2011-03-05, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
1. Det är två målsägare

2. Om det inte är ok att nämna Anna Ardins namn - varför är det då ok att nämna Assanges namn TIO (10) gånger i krönikan?

Ardins arbetsgivare gick ut med namnet, hon själv är öppen med det på twitter.

3. Varför har då, efter Mymlans order till lill-jimmie, många kommentarer utan Ardins namn och som inte bryter mot några regler, tagit bort?

Skärp dig nu. Dra åt den där bib-kranen och stoppa flödet! Kvällen är ännu ung!

Skärp dig du. Mymlan har inte gett någon order till Jimmie.
Citera
2011-03-05, 18:10
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordanvindan
Det är inte censur att moderera kommentarer på en egen sajt.

Jo, det är det. Var har du fått denna vansinniga idé?
Citera
2011-03-05, 18:12
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Det är inte censur att moderera kommentarer på en egen sajt.

Eftersom alla utom en var kritiska så är frågan varför moderera överhuvudtaget isf, det blir liksom inget kvar till slut. Uppenbart föll inte krönikan i god jord. Är det inget man behöver reflektera över. Vår syn på världen förändra och att som tidning vara statisk och hävda att världen ser ut som i Dec 2010 3 månader senare är trångsynt. Finns det ingen känslig näsa som noterat att vinden vänt och att synen på Assange och damerna som är inblandade har ändrats?
Citera
2011-03-05, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jo, det är det. Var har du fått denna vansinniga idé?

Censur är när staten lägger sig i och bestämmer vilken information som får eller inte får spridas.

Att en person tar bort kommentarer ur en blogg, eller att en nyhetssajt själv väljer vad som ska publiceras på en sajt är inte censur.
Citera
2011-03-05, 18:16
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Skärp dig du. Mymlan har inte gett någon order till Jimmie.

@jimmienaslund bra å tack.
36 minutes ago via Echofon in reply to jimmienaslund

---

Ägd.

Du.
Citera
2011-03-05, 18:17
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Censur är när staten lägger sig i och bestämmer vilken information som får eller inte får spridas.

Att en person tar bort kommentarer ur en blogg, eller att en nyhetssajt själv väljer vad som ska publiceras på en sajt är inte censur.

Så att ta bort kommentarer som inte bryter mot några regler är inte censur utan vad?

Kom igen nu med ditt nyspråk!
Citera
2011-03-05, 18:18
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:

Jo, det är det.

Vad du säger är att en afrikansk elefant inte är en elefant.

Nähä.
Varför inte det?

"Jo, för jag de är inte långhåriga. Bara mammutar är elefanter i MIN värld nenene"

Vi betackar oss för sådana barnsligheter.

Här får du en övning: säg något vettigt för en gångs skull i livet.

Här har du en bra startpunkt (men förhoppningsvis inte ändstation) för din framtida bildning:
"Censorship is suppression of speech or other communication which may be considered objectionable, harmful, sensitive, or inconvenient to the general body of people as determined by a government, media outlet, or other controlling body.!
http://en.wikipedia.org/wiki/Censorship
Citera
2011-03-05, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
@jimmienaslund bra å tack.
36 minutes ago via Echofon in reply to jimmienaslund

---

Ägd.

Du.

HAHAHA. Jävlar vilken order. "bra å tack". Hur fasen får du det till en order och att jag skulle vara ägd?
Citera
2011-03-05, 18:20
Medlem
espressinos avatar
Citat:

Du får en förintelseförnekare att framstå som en söndagsskolgosse.

Varför interaktivitet överhuvudtaget, då är inte syftet att låta läsaren delta. Han ska bara bibringas en uppfattning att han kan delta. Skrota kommentarerna isf.
Citera
2011-03-05, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jo, det är det.

Vad du säger är att en afrikansk elefant inte är en elefant.

Nähä.
Varför inte det?

"Jo, för jag de är inte långhåriga. Bara mammutar är elefanter i MIN värld nenene"

Vi betackar oss för sådana barnsligheter.

Här får du en övning: säg något vettigt för en gångs skull i livet.

Här har du en bra startpunkt (men förhoppningsvis inte ändstation) för din framtida bildning:
"Censorship is suppression of speech or other communication which may be considered objectionable, harmful, sensitive, or inconvenient to the general body of people as determined by a government, media outlet, or other controlling body.!
http://en.wikipedia.org/wiki/Censorship

Kom ju från rätt person, i helt rätt tråd. I rest my case. Ha så kul och lycka till med er utredning.
Citera
2011-03-05, 18:23
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
HAHAHA. Jävlar vilken order. "bra å tack". Hur fasen får du det till en order och att jag skulle vara ägd?

1. mymlan masstwittrar till olika allehandapersoner om att censurering måste till för att de inte ska förlora ansiktet

2. censurering inleds

3. mymlan tackar lill-jimmie för ett väl utfört uppdrag

4. varför tycker du det är ok att Assanges namn nämns 10 gånger i mymlan-krönikan men att ena målsägarens inte ens får nämnas en gång i en kommentar? Hur tänker du?
Citera
2011-03-05, 18:25
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Kom ju från rätt person, i helt rätt tråd. I rest my case. Ha så kul och lycka till med er utredning.

Vad hade din kommentar att göra med det du citerade? Sticker du nu när din definition på censur visade sig vara pursvensk?

Kan inte du skicka PM så vi kan ses och hitta på nåt kul.

Jag är allvarlig.

Eller kommer denna inbjudan att nobbas precis som mitt erbjudande att jag skulle komma till en i #prataomdet-gänget och läsa deras hemliga mejlinglista IRL eftersom de inte ville göra den offentlig eftersom det var så mycket känsligt material i den.

Varför vill inte #prataomdet att vi ska kunna #läsaomdet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in