Citat:
Ursprungligen postat av intensifier
I wish

Trodde det var "iMarx" (usch för iPads). 2008 var PP intressanta för att lyfta frågor som inte riktigt var begripna. Men efter 2009 hände så många saker som blev viktigare (ex. nätet började användas av massor för protester, nätläckorna blev stora, nätneutralitet osv.). Jag ogillar egentligen på ett fundamentalt sätt alla politiska partier (varför bygga stat när man kan bygga anarki).
Gillar idén, har så förtvivlat svårt att se det kitt som ska hålla ihop det. Det är lätt att kritisera, men kittet som gör att det finns mat i kylen, värme i huset, att ingen slår dig i huvudet och rövar bort din fru, vem ska stå för det?
Den nu vuxna och curlade generation som återuppfunnit ordet kränkt och samtidigt devalverat ordet in absurdum har mycket gemensamt med prataomdet gänget. Frustrerade, debila och högljuda.
I cyberrymdens ensamhet gick dom sociala gåvorna förlorade och kränkt blev modeordet i tiden.. För var staten underordnad individen och lag utgick från folket. Det fanns ord som rimligt och folk kunde lösa konflikter och skapa konsensus. Nu är alla världsmästare och kan själv. enade vi står och söndrade vi falla. Så om just anarkism är mirakelkuren ställer jag mig skeptisk till, men som sagt jag är idel öra om du orkar berätta.