2011-04-12, 23:42
Medlem
MoLoKs avatar
Om Marcin nu vågar sig hit så är det viktigt att veta hur han tänker agera.

Citat:
Marcin de Kaminski menar att man måste läsa av internetforum på ett speciellt sätt för att förstå dem.
– Det gäller att ta på sig speciella Flash-backglasögon om det är på Flashback man är. De sociala spärrarna är annorlunda och klimatet är både råare och ärligare, säger han och fortsätter:
– Man kan se Flashback som ett kollektivt huvud på internet. Inläggen är som tankar som man vanligtvis inte säger högt, på Flashback testas de mot andra människor.

http://lundagard.se/2011/04/06/natde...r-utan-ansvar/

Undrar om han har twitter-glasögon också?

Marcin med sina (Flashback?) glasögon på? http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/...907a3dc/marcin

---

"Användare på Flashback har en tendens att använda forumet som någon sorts kognitiv lekstuga, där man prövar sina egna och andras gränser till det yttersta. Genom att utmana varandra på ett eller annat sätt kan man på sätt och vis lära känna sig själv (och lite poetiskt även då möjligtvis en hel drös mänskliga extremet)."

http://cybernormer.se/2010/10/13/att...ust-flashback/

Välkommen in i lekstugan Marcin. Fula Gubben och andra väntar på dig där inne...
Citera
2011-04-12, 23:50
Medlem
intensifiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Lite nyfiken på vad dom kokat ihop. Först kommer Kullenberg/aka Intensifier, sen orkar han presentera sin gode vän de Kaminski. Det är ingen nöjestripp dom är ute på, vill dom förstå FB är det bara att läsa dom behöver inte intervenera i trådarna. obs det är bara stora Assangetråden och prataomdet som är intressant, så Kullenberg kanske kan förklara varför

Tajmingen var lite lurig där. Jag skaffar konto och Marcin skriver om FB samtidigt.
Citera
2011-04-12, 23:56
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intensifier
Tajmingen var lite lurig där. Jag skaffar konto och Marcin skriver om FB samtidigt.

bortsett från tajming, vad är det egentliga syftet? eller saknar ni bara kamrater där ute i verkligheten
Citera
2011-04-13, 00:01
Medlem
intensifiers avatar
Citat:
bortsett från tajming, vad är det egentliga syftet? eller saknar ni bara kamrater där ute i verkligheten

Jag tror att Marcin forskar, eftersom han postade på cybernormer.se som är en "forskarblogg" (eller vad man nu kallar det). Tror att han på ett genuint sätt vill veta mer om FB.

Mitt eget syfte... som jag tidigare sagt... är aningen förvirrat
Citera
2011-04-13, 00:11
Medlem
espressinos avatar
Piratpartiets hemsida får Ängelholms flygmuseums medlemsblad att framstå som ett bra alternativ.

En klippdocka på Assange med randiga kläder och ett nummer på bröstet kanske skulle pigga upp
Citera
2011-04-13, 00:14
Bannlyst
Citat:
Lite nyfiken på vad dom kokat ihop. Först kommer Kullenberg/aka Intensifier, sen orkar han presentera sin gode vän de Kaminski. Det är ingen nöjestripp dom är ute på, vill dom förstå FB är det bara att läsa dom behöver inte intervenera i trådarna. obs det är bara stora Assangetråden och prataomdet som är intressant, så Kullenberg kanske kan förklara varför
Häromdan såg jag i nåt twitter att folk verkar tycka det är status att vara omskriven på Flashback. Precis som när man var liten och jämförde föräldrarnas bilars hästkrafter. Aaa, har du ingen tråd? Jag har två! (Den här tråden kallas för "tomtetråden".)
Citera
2011-04-13, 00:18
Medlem
intensifiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
Häromdan såg jag i nåt twitter att folk verkar tycka det är status att vara omskriven på Flashback. Precis som när man var liten och jämförde föräldrarnas bilars hästkrafter. Aaa, har du ingen tråd? Jag har två! (Den här tråden kallas för "tomtetråden".)

Yes, tror det ligger mycket i det. Med internet så kan ju vem som helst som bloggar lite och lägger ut lite bilder bli "omskriven", även om man inte hamnar på kvällstidningarnas svep. För det mesta är det demokratiserande antar jag, även om det kan finnas integritetsproblem med det.
Citera
2011-04-13, 00:33
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Jag tror att Marcin forskar, eftersom han postade på cybernormer.se som är en "forskarblogg" (eller vad man nu kallar det). Tror att han på ett genuint sätt vill veta mer om FB.

Mitt eget syfte... som jag tidigare sagt... är aningen förvirrat

Påminner om när lammen tystnar och Jody Foster vill tala med den ena besten för att förstå den andra. Det vill till för att det ska funka, eller får vi steka honom sen
Citera
2011-04-13, 00:35
Medlem
Veritas-Detectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub:
Piratpartiet. Två personer har andra visat vara i hög grad insyltade i #prataomdet, och har betett sig mycket olämplig. Men övriga?

Verkar som om åtminstone en del av ledningen i Piratpartiet är närmast hatisk mot Assange. Vad kan anledningen vara?

Emma är möjligen bekant med Anna Ardin, vilket kan räcka för henne. Med det labila sättet påminner hon mycket om Ardin, som jag uppfattat henne.

Lesbiskt systerskap? Utan att kritisera HBT-folk i allmänhet så är det spåret en möjlighet. Är fler i ledningen än Anna Troberg med där?

Men varför är övriga så fientliga? Svikna förhoppningar? Nåt brutet avtal?

Christopher Kullenberg vet väl mer - "Piratpartiets Friedrich Engels"?
http://christopherkullenberg.se/?p=330
Citera
2011-04-13, 00:40
Medlem
[quote=Veritas-Detector]Verkar som om åtminstone en del av ledningen i Piratpartiet är närmast hatisk mot Assange. Vad kan anledningen vara?

Emma är möjligen bekant med Anna Ardin, vilket kan räcka för henne. Med det labila sättet påminner hon mycket om Ardin, som jag uppfattat henne.

Lesbiskt systerskap? Utan att kritisera HBT-folk i allmänhet så är det spåret en möjlighet. Är fler i ledningen än Anna Troberg med där?

http://christopherkullenberg.se/?p=330[/QUOTE

Jag vill minnas att Emma själv för några veckor sedan framhöll att hon inte kunde kritisera AA p.g.a. feminismens systerskap e.d. (sorry för att jag inte orkar leta källan nu)
Citera
2011-04-13, 00:45
Medlem
intensifiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veritas-Detector

http://christopherkullenberg.se/?p=330

I wish Trodde det var "iMarx" (usch för iPads). 2008 var PP intressanta för att lyfta frågor som inte riktigt var begripna. Men efter 2009 hände så många saker som blev viktigare (ex. nätet började användas av massor för protester, nätläckorna blev stora, nätneutralitet osv.). Jag ogillar egentligen på ett fundamentalt sätt alla politiska partier (varför bygga stat när man kan bygga anarki).
Citera
2011-04-13, 01:17
Medlem
espressinos avatar
Citat:
I wish Trodde det var "iMarx" (usch för iPads). 2008 var PP intressanta för att lyfta frågor som inte riktigt var begripna. Men efter 2009 hände så många saker som blev viktigare (ex. nätet började användas av massor för protester, nätläckorna blev stora, nätneutralitet osv.). Jag ogillar egentligen på ett fundamentalt sätt alla politiska partier (varför bygga stat när man kan bygga anarki).

Gillar idén, har så förtvivlat svårt att se det kitt som ska hålla ihop det. Det är lätt att kritisera, men kittet som gör att det finns mat i kylen, värme i huset, att ingen slår dig i huvudet och rövar bort din fru, vem ska stå för det?

Den nu vuxna och curlade generation som återuppfunnit ordet kränkt och samtidigt devalverat ordet in absurdum har mycket gemensamt med prataomdet gänget. Frustrerade, debila och högljuda.

I cyberrymdens ensamhet gick dom sociala gåvorna förlorade och kränkt blev modeordet i tiden.. För var staten underordnad individen och lag utgick från folket. Det fanns ord som rimligt och folk kunde lösa konflikter och skapa konsensus. Nu är alla världsmästare och kan själv. enade vi står och söndrade vi falla. Så om just anarkism är mirakelkuren ställer jag mig skeptisk till, men som sagt jag är idel öra om du orkar berätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in