2011-12-04, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HansLucas
Jag håller helt med dig, men det är otroligt uppmuntrande att se någon kritik överhuvudtaget i svensk press. När det blir tabu att uttrycka kritik är det fritt fram för försåtliga kampanjer som #prataomdet.

Jag håller med, och jag menar inte att folk ska sluta vara kritiska, sluta granska, men efter ett tag får ju en sådan här tråd snarare motsatt effekt, den blir en del av nyheten, ifrågasättandet försvinner.

Om man tänker sig att #prataomdet och tråden om Terje Hellesö (en tråd som jag inte alls har följt, och jag har ingen som helst insikt i den, men jag tycker att det är anmärkningsvärt att av allt som finns här på flashback, både sant och osant såklart, så är det avslöjanden på den nivån som annan media kan hantera) är initierade av ajour t.ex, så har man ju med hjälp av det här avslöjandet, den här tråden, lyckats bevisa att man kan sälja precis vad som helst, och dessutom hålla liv i det hur länge som helst, och det blir omöjligt för en media utan förmågan att ifrågasätta sig själv att i efterhand erkänna att man blivit duperade.
Citera
2011-12-04, 15:29
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carina.svendsen
Jag håller med, och jag menar inte att folk ska sluta vara kritiska, sluta granska, men efter ett tag får ju en sådan här tråd snarare motsatt effekt, den blir en del av nyheten, ifrågasättandet försvinner.
Du har fel. Ifrågasättandet har aldrig försvunnit från den här tråden.

Vad du säger i övrigt förefaller vara lika fullständigt frikopplat från både verklighet och fakta. Varifrån plockar du dina iakttagelser - ur röven?
Citera
2011-12-04, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Du har fel. Ifrågasättandet har aldrig försvunnit från den här tråden.

Vad du säger i övrigt förefaller vara lika fullständigt frikopplat från både verklighet och fakta. Varifrån plockar du dina iakttagelser - ur röven?

Oohh...touchy...
Citera
2011-12-04, 18:39
Medlem
Tallkottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Hon påstår också att han har vänt hennes tre första barn mot henne och att bloggen är ett resultat av förträngda minnen som först en massa år senare kommit till ytan... väldigt underlig blogg överlag. Skulle säga att det nästan förtjänar sitt eget ämne, men kvinnan verkar uppenbarligen psykiskt sjuk så man kanske ska låta det vara istället.

Fast å andra sidan är vi ju samtliga "dödsknarkande-flashback-nazister"...
.... så lite sugen blir man på en tråd om tanten.

Tre saker lockar mig.

1. Hon förefaller minst sagt galen. ÄR det sant det hon skriver?
2. Hon är en del av #Prataomdet
3. Hennes f.d. ska vara Folkpartistisk politiker (stå på deras lista för något landstingsval).
Citera
2011-12-05, 00:04
Medlem
Enligt Ratsit är JS och PW båda nu gifta och bor i samma lägenhet. Så det ligger nära till hands att tro att de är gifta med varandra.

Citat:
Ursprungligen postat av Tallkotten
Hur gick det för di unga tu?
Blev det giftermål? Galt eller hynda?
Citera
2011-12-05, 15:55
Medlem
densistasovjets avatar
Nu är Anna Ardin i farten igen och har skrivit en artikel på http://www.newsmill.se/artikel/2011/12/04/obehaglig-mobbing-av-juholt där hon stöttar en annan psykopat Juholt och referrerar till en annan galning Kajsa Ekis Ekman

"Kajsa "Ekis" Ekmans fråga: Är det tillåtet att vara S-ledare? Är fortfarande högst relevant."

Hur är dom bekanta? Kajsa tillhör ju kärnan i extremfeministerna och beskrevs i könskriget redan 2005.
Citera
2011-12-06, 12:29
Bannlyst
Johanna Koljonen jobbar ju på P3 tillsammans med Sara Lundin som ju även hon Twittrar en del med Koljonen,

Dom har även bolaget Rundfunk Media AB ihop (tillsammans med Roger Wilson, även han på P3)

Är det någon som vet om hon är släkt med familjen Lundin (Lundin Petroleum)?

Den domänen dom har Rundfunk.se, står på en Tomas Axelsson, som om man söker på honom på Google, bland annat hittar följande konstiga "tag" på Medievärlden.se

Citat:
Ursprungligen postat av Medievärlden (2008)
De här kan bli Årets berättare
Årets berättare jobbar med tv eller radio: de tre nominerade kommer från SVT och SR.

Taggat: Fredrik Önnevall SR, Susanne Björkman, SVT, Tomas Axelsson
Citera
2011-12-06, 20:16
Medlem
Citat:
[...]

Om man tänker sig att #prataomdet och tråden om Terje Hellesö

(en tråd som jag inte alls har följt, och jag har ingen som helst insikt i den, men jag tycker att det är anmärkningsvärt att av allt som finns här på flashback, både sant och osant såklart, så är det avslöjanden på den nivån som annan media kan hantera)

är initierade av ajour t.ex, så har man ju med hjälp av det här avslöjandet, den här tråden, lyckats bevisa att man kan sälja precis vad som helst, och dessutom hålla liv i det hur länge som helst, och det blir omöjligt för en media utan förmågan att ifrågasätta sig själv att i efterhand erkänna att man blivit duperade.

Jag försöker verkligen, bl.a. genom att urskilja parentesen, förstå vad du försöker uttrycka här men kan bara dra den slutsatsen att du borde försöka formulera dig lite mer kortfattat och stringent.

Sällan har jag sett någon skriva så rörigt och förvirrat.
Citera
2011-12-07, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoodwinStrawman
Jag försöker verkligen, bl.a. genom att urskilja parentesen, förstå vad du försöker uttrycka här men kan bara dra den slutsatsen att du borde försöka formulera dig lite mer kortfattat och stringent.

Sällan har jag sett någon skriva så rörigt och förvirrat.

Du menar att jag ska försöka hålla mig inom den magiska 140 tecken gränsen?

Tack, men nej tack.

Det är inte upp till mig att bedöma det jag skriver, däremot kan jag berätta vad jag "gör".

Det jag gör är att jag ställer frågorna, och oftast lämnar åt läsaren att själv komma på eventuella svar. Vad vi ser idag är ju att nästan alla, alltid, säger hur saker är, och min erfarenhet är att dom säkra svaren alltid ges i ett syfte, av någon som vill något.
Citera
2011-12-07, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub

Att Sofia Mirjamsdotter (Mymlan) är en del av Ajour borde vara ganska okontroversiellt. Oundvikligen fungerar ju den här trådens senaste 100 sidor som länkkraft åt alla dom bloggar som nämnts (inklusive Ajour) och så länge man utgår från den här sidan så finns ifrågasättandet (möjligtvis) men om man på ett eller annat sätt tar bort den så ser saken annorlunda ut.

(testa t.ex. att Googla på något av dessa namn så kommer inte denna tråd speciellt högt på SERP´en)
Citera
2011-12-07, 14:52
Medlem
Tallkottens avatar
Citat:
Att Sofia Mirjamsdotter (Mymlan) är en del av Ajour borde vara ganska okontroversiellt. Oundvikligen fungerar ju den här trådens senaste 100 sidor som länkkraft åt alla dom bloggar som nämnts (inklusive Ajour) och så länge man utgår från den här sidan så finns ifrågasättandet (möjligtvis) men om man på ett eller annat sätt tar bort den så ser saken annorlunda ut.

(testa t.ex. att Googla på något av dessa namn så kommer inte denna tråd speciellt högt på SERP´en)

Jag tror du kan strunta i Ajour.
Ajour har noll att göra med #Prataomdet förutom att de som är bakom Ajour även var med i Prataomdet. Men, de personerna finner du bakom mycket på nätet. De är en relativt liten, närmast incestuös grupp.

Ajour är att betrakta som en ”bloggsamlingssida”. Inget mer, inget mindre.

Dock, en småkul detalj. Loggan för Ajour.se, Prataomdet.se OCH tyda.se har extremt lika loggor. Bra att veta för den som rent designmässigt vill lägga sig nära någon av dom . Ex vis en sammanblandning av de tre lär knappast kunna kallas stöld...

En kul grej till är att det tydligen var Nyhetschefen på Nyheter24 (Eric Rosén) som skrev ”faktarutan” till Prataomdet… Fint att man kan skriva nyheten bakom sina egna nyheter. Bra för Nyhetschefer som inte vill vara ute i den äckliga verkligheten.

#Prataomdet, en recap!
1. Koljonen dricker rödvin och analtvittrar.
2. Jurnalist och nätpolarna läser, fnissar och smårunkar. Så "busigt".
3. Tystnad --> insikt --> shit, "vi har en grej vi kan köra mot den där Assange som vår gemensamma fem-nazi-vän Ardin är ovän med"! Hurra!!!
4. Flera journalister som prenumererat på Koljonens Twitter och följt hennes analsexångest (10 år efter...) är med och lägger upp planen.
5. Ardins gamla älskarinna och barndomsvän Marta Axneer (med familj ink brorsan "åh flickor som twittrar med mig") träder in.
6. Eric Rosén (nyhetschef Nyheter24) skriver redan här faktarutan om Assange, en "stor framgång och stor penetration" för Prataomdet (bland folk, inte i Koljonen).
7. Koljonen skriver i DN, de övriga i sina tidningar.
8. Man skriver sedan OM att kompisarna skrivit i "SINA" tidningar.
9. Sen skriver man en vända till om att kompisarna skrivit om att kompisarna...
10. Mattsson och andra utan moral ser vad som hänt men hänger glatt på.
11. Bonnier utdelar stora Journalistpriset....
(12. Linus Fremin och Mymlan uppger att "deras liv förändrats")
Senast redigerad av Tallkotten 2011-12-07 kl. 15:08.
Citera
2011-12-07, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tallkotten
Jag tror du kan strunta i Ajour.
Ajour har noll att göra med #Prataomdet förutom att de som är bakom Ajour även var med i Prataomdet. Men, de personerna finner du bakom mycket på nätet. De är en relativt liten, närmast incestuös grupp.

Ajour är att betrakta som en ”bloggsamlingssida”. Inget mer, inget mindre.

Jag tycker iofs det är ett konstigt sätt att skilja på person och handling, om samma personer agerar inom 10 olika företag (t.ex.) så är det för mig "samma" "samma".

Sen håller jag med, idag är Ajour som bäst en glorifierad blogg, och troligtvis blir det aldrig mer än så, men jag vet inte...det är farligt när den här typen av "journalistik" letar sig in på Sveriges Radio t.ex.

Om det dessutom är så att Sara Lundin är släkt med Lundin (Petroleum) så är det ju vidare så att familjen Lundin har en Hamilton-gren, vilket är namnet på SVT´s chef.

Det är just det incestuösa draget som oroar mig, om jag skulle lagt fram en mediastrategi för 3-4 år sedan t.ex. så skulle "infiltration" av flashback t.ex. vara en del av den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in