2011-01-24, 14:26
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Men herregud människa. #tackanna #jagärannaardin

Skärpning förhelvete!

Kan du recitera för mig anledningen att de inte valde just de två hashtaggarna är du snäll?

Citat:
Jag blir hellre kallad hora än våldtäktsman.

Det beslutet lyckönskar jag dig till och hoppas det lyser upp din vardag.
Citera
2011-01-24, 14:28
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Det är deras problem och det löses inte genom att JAG ska skuldbeläggas.

DU skuldbeläggs inte mer än du själv väljer. Har du anledning att lyssna på diskussionen för på att så sätt förstå lite mer i hur andra människor än du själv tänker kring vad som är okej och inte okej i sängen - gör det då. Känner du dig därefter skyldig kanske du har anledning att ändra något i ditt beteende.
Citera
2011-01-24, 14:33
Medlem
Tallkottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Det var det inte. Män har varit välkomna att delta från dag 1.
Du ljuger (?) inte sådär jättebra...

jocxy skickar: Ja @isobelsverkstad jag tänker mig att 12 främst kvinnliga skribenter skriver i var sin tidning. Och att bloggosfären hakar på. 2010-12-14 20:23:03 via Twitter for iPad in reply to isobelsverkstad

Från isobelsverkstad alla ni män som vill #prataomdet att just ni är så himla snälla, kan ni låta bli det tack. I det här läget blir det bara att förminska
2010-12-16 15:22:27 via TweetDeck

Citat:
Jepp, eftersom det sheds a light över att dålig kommunikation är ett vanligt problem i sex. Att folk som kan "spy galla dagarna i ända" inte förmår säga nej när de inte vill är ett problem - eller hur? Och om det problemet kanske kan lösas, eller åtminstone åskådliggöras, genom att man pratar om det, är det bra för alla - eller hur?

OCH, du är ärligt övertygad om att denna Twitterkampanj hjälper dessa människor?
Citera
2011-01-24, 14:33
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
DU skuldbeläggs inte mer än du själv väljer. Har du anledning att lyssna på diskussionen för på att så sätt förstå lite mer i hur andra människor än du själv tänker kring vad som är okej och inte okej i sängen - gör det då. Känner du dig därefter skyldig kanske du har anledning att ändra något i ditt beteende.

Nix. Ingenting. Återigen - jag behandlar kvinnor som lika kapabla.
Citera
2011-01-24, 14:34
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Så vad är poängen? Att detta är en världsomspännande konspiration också?

Din fråga antydde att ingen av oss har kollat på detta i realtime. Jag synade, och höjde insatsen - inte nog med att jag följde #prataomdet när det föddes, jag hängde med i engelska varianten #talkaboutit och #mooreandme som kom till efter Michael Moore's inlägg också. Frågor på det?
Citera
2011-01-24, 14:35
Medlem
MoLoKs avatar
Tror inte jerkus vet att jag jobbat med tjejer/kvinnor som utsatts för riktiga övergrepp. Där handlar det inte om några jävla gråzoner.

Gör dina listor du, jerkus. Under tiden fortsätter jag att ge stöd till de som utsatts för jävligt hemska saker.
Citera
2011-01-24, 14:35
Medlem
Citat:
Jag kritiserar er konspirationsteori. Då föreställer jag mig att jag passar in här.

För att man kallar det, som ytterst tydligt framgår i tråden som en planterad kampanj med syftet att stötta Anna Ardin och svärta ned Assanges namn, för en "konspirationsteori", så får man inte rätt. Det är bara ett billigt och klumpigt sätt att argumentera.

Ta dig nu samman och förklara till att börja med oss andra:
Varför du tror att det rör sig om en gräsrotsrörelse.
Varför du inte ser sambandet med att man försöker få in Assanges namn överallt i media, i ett så ofördelaktigt sammanhang som möjligt.
Varför man velar fram och tillbaks om namnet, ska det ha anknyting till Anna Ardin eller inte.
Osv.

Om några män med fåniga mössor och schalar på Södermalm blev rädda och ängsliga när #prataomdet kom igång, eller om DJ Asslicka blev nervös och fick dålig mage, hör inte till den här tråden. Ta den diskussionen i feminist-delen av forumet.
Citera
2011-01-24, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Om Julian Assange har våldfört sig på två unga kvinnor eller om ord som ”övergrepp” och ”våldtäkt” har felanvänts om dålig sexuell kommunikation, det vet idag tre personer. Vi andra har inte en aning. Det vi vet är att en människa som anmält att hon utsatts för brott blir behandlad som om hon själv vore brottsling – en klassiker vid misstänkta sexbrott, en atavistisk rest av skambeläggande av kvinnan som hör hemma i medeltiden, inte i moderna och postmoderna samhällen.
Maria Küchen, författare i Sydsvenskan.

#prataomdet handlar som sagt inte om Assange!!

http://www.sydsvenskan.se/kultur-och...eltiden-1.html

Kan du inte peta in ("...") när du citerar, satt och retade mig på att det var du som försvarade idiotin
Citera
2011-01-24, 14:37
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Tror inte jerkus vet att jag jobbat med tjejer/kvinnor som utsatts för riktiga övergrepp. Där handlar det inte om några jävla gråzoner.

Gör dina listor du, jerkus. Under tiden fortsätter jag att ge stöd till de som utsatts för jävligt hemska saker.

..... Han och de flesta som hoppar in i Assangetråden och ströläser den utifrån inser nog inte hur många det är i den som tyvärr har smärtsam erfarenhet i ämnet.
Citera
2011-01-24, 14:39
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
För att man kallar det, som ytterst tydligt framgår i tråden som en planterad kampanj med syftet att stötta Anna Ardin och svärta ned Assanges namn, för en "konspirationsteori", så får man inte rätt. Det är bara ett billigt och klumpigt sätt att argumentera.

Ta dig nu samman och förklara till att börja med oss andra:
Varför du tror att det rör sig om en gräsrotsrörelse.

Gräsrotsrörelse grundat av kvinnliga skribenter på Sveriges största dagstidningar. Så otroligt roligt det där. Gräset växer högt i Sverige.
Citera
2011-01-24, 14:40
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallkotten
Du ljuger (?) inte sådär jättebra...

jocxy skickar: Ja @isobelsverkstad jag tänker mig att 12 främst kvinnliga skribenter skriver i var sin tidning. Och att bloggosfären hakar på. 2010-12-14 20:23:03 via Twitter for iPad in reply to isobelsverkstad

Från isobelsverkstad alla ni män som vill #prataomdet att just ni är så himla snälla, kan ni låta bli det tack. I det här läget blir det bara att förminska
2010-12-16 15:22:27 via TweetDeck

Se det fetstilade. Isobels kommentar har jag redan förklarat hur jag ser på.

Citat:
Ursprungligen postat av Tallkotten
OCH, du är ärligt övertygad om att denna Twitterkampanj hjälper dessa människor?

Ja.
Citera
2011-01-24, 14:41
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Assange var en utlösande faktor men ointressant i längden - eftersom diskussionen handlar om gränsdragande, inte våldtäkten i fråga.

Ointressant i längden????? Assange är väl också människa med rättigheter? Tex att bli betraktad som oskyldig tills dess dom fallit? Du slår ju fast ovan att en våldtäkt har förekommit. Hur vet Du det? Du bidrar till smutskastningen av Assange nu. Eller hur? Är det tillåtet? Eller skäms Du lite? Javisst ja, Assange, och hans öde, är ju "ointressant i längden"?

Det finns ett par miljoner träffar på Assange/rape på nätet. På engelska, och ett antal på andra språk. Är det ointressant att han därmed utsätts för ett gigantiskt förtal på nätet. Och Du bidrar med Ditt hänvisande till "våldtäkten i fråga".

Den som lämnade ut uppgiften att Assange var misstänkt för våldtäkt var bland annat jouråklagaren Maria Häljebo Kjellstrand, och därpå Niklas Svensson på Expressen. Vågar Ni prata om det? Att en person som har rätt till skydd av sin integritet blir skandaliserad i global omfattning genom den svenska rättsapparatens och Expressens agerande. (Och det är bara början...).

Men Du tycker alltså att Assange är ointressant i längden. Alla människor är inte lika mycket värda tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in