2011-02-16, 15:04
Medlem
karlsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DSBIP
Jo precis. Kan ha fått en fel bild av demonstranterna men det känns inte så troligt att de skulle göra något sånt.

Varför skulle det inte kunna finnas människor bland demonstranterna som skulle vara kapabla till något sådant?

Om man tror att alla som demonstrerade mot M. är för jämlikhet och kvinnans lika rätt i samhället så är man nog ute och cyklar. Själv så är jag väldigt tveksam till att kvinnans rätt kommer stärkas bara för att de störtat en diktator.
Citera
2011-02-16, 15:35
Medlem
DSBIPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsberg
Varför skulle det inte kunna finnas människor bland demonstranterna som skulle vara kapabla till något sådant?

Om man tror att alla som demonstrerade mot M. är för jämlikhet och kvinnans lika rätt i samhället så är man nog ute och cyklar. Själv så är jag väldigt tveksam till att kvinnans rätt kommer stärkas bara för att de störtat en diktator.
Som sagt, jag kan ha fått en fel bild. Jag har inte följt det här så noga och utgår främst från vad media sagt.
Citera
2011-02-16, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag skulle vilja klassa detta som spekulationer eller rykten, som det i Harretz artikeln uppenbarligen står att det är.
"has been rumored to be in a coma "

Tills vidare ivf,. Tills det framkommer mer uppgifter, det är ju rätt så många rykten nu, är han i Saudi, i Sharm El Sheik, i Tyskland osv, osv,.

En annan galen ledare från regionen som drabbades utav koma ödet är ju Ariel Sharon, somliga straffar gud meddetsamma..

Men, om man får fortsätta att spekulera i ryktesspridningen lite,
Jag tycker att det är jävligt märkligt att han skulle ramla omkull och få koma precis när han lämnat över, kan han blivit utsatt för en komplott ?
Alltså, någon form utav underättelsetjänst har sett till att han fick "koma" strax efter att han utfört det viktigaste administrativa ???

Att (man) inte vill att vissa ledare ska finnas kvar och kunna vittna om allehanda verksamheter. borde väl vara uppenbart.
Tex, varför avrättade man Saddam och Ceauşescu, hade det inte varit för allmänheten intresse att låta ledare likt dessa leva kvar och kunna vittna om olika uppgörelser det gjort med tex, främmande makter.

Som sagt en spekulering ibland alla de spekuleringar som pågår om tex, Mubaraks vara eller icke vara.

Nu låter jag som ett konspirationsfreak men jag säger som jag sagt hela tiden,Fethullah Gülen är bakom oroligheterna i mellanöstern med målet att återskapa ett nytt islamistiskt rike.

Som han sa i 1998:

"You must move in the arteries of the system without anyone noticing your existence until you reach all the power centers … until the conditions are ripe, they [the followers] must continue like this. If they do something prematurely, the world will crush our heads, and Muslims will suffer everywhere, like in the tragedies in Algeria, like in 1982 [in] Syria … like in the yearly disasters and tragedies in Egypt. The time is not yet right. You must wait for the time when you are complete and conditions are ripe, until we can shoulder the entire world and carry it … You must wait until such time as you have gotten all the state power, until you have brought to your side all the power of the constitutional institutions in Turkey"

"Gülen Movement" har för närvarande 125 skolor i 25 delstater och är det största skolnätverket i hela USA, sammanlagt över 600 skolor i 110 länder.Ryssland har bannlyst allt med koppling till honom när samarbetet med CIA avslöjades ("Russian secret service claims: Turkish religious brotherhood works for CIA")

Han lyckades ju kapa Turkiet och har CIA som uppbackning så varför inte.
Citera
2011-02-16, 18:03
Medlem
Jaernprefektens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsberg

Av erfarenhet vet vi att folkligt inflytande i den muslimska världen är lika med sämre rättigheter och vilkor för kvinnorna. Detta är naturligtvis något som alla liberaler, kosmopoliter och batikhäxor bortser ifrån.

Lite fler batikhäxor till Egypten nu, tack. Såg att UD hade upphävt sina rekomendationer att inte åka till det frihetstörstande landet.
Citera
2011-02-16, 18:21
Medlem
fernebos avatar
Kvinnans ställning är ju extremt låg i Egypten. Faktiskt mkt lägre än i de flesta andra muslimska länder och övergrepp är inte ovanliga, så det kan nog ligga en del i att det kan vara lite småfarligt för en ensam kvinna om hon hamnar bland en massa firande män. Att hundratals pro-Mubarak anhängare skulle ha hängt vid torget mitt under firandet verkar ju inte särskilt troligt..

Lite om kvinnosynen i Egypten här. Att det är lika vanligt med kvinnlig omskärelse i Egypten som det är i Somalia är det kanske en del som inte har hört talas om:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/egyptiska-kvinnor-kraver-forandring
Citera
2011-02-16, 22:00
Medlem
Ny video av David Duke om Mubarak och sionistiska lakejer!

Den stora revolutionen är här, inte bara i Mellanöstern utan hela världen mot den internationella sionismen. Titta på Dr. David Dukes kraftfulla video!

Mubarak and the Fall of the Zionist Running Dogs!
http://www.youtube.com/watch?v=ok_ITfeUEY8
Citera
2011-02-17, 11:02
Medlem
Ezzelinos avatar
Misshandeln och gängvåldtäkten av Lara Logan är givetvis en fullständigt vidrig pöbelhandling. Tyvärr kommer de ansvariga knappast att kunna identifieras och straffas:

http://www.popcrunch.com/cbs-news-lara-logan-sexually-assaulted/

Sionistjudekäringen Debbie Schlussel tycks dock mest förnöjd över att Logan attackerades:

http://www.suntimes.com/news/roeper/3857016-452/anything-that-even-hints-at-blaming-lara-logan-for-her-attack-is-unconscionable.

Citat:
"---Under the headline “How Muslims Celebrate Victory: Egypt’s ‘Peaceful, Moderate, Democratic Protesters,’ ” the execrable Debbie Schlussel wrote, “So sad, too bad, Lara. No one told her to go there. She knew the risks. And she should have known what Islam is all about. Now she knows. ... This never happened to her or any other mainstream media reporter when Mubarak was allowed to treat his country of savages in the only way they can be controlled.”---"
Citera
2011-02-17, 14:26
Medlem
Ezzelinos avatar
Bra sammanfattande artikel av Matthew Duss om den senaste Herzliyakonferensen, där reaktionära sionister och krigshetsare förkunnade sina teser om att folkligt-nationellt självbestämmande inte kan tillåtas i arabvärlden:

http://www.middle-east-online.com/english/?id=44414

Citat:
"---It’s also the home of the Interdisciplinary Center (IDC), Israel’s first private university. Established in 1994, the IDC boasts some of the most advanced facilities in the country, including an ultra-modern library donated by, and named for, Marc Rich, the indicted commodities trader who was infamously pardoned by President Bill Clinton just before Clinton left office.

Since 2000, the IDC’s Institute for Policy and Strategy has hosted what has become Israel’s most prominent and important annual policy gathering, the Herzliya Conference. The four-day forum brings together a decidedly conservative-leaning contingent of politicians, policymakers and analysts -- overwhelmingly made up of Israelis and Americans, but with a sprinkling of other flavors -- to discuss the main security challenges faced by the Jewish state.---

As a result of the revolution in Egypt, a key theme that emerged at the conference was hostility to Arab democracy and the assumption that it would bring only chaos and danger for Israel -- a mantra that also exposed a division between Israeli neoconservatives and some of their American comrades. “In the Arab world, there is no room for democracy,” Israeli Major General Amos Gilead told a nodding audience. “This is the truth. We prefer stability.” Former Israeli Ambassador to the US Zalman Shoval scoffed that George W. Bush’s freedom agenda’s “principle accomplishment seems to be the victory of Hamas in Gaza.” Boaz Ganor, the executive director of the IDC’s International Institute for Counter-Terrorism, warned, “When these people [Arabs] vote, they are voting for what Coca-Cola calls the real thing and that is fundamentalism.” Shmuel Bar, Director of Studies at the IDC’s Institute of Policy and Strategy, declared that the US had “become an agent of revolutionary change in the Middle East, at the expense of stability.”---"
Citera
2011-02-17, 14:44
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Misshandeln och gängvåldtäkten av Lara Logan är givetvis en fullständigt vidrig pöbelhandling. Tyvärr kommer de ansvariga knappast att kunna identifieras och straffas:

http://www.popcrunch.com/cbs-news-lara-logan-sexually-assaulted/

Sionistjudekäringen Debbie Schlussel tycks dock mest förnöjd över att Logan attackerades:

http://www.suntimes.com/news/roeper/3857016-452/anything-that-even-hints-at-blaming-lara-logan-for-her-attack-is-unconscionable.
Detta jävla Egypten börjar stå mig upp i halsen vid det här laget.

För jävligt babianbeteende, samtidigt kan jag bli trött på korkade kärringar och deras gnäll, kopplat till deras infantila och hallstarrigt hysteriska ovilja och oförmåga att inse verkligheten. Vill de inte fatta vad som kan hända i dessa sammanhang, då kanske de inte heller inte bör bli förvånande vid eventuell berikning. Dock har jag ingen närmare insyn kring vad som hände just i hennes fall. Definitionen av att bli "våldtagen" tycks ju allmänt sett också bli allt mer diskutabel. De kanske visslade lite, vad fan vet jag.
Citera
2011-02-17, 15:43
Medlem
kato85s avatar
krig snart?

http://www.youtube.com/watch?v=_vsV1ZXsRw0
Citera
2011-02-17, 15:52
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Detta jävla Egypten börjar stå mig upp i halsen vid det här laget.

För jävligt babianbeteende, samtidigt kan jag bli trött på korkade kärringar och deras gnäll, kopplat till deras infantila och hallstarrigt hysteriska ovilja och oförmåga att inse verkligheten. Vill de inte fatta vad som kan hända i dessa sammanhang, då kanske de inte heller inte bör bli förvånande vid eventuell berikning. Dock har jag ingen närmare insyn kring vad som hände just i hennes fall. Definitionen av att bli "våldtagen" tycks ju allmänt sett också bli allt mer diskutabel. De kanske visslade lite, vad fan vet jag.

Hon är Sydafrikan så jag tror nog att hon "insett verkligheten".
Citera
2011-02-17, 16:35
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vortur
Ny video av David Duke om Mubarak och sionistiska lakejer!

Den stora revolutionen är här, inte bara i Mellanöstern utan hela världen mot den internationella sionismen. Titta på Dr. David Dukes kraftfulla video!

Mubarak and the Fall of the Zionist Running Dogs!
http://www.youtube.com/watch?v=ok_ITfeUEY8
Kraftfulla...? Käftfula snarare...

mvh
Giladi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här