2011-02-03, 22:00
Medlem
Skoj med Google:

"I spåren av misstron mot kvinnorna" site:sverigesradio.se

Sveriges Radio har publicerat "faktarutan" 14 gånger.
Citera
2011-02-03, 23:10
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuNidal
Jag upplever att myten att kvinnor i allmänhet gärna falskt anmäler män för sexualbrott är tillräckligt utbredd för att inte spä på den mer med kampanjer om saken. Enskilda fall där personer jag känner är part har jag inget intresse att kommentera offentligt.

"Voldtektsanklage som våpen"
Bra artikel i norska Aftenposten av Preben Z. Møller

http://www.aftenposten.no/meninger/d...cle3969621.ece

Citerar:

"Taushet omkring falske voldtektsanklager er et resultat av voldtektens politisering, som igjen påvirker bevilgninger til forskning. I motsetning til Sverige og Norge, der man har en tendens til å se på voldtekt som ensbetydende med manglende likestillingspolitikk, har man i Danmark er tendens til å velge mer psykologiske og individorienterte forklaringer. Man har også forsket på falske voldtektsanklager.

Hvorfor anmeldt?
Etter en gjennomgåelse av 1364 saker, fant man at 7,3 prosent av anklagene var falske. Noen ble uskyldig dømt, og man regner med mørketall. Dette er også ødelagte liv. Ingenting tilsier at tallene skulle være annerledes i Norge eller i Sverige. Bruker man tall fra 2007, blir ca. ti til femten uskyldige norske menn anmeldt for voldtekt i året. Da har man ikke regnet med dem som politiet avviser idet de blir forsøkt anmeldt."

Det finns ingen forskning i Sverige på denna problematik, det är märkligt, men man blir inte förvånad då sådan forskning skulle rasera det korthus feministerna är i färd med att bygga.
Citera
2011-02-03, 23:49
Medlem
Citat:
Trevligt, vilken byrå jobbar du själv på? Mitt jobb har inget med prataomdet att göra, men googla på, det är ingen hemlighet.

Har gjort det nu. Och jag kan bara konstatera att ditt påstående om att den byrån inte har med #prataomdet att gör är 100% trovärdigt. I varje fall har byrån inte haft med den strategiska planeringen att göra. Det ligger långt utanför byråns kompetens och verksamhetsområde.

Kan också konstatera att det är det första påståendet från någon i kampanjen som inte verkar skumt när man granskar det närmre.

Sen kan det ju rent teoretiskt vara så att byrån fått betalt av någon för att du skulle sätta upp prataomdet sajten, eftersom det ligger klart inom byråns kompetensområde. Men med tanke på dina nära kontakter med de som var mest drivande bakom #prataomdet så skulle det vara att gå över ån efter vatten för ett så litet jobb. Så byrån är grön, om jag var VD där skulle jag pusta ut lite efter ett sånt besked
Citera
2011-02-04, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansLucas
Skoj med Google:

"I spåren av misstron mot kvinnorna" site:sverigesradio.se

Sveriges Radio har publicerat "faktarutan" 14 gånger.

Så utmärkt opartiskt och vilket enormt stöd bara denna lilla detalj lämnar åt tvivlarna i den här tråden.
Citera
2011-02-04, 08:52
Medlem
AbuNidals avatar
Citat:
Nej, gissningsvis någon på TT eller DN fritt från texten på http://prataomdet.se/
Rättning: Texten skrevs av folk i nätverket kollektivt. Den är fortfarande inte ens i närheten av förtal, för er som tänkte slösa tid för diverse tidningar och ombudsmän.
Citera
2011-02-04, 09:43
Medlem
Citat:
Rättning: Texten skrevs av folk i nätverket kollektivt. Den är fortfarande inte ens i närheten av förtal, för er som tänkte slösa tid för diverse tidningar och ombudsmän.
Tack! Vet du vem som var med och skrev?
Citera
2011-02-04, 09:44
Medlem
espressinos avatar
Citat:

Godmorgon,

Vaknat på fel sida idag?

Springa till ombudsmän eller klaga i övrigt leder ingenstans.

Att fastställa att det fanns en tanke, en samordning ,och nätverkande på professionell basis däremot för att vålla skada gör!

Såg fö att er kompis Cissi Wallin ska skära ballarna av oss

Det är sådana uttalande som ger stadga och trovärdighet åt kampanjen

Ha en riktigt bra dag på jobbet!
Citera
2011-02-04, 09:49
Medlem
Svinhugg85s avatar
.
Senast redigerad av Svinhugg85 2011-02-04 kl. 10:04.
Citera
2011-02-04, 09:54
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:

Hur vet du att den inte är i närheten av förtal? Är det någon jurist som har försäkrat er om det?

Isåfall - varför gick ni till en jurist med faktatexten om Assange?
Citera
2011-02-04, 10:07
Medlem
espressinos avatar
cissiwallin lider uppenbart av hybris inför TV framträdandet i TV4

Nu har Flashbackdetektiverna kommit fram till att jag och kvinnorna som anmält Assange VISST HAR EN KOPPLING! Gissa hur!
about 16 hours ago via web

1) Vi är släkt X) Vi har setts ihop på hemliga möten hos PR-byrå eller c) Vi tillhör samma talibanfeministiska klan.

FEL! Rätt svar: Vi har GEMENSAMMA FB-VÄNNER! Case closed. Alla tar den i tvåan.

@fwikingsson Inte om man bajsflaxar automatiskt.
about 16 hours ago via web in reply to fwikingsson

@HannaFriden Exakt. Men de har konspirationsivrarna är ju trots allt ganska roande.
about 16 hours ago via web in reply to HannaFriden

Kändisspotty idag: Elisabeth Höglund och Viggo C. Viggo pratade om någon kaxig P3-brud. Tog åt mig äran.

Rätt vi gillar att slicka fitta, och jaaaa VI hatar män!!!!
Citera
2011-02-04, 10:35
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
cissiwallin lider uppenbart av hybris inför TV framträdandet i TV4

Nu har Flashbackdetektiverna kommit fram till att jag och kvinnorna som anmält Assange VISST HAR EN KOPPLING! Gissa hur!

1) Vi är släkt X) Vi har setts ihop på hemliga möten hos PR-byrå eller c) Vi tillhör samma talibanfeministiska klan.

FEL! Rätt svar: Vi har GEMENSAMMA FB-VÄNNER! Case closed. Alla tar den i tvåan.

@fwikingsson Inte om man bajsflaxar automatiskt.
about 16 hours ago via web in reply to fwikingsson

@HannaFriden Exakt. Men de har konspirationsivrarna är ju trots allt ganska roande.
about 16 hours ago via web in reply to HannaFriden

Kändisspotty idag: Elisabeth Höglund och Viggo C. Viggo pratade om någon kaxig P3-brud. Tog åt mig äran.

Rätt vi gillar att slicka fitta, och jaaaa VI hatar män!!!!

Hat mot män är väl lika lågt som hat mot kvinnor? Och kan väl klassas som hat mot folkgrupp, dvs kriminellt i Sverige. Hur kan #prataomdet luta sig mot en sådan människa?

Hybris är rätta ordet för Wallin. Allt för karriären,
Citera
2011-02-04, 10:35
Medlem
Citat:
Varifrån kommer förresten uppgiften att texten skrevs kollektivt? Igår sa du ju TT eller DN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in