket land som helst från MENA. Tänk Libanon ungefär...
Blir roligt och förespråka liberal politik då

Det tror jag inte ens blattarna i landet vill.
Jag har en stark tilltro till mänskligheten och att människor i grund och botten alltid kommer välja frihet om de får chansen, därför ser jag inte det scenario du målar upp som realistiskt.
Citera
2011-01-26, 17:23
Medlem
Citat:
Jag har en stark tilltro till mänskligheten och att människor i grund och botten alltid kommer välja frihet om de får chansen, därför ser jag inte det scenario du målar upp som realistiskt.

Så invånarna i Libanon var inga människor alltså?
Citera
2011-01-26, 17:48
Medlem
ozzyruless avatar
Citat:

Tro det du. Vi andra lever i verkligheten istället
Citera
2011-01-26, 17:57
Medlem
Ett samhälle där majoriteten består av en salig röra av människor från Afrika och Asien kommer med absolut säkerhet att vara ett dysfunktionellt, kaotiskt, våldsamt, otryggt, korrupt, smutsigt och allmänt otrevligt ställe. Förutom det så är risken överhängande att svenskar kommer att förtryckas, förföljas och utsättas för omfattande övergrepp och våldsdåd från den nya icke-vita majoriteten. I Sydafrika så har vita blivit enormt utsatta sedan landet "befriades" 1994. I Brasilien och andra rasblandade kaosländer så är vita "bara" utsatta för rån, kidnappningar, våldtäkter, mord och annan brottslighet men om ett dylikt framtida "svenskt" samhälle urartar (vilket det lär göra förr eller senare) så kommer lag och ordning att bryta ihop och svenskar kommer att utsättas för attacker, våldtäkter, plundring och massakrer. Den nya majoriteten kommer att försöka döda svenskarna. Så har det nästan alltid slutat för vita som blivit maktlösa minoriteter bland icke-vita. För svenskarna kommer det sluta som för de vita i Kolwezi, men det kommer inte finnas någon vit fransk främlingslegion som kan komma och rädda överlevande från vildarna.
Senast redigerad av RexNemorensis 2011-01-26 kl. 18:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in