Fy fasen, det här lät precis som något jag hade kunnat göra.. Man vet att man är riktigt jävla konstig, men ändå fortsätter man? Kvinnans devis, I guess.
Det verkar prio för dig att "bossa", rofl. Är det en tävling om vem som skall bestämma eller?
Han blev uppenbarligen lack på dig då du ansåg att det enbart var ditt beslut angående abort, att han inte har något att säga till om. Det är så det är i Svergie, visst, men man är faktiskt två om ett barn och då borde båda få vara med och bestämma eller åtminstone diskutera över det.
Haha så han hörde av sig nu å fråga va du ville, å nu vill du lägga ner allting. Jisses snacka om att du svänger fram och tebax. När du inte får hans uppmärksamhet vill du ha den, när du får den vill du lägga ner, ja säger bara tjejer alltså...
Jag tror tyvärr det är kört. Ingen tycker desperation är sexigt.
Sen säga att du kommer behålla barnet om du blir gravid då har du verkligen slagit spiken i kistan speciellt så tidigt.
Man kan nästan höra hur han kommer beskriva dig för sina vänner.
Håll avstånd tills han hör av sig nu OM han hör av sig.
Ring inte, messa inte utan låt människan komma över chocken så kanske han kommer tillbaka.
Du är ju flippad kvinna! Jag förstår honom. Om jag säger som såhär: Det är värt att sitta hemma i en vecka för att slippa stöta på dig. Alltså, det är ju bra att du vet att du har gått överstyr men detta v ar droppen för killen, det kan jag säga dig.
Oj oj.. Tyvärr känner jag igen beteendet, både hos mig själv och många andra.. Jag kan försöka förklara kort; du låter svartsjuka/rädsla ta över och agerar i stundens hetta, i desperation. Detta är ett självdestruktivt beteende. Det som driver dig är ett svart litet monster inom dig som vill förstöra ditt liv så mycket som möjligt. Det är din rädsla. Den kan växa sig så stark för att du fick känslor för honom och därmed blev sårbar. Kontakta en KBT-terapeut som kan hjälpa dig att ändra på detta destruktiva beteende och din svårighet att kontrollera impulser. Det är ett hästjobb, men det går att lära sig att ha is i magen och vänta ut de starka impulserna, att tänka efter före vad ens ord och handlingar kan få för konsekvenser och om det är värt det.
Ang. just den här killen. Skriv ETT meddelande och be om ursäkt och säg att du förstår att du betett dig som en idiot. Förklara ev. att kombinationen stress över ev. graviditet + PMS + alkohol + rädsla inte är nån höjdarkombination. Det är ingen ursäkt, men en anledning. Inget tycka-synd-om-sig-själv eller nåt invecklat som du vill ha en viss reaktion på. Bara en ärlig ursäkt. Förvänta dig inget svar. Sen hör inte av dig ALLS nåt mer. Ge det tid. Som alla andra säger; han kanske vill ha mer kontakt med dig, men inte nu. Och om det skulle vara så så hör han av sig. Om han inte hör av sig så har du svaret där.
FYI: som jag tidigare skrev: jag sa inte att jag ville behålla det barn som inte finns utan att jag inte ville göra abort igen. Delvis: jag vill inte göra abort igen MEN DET BETYDER INTE ATT JAG KOMMER ATT BEHÅLLA DET. MAO: man gör sådant man inte vill. Det missförstod karlsloken och hasplade ur sig ett antal elaka kommentarer.
Empatisk? Why thank you. Känner mig inte speciellt empatisk med mig själv idag. Känns som att be om ursäkt nu bara vore ett understatement.
Alltså om det var budskapet du ville få fram så hade du kunnat säga det exakt så. Men... du ville ha drama. Du ville peta lite i getingboet och se hur han reagerar om du är gravid. Annars hade du självfallet behärskat dig fyra dagar och köpt ett gravtest på Apoteket.
Åh herrejisses. Jag skulle ha blivit livrädd om jag mannen i fråga. Sånt här beteénde känner jag igen under högstadietiden. Hur gammal är TS igentligen?
Skämt åsido; efter att ha läst dina senare kommentarer; så kan man se att du i varje fall har ett visst mått av självinsikt. du inser att du gjort bort dig kapitalt; och skäms såpass mycket att en ursäkt känns som omöjlig att leverera. På något underligt sätt kan jag förstå dig.....
Men. Du har ju haft mod nog i dig att skicka sms till honom innan, varför inte ta ett första steg så?
Ta dig tid att formulera dig klart och tydligt, utan möjlighet till missförstånd, och sedan kan du bara hoppas att grabbstackarn vill ta i dig med en radiostyrd tång i alla fall.
MEN. Du får ju också vara beredd på att det enda svaret du får är något i stil med:
Dra åt helvete med dig psychohagga
Jag hoppas verkligen att du åtminstone har lärt dig något av detta. Och att de (om även elaka och tykna) kommentarerna du fått här kan få dig att inse att man gör inte som du gjorde.
Avslutningsvis: Man behöver inte vara dyngpackad för att ha roligt; dessutom är det få saker som äcklar en kille så som en tjej som yrar runt på stan, spyr och flirtar om vartannat.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!