2011-01-24, 14:06
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Jag har det. Jag har även följt de engelska varianterna #talkaboutit och #mooreandme som lyckades med bravaden att få en kvinnlig skribent, Moe Tkacik, avskedad från Washington City Paper. Hennes artikel finns att läsa här, utan namnen, så ni kan se varför hon fick gå. Att Keith Olbermann nu lämnat sitt jobb (eller är fired, beroende på vem du frågar) är nog bara ett sammanträffande.

Vill man läsa väl valda grejer från #mooreandme taggen så har Millicent and Carla Fran sparat och sorterat en hel del som troll, halmgubbar och annat löst jox.

http://millicentandcarlafran.wordpre...lve-straw-men/

Så vad är poängen? Att detta är en världsomspännande konspiration också?
Citera
2011-01-24, 14:08
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Nja, han är ju själv tidningsskribent, om än på väldigt låg nivå, så det handlar bara om ännu en PK-propagandist.

Det var intressant! Var har du sett något skrivet i en tidning av mig? Mig veterligen finns inget sånt från efter 2006. Så PK-propagandist... nja. Men tack för antagoniserandet - alltid skönt med tydlig rolluppdelning i en konflikt så man kan avfärda argument med en axelryckning!
Citera
2011-01-24, 14:10
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Efter att du förklarat vad du menar får du kalla mig vad du vill.

Om du inte redan förstått så kommer du aldrig att förstå genom att jag förklarar det för dig. Läs. Tänk. Var en människa.

Citat:
Jättefint att du inte söker det, men här pratade vi om att stå för ens åsikter. Något du, såsom varande anonym, inte gör.

Om jag, som du, försökte mig på en mediakarriär skulle jag också försvara mediamakthavarna med näbbar och klor. Jag vet du är gisslan. Relax.

Citat:
Hela det senare stycket är något du själv tillskriver #prataomdet. Det får stå för dig och dina åsikter. Särdeles representativt för de som använt hashtaggen är det dock inte.

Är du talesperson för #prataomdet ?

Citat:
Väldigt få har gått ut med namn på sexpartners i den här diskussionen, så det är inte särdeles relevant. Och som du säkert vet handlar det här heller inte i överhuvudtaget om att beskylla någon - det handlar om att prata igenom sex- och samlevnadsvanor för att hitta flaws och vanliga misstag som leder till sämre sex. Så alla kan må bättre. På det sättet skulle du försäkras om att tillfällen då det blivit misslyckat för dig, eller du blivit sårad, inte skulle komma tillbaka.

Ett namn de gick ut med... Assange... några hundra gånger till och med.

Citat:
Det sista påståendet motbevisas effektivt dagligen genom ett besök lite var man vill här på FB. Jag kan garantera att "hora" är ett mer återkommande ord än "horbock", om du ursäktar min en smula föråldrade illustration.

Och våldtäktsman är mer förekommande än våldtäktskvinna.

Whats your point?
Citera
2011-01-24, 14:10
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Det verkar vara en mycket udda krets av manliga vänner som du umgås med. Stackars människa.

F ö har du hamnat i fel tråd, det finns i Feminist-delen en tråd om "prataomdet som tar upp dina funderingar - och den rädsla som du och dina vänner känner.
I den här tråden diskuteras den falska gräsrotskampanjen, och hur den initierades.

Jag kritiserar er konspirationsteori. Då föreställer jag mig att jag passar in här.
Citera
2011-01-24, 14:12
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Ahh... så nu är det inte ens tillåtet för män att säga att de inte är svin eller våldtäktsmän...

Jag är inte rädd för att jag gått över gränser för jag behandlar kvinnor som fritt tänkande varelser.

Du läser det du vill läsa. I det här fallet är den glasklara poängen som följer: det är ointressant att oskyldigförklara sig från något man inte ens är anklagad för - SÄRSKILT i en diskussion som inte avhandlar något annat än generella gränsdragningar.
Citera
2011-01-24, 14:14
Medlem
Tallkottens avatar
Citat:
Efter att du förklarat vad du menar får du kalla mig vad du vill.

Jättefint att du inte söker det, men här pratade vi om att stå för ens åsikter. Något du, såsom varande anonym, inte gör.

Hela det senare stycket är något du själv tillskriver #prataomdet. Det får stå för dig och dina åsikter. Särdeles representativt för de som använt hashtaggen är det dock inte.

Väldigt få har gått ut med namn på sexpartners i den här diskussionen, så det är inte särdeles relevant. Och som du säkert vet handlar det här heller inte i överhuvudtaget om att beskylla någon - det handlar om att prata igenom sex- och samlevnadsvanor för att hitta flaws och vanliga misstag som leder till sämre sex. Så alla kan må bättre. På det sättet skulle du försäkras om att tillfällen då det blivit misslyckat för dig, eller du blivit sårad, inte skulle komma tillbaka.

Det sista påståendet motbevisas effektivt dagligen genom ett besök lite var man vill här på FB. Jag kan garantera att "hora" är ett mer återkommande ord än "horbock", om du ursäktar min en smula föråldrade illustration.

Några snabba frågor:
"det handlar om att prata igenom sex- och samlevnadsvanor för att hitta flaws och vanliga misstag som leder till sämre sex. Så alla kan må bättre"
Varför var det då viktigt att bara kvinnor pratade om det (se planeringen).

OCH, tror du själv någon blivit hjälpt av att Koljonen skriver att hon fick den i tvåan för 10 år sedan och sen ångrat sig? Var i ligger "hjälpen"?
Vem blir hjälpt av att läsa att mediasverige tydligen är lerlusat av vuxna människor som kan spy galla dagarna i ända men som ändå inte förmår få fram ett "nej"?

Hm, "för att hitta flaws och vanliga misstag som leder till sämre sex". Hittat några flaws ännu?
Kommer det en "feministisk manual" för sex snart?

Tror du själv på det du skriver?
Senast redigerad av Tallkotten 2011-01-24 kl. 14:18.
Citera
2011-01-24, 14:14
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Du läser det du vill läsa. I det här fallet är den glasklara poängen som följer: det är ointressant att oskyldigförklara sig från något man inte ens är anklagad för - SÄRSKILT i en diskussion som inte avhandlar något annat än generella gränsdragningar.

Så du menar då följdaktligen att Assange inte behöver oskyldigförklara sig överhuvudtaget. Han är ju inte anklagad.

Vilket fail du är...
Citera
2011-01-24, 14:16
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Är du talesperson för #prataomdet ?

Nej

Citat:
Ett namn de gick ut med... Assange... några hundra gånger till och med.

Inte i skuldsammanhang. Jag vågar påstå att Assange aldrig skyldigförklarats av någon av de flertalet "större" skribenterna som deltagit i #prataomdet.

Citat:
Och våldtäktsman är mer förekommande än våldtäktskvinna.

Whats your point?

Våldtäktsman är en brottsbeskrivning, hora används som både du och jag mycket väl vet bra jävla mycket oftare som skällsord. Vilket jag använder för att illustrera att om man säger att en brud är dum i huvudet på Flashback är chansen bra mycket större att få ryggdunk än man påstår detsamma om en snubbe.
Citera
2011-01-24, 14:18
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallkotten
Några snabba frågor:
"det handlar om att prata igenom sex- och samlevnadsvanor för att hitta flaws och vanliga misstag som leder till sämre sex. Så alla kan må bättre"
Varför var det då viktigt att bara kvinnor pratade om det (se planeringen).

OCH, tror du själv någon blivit hjälpt av att Koljonen skriver att hon fick den i tvåan för 10 år sedan och sen ångrat sig? Var i ligger "hjälpen"?
Vem blir hjälpt av att läsa att mediasverige tydligen är lerlusat av vuxna människor som kan spy galla dagarna i ända men som ändå inte förmår få fram ett "nej"?

Hm, "för att hitta flaws och vanliga misstag som leder till sämre sex". Hittat några flaws ännu?
Komemr det en "feministisk manual" för sex snart?

Tror du själv på det du skriver?

Det var det inte. Män har varit välkomna att delta från dag 1.

Jepp, eftersom det sheds a light över att dålig kommunikation är ett vanligt problem i sex. Att folk som kan "spy galla dagarna i ända" inte förmår säga nej när de inte vill är ett problem - eller hur? Och om det problemet kanske kan lösas, eller åtminstone åskådliggöras, genom att man pratar om det, är det bra för alla - eller hur?
Citera
2011-01-24, 14:22
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Inte i skuldsammanhang. Jag vågar påstå att Assange aldrig skyldigförklarats av någon av de flertalet "större" skribenterna som deltagit i #prataomdet.

Men herregud människa. #tackanna #jagärannaardin

Skärpning förhelvete!

Citat:
Våldtäktsman är en brottsbeskrivning, hora används som både du och jag mycket väl vet bra jävla mycket oftare som skällsord. Vilket jag använder för att illustrera att om man säger att en brud är dum i huvudet på Flashback är chansen bra mycket större att få ryggdunk än man påstår detsamma om en snubbe.

Jag blir hellre kallad hora än våldtäktsman.
Citera
2011-01-24, 14:23
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Det var det inte. Män har varit välkomna att delta från dag 1.

Jepp, eftersom det sheds a light över att dålig kommunikation är ett vanligt problem i sex. Att folk som kan "spy galla dagarna i ända" inte förmår säga nej när de inte vill är ett problem - eller hur? Och om det problemet kanske kan lösas, eller åtminstone åskådliggöras, genom att man pratar om det, är det bra för alla - eller hur?

Det är deras problem och det löses inte genom att JAG ska skuldbeläggas.
Citera
2011-01-24, 14:25
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Så du menar då följdaktligen att Assange inte behöver oskyldigförklara sig överhuvudtaget. Han är ju inte anklagad.

Vilket fail du är...

Han är anklagad av de två som anklagar honom. Inte av #prataomdet, som alltså återigen inte handlar om honom och hans rättsfall utan om en diskussion som väcks av den oklara situationen - vad är ett övergrepp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in