2011-02-16, 00:26
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giladi
Stämmer bra...Jag läste detta på Ha'aretz som brukar vara en pålitlig källa. Frågan är om det är sant eller så är det bara spekulationer det handlar om.

http://www.haaretz.com/news/international/reports-say-mubarak-s-health-gravely-deteriorated-since-stepping-down-1.343536
Citat:
According to recent reports in the Arab media, ousted Egyptian President Hosni Mubarak's medical condition has seriously deteriorated and the 82-year-old has been rumored to be in a coma or even close to death.

On Sunday, the Egyptian daily al-Masry al-Youm reported that Mubarak fell into a coma on Saturday, following his final speech in which he handed over his authority to former Vice-President Omar Suleiman.
mvh
Giladi

Jag skulle vilja klassa detta som spekulationer eller rykten, som det i Harretz artikeln uppenbarligen står att det är.
"has been rumored to be in a coma "

Tills vidare ivf,. Tills det framkommer mer uppgifter, det är ju rätt så många rykten nu, är han i Saudi, i Sharm El Sheik, i Tyskland osv, osv,.

En annan galen ledare från regionen som drabbades utav koma ödet är ju Ariel Sharon, somliga straffar gud meddetsamma..

Men, om man får fortsätta att spekulera i ryktesspridningen lite,
Jag tycker att det är jävligt märkligt att han skulle ramla omkull och få koma precis när han lämnat över, kan han blivit utsatt för en komplott ?
Alltså, någon form utav underättelsetjänst har sett till att han fick "koma" strax efter att han utfört det viktigaste administrativa ???

Att (man) inte vill att vissa ledare ska finnas kvar och kunna vittna om allehanda verksamheter. borde väl vara uppenbart.
Tex, varför avrättade man Saddam och Ceauşescu, hade det inte varit för allmänheten intresse att låta ledare likt dessa leva kvar och kunna vittna om olika uppgörelser det gjort med tex, främmande makter.

Som sagt en spekulering ibland alla de spekuleringar som pågår om tex, Mubaraks vara eller icke vara.
Senast redigerad av Giant Squid 2011-02-16 kl. 00:29.
Citera
2011-02-16, 01:13
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golliwogg
En kvinnlig amerikansk journalist blev våldtagen när hon bevakade händelserna i Kairo.
http://www.huffingtonpost.com/2011/02/15/lara-logan-suffered-bruta_n_823677.html#comments

Har någon läst något om detta i svensk media?

Aftonbladet lade just upp det:

Citat:
Det amerikanska tv-bolaget CBS korrespondent Lara Logan misshandlades och våldtogs när hon bevakade firandet på Tahrirtorget i Kairo i fredags då president Hosni Mubarak avgick.

Logan och hennes medarbetare omringades av omkring 200 ursinniga människor, uppgav CBS. Logan kom ifrån sina medarbetare och misshandlades och våldtogs brutalt innan hon räddades av en grupp kvinnor och omkring 20 egyptiska soldater.

Hon vårdas nu på sjukhus i USA.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article8574721.ab

Lara Logan är förövrigt en av USA:s mest kända tv-reportrar. Hon har varit med mkt i 60 minutes som även sänds i Sverige och är sen några år CBS chefs utrikesreporter. Fullständigt bisarrt att hon blev överfallen och gruppvåldtagen mitt under firandet på torget i fredags. Bara nån vecka tidigare så blev hon och hela hennes team gripna av militären som anklagade dem för att vara israeliska spioner:

"We were detained by the Egyptian army. Arrested, detained, and interrogated. Blindfolded, handcuffed, taken at gunpoint, our driver beaten. It's the regime that arrested us.... We were accused of being Israeli spies. We were accused of being agents. We were accused of everything."

http://en.wikipedia.org/wiki/Lara_Logan
Citera
2011-02-16, 09:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
RF skriver:

"But the critical moment came on the evening of 30 January when, it is now clear, Mubarak ordered the Egyptian Third Army to crush the demonstrators in Tahrir Square with their tanks after flying F-16 fighter bombers at low level over the protesters.

Many of the senior tank commanders could be seen tearing off their headsets – over which they had received the fatal orders – to use their mobile phones. They were, it now transpires, calling their own military families for advice. Fathers who had spent their lives serving the Egyptian army told their sons to disobey, that they must never kill their own people."

Det är säkert möjligt att det är som RF påstår, och det är ju i så fall väldigt intressant även för den framtida utvecklingen i Egypten. Men vad har RF för stöd för det? Jag tycker det verkar som om han tar sig litterära friheter.

Det verkar onekligen dubiöst. RF kanske har blivit lurad upp på läktaren för att köpa korv. WL-central la ju in en brasklapp. Att Mubarak skulle vilja ha en stämpel på sig som massakerMubarak för all Egyptisk framtid känns inte trovärdigt.
Citera
2011-02-16, 09:04
Medlem
DSBIPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Aftonbladet lade just upp det:

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article8574721.ab

Lara Logan är förövrigt en av USA:s mest kända tv-reportrar. Hon har varit med mkt i 60 minutes som även sänds i Sverige och är sen några år CBS chefs utrikesreporter. Fullständigt bisarrt att hon blev överfallen och gruppvåldtagen mitt under firandet på torget i fredags. Bara nån vecka tidigare så blev hon och hela hennes team gripna av militären som anklagade dem för att vara israeliska spioner:

"We were detained by the Egyptian army. Arrested, detained, and interrogated. Blindfolded, handcuffed, taken at gunpoint, our driver beaten. It's the regime that arrested us.... We were accused of being Israeli spies. We were accused of being agents. We were accused of everything."

http://en.wikipedia.org/wiki/Lara_Logan
Vilka var det som stod för den attacken? Pro-m?
Citera
2011-02-16, 10:23
Medlem
Trapeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DSBIP
Tänkte precis samma sak.
Citera
2011-02-16, 12:04
Medlem
Madagascars avatar
Citat:

Det här hände flera dagar efter att M avgått, då kom det inga rapporter på några större grupper pro-M. Hon påstås ha omringats av en grupp på 200. Skumt...
Senast redigerad av Madagascar 2011-02-16 kl. 12:09.
Citera
2011-02-16, 12:12
Medlem
DSBIPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det här hände flera dagar efter att M avgått, då kom det inga rapporter på några större grupper pro-M. Hon påstås ha omringats av en grupp på 200. Skumt...
Jo precis. Kan ha fått en fel bild av demonstranterna men det känns inte så troligt att de skulle göra något sånt.
Citera
2011-02-16, 12:15
Medlem
Samhalls avatar
Och sådana apejävlar ska vi släppa in i landet - nu visade dom sitt rätta jag!
Citera
2011-02-16, 12:17
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Jo precis. Kan ha fått en fel bild av demonstranterna men det känns inte så troligt att de skulle göra något sånt.

Jag tycker inte heller det. Men sanningen är ju förstås mer komplex än vad man kan utröna här i vårt avlånga land. Det har ju varit flera hundra tusen människor i rörelse i centrala Kairo, så en grupp på två hundra är ju i sammanhanget litet. Det kan nog finnas många förklaringar till vad som hände egentligen.
Citera
2011-02-16, 12:18
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samhall
Och sådana apejävlar ska vi släppa in i landet - nu visade dom sitt rätta jag!

Du är nog OT. Testa I&I istället.
Citera
2011-02-16, 12:22
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag skulle vilja klassa detta som spekulationer eller rykten, som det i Harretz artikeln uppenbarligen står att det är.
"has been rumored to be in a coma "

Tills vidare ivf,. Tills det framkommer mer uppgifter, det är ju rätt så många rykten nu, är han i Saudi, i Sharm El Sheik, i Tyskland osv, osv,.

En annan galen ledare från regionen som drabbades utav koma ödet är ju Ariel Sharon, somliga straffar gud meddetsamma..

Men, om man får fortsätta att spekulera i ryktesspridningen lite,
Jag tycker att det är jävligt märkligt att han skulle ramla omkull och få koma precis när han lämnat över, kan han blivit utsatt för en komplott ?

Alltså, någon form utav underättelsetjänst har sett till att han fick "koma" strax efter att han utfört det viktigaste administrativa ???

Att (man) inte vill att vissa ledare ska finnas kvar och kunna vittna om allehanda verksamheter. borde väl vara uppenbart.
Tex, varför avrättade man Saddam och Ceauşescu, hade det inte varit för allmänheten intresse att låta ledare likt dessa leva kvar och kunna vittna om olika uppgörelser det gjort med tex, främmande makter.

Som sagt en spekulering ibland alla de spekuleringar som pågår om tex, Mubaraks vara eller icke vara.

Om någon skulle straffas med desamma är det inte vara Sharon, väl. Hur gammal var han när han fick sin Comabesök..? Han hann med rätt så mycket djävulskap innan...

FÖ håller jag fullständigt med dig angående komplott. Jag anar och mer än så att leveranstiden är redan ute .....och nu håller man på att sy ihop alla kulhållen/knivsår som hans frustrerade vakter/bödlar (eller underrättelsetjänst) satt på honom. Han kan/får inte visas som en Schweizerost till omvärlden eller..

Vänligen
Giladi
Citera
2011-02-16, 12:46
Medlem
Kultmannens avatar
...
Senast redigerad av Kultmannen 2011-02-16 kl. 12:48. Anledning: smör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto