2011-02-07, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Lägg av, jag tycker hon ser mycket bra ut.

Tyvärr, Sonja är redan upptagen, tror att det här kan vara partnern :
http://www.dn.se/blogg/wp-content/mi...100309/a42.jpg
Citera
2011-02-07, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turekavla
Koljonen tänkte högt? Vad säger om att dussintals tidningar, och att SR, och att SVT, att alla dessa också gjorde det, med samma ordalydelse och samma åberopan av Assange? Fatta att detta kommer vi upprepa, tillsammans med alla de personliga kopplingarna mellan de inblandade till målsägarna och fallet på olika sätt, jämte smutskastningskampanjens timing samtidigt med rättsfallets prövning, de olika politiska kopplingarna, det olämpliga i hela upplägget o.s.v., allt detta kommer vi att upprepa ända tills din, Borgströms, Ardins och Sonja Schmutzenkasters döddagar. Basta.

Det är ni såklart fullt fria att göra. Personligen tycker jag att det verkar vara ett oerhört slöseri med tid och energi.
Jag kommer definitivt inte att orka upprepa vad #prataomdet är och står för till mina eller någon annans döddagar. Jag har betydligt mer intressanta, viktiga och spännande saker att ägna mig åt.
Citera
2011-02-07, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Bra! Mer sånt så kommer allt fler att vara beredda att acceptera er förklaring att Assangekopplingen inte avsiktligt fanns där för att skada Assange utan bara var ett marknadsföringstrick.

Sen har jag ett par teorier jag vill ta upp och höra din syn på, men jag väntar tills tjattret lagt sig i tråden.

Detta är alltså bara ett av massor av liknande exempel. (men jag är tyvärr för lat och har inte riktigt tid att sitta och leta upp och länka)

Du är välkommen med dina frågeställningar när du tycker att de passar. Jag ska gå och sova nu.
Citera
2011-02-07, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordanvindan
Otroligt fascinerande.
Tyder inte detta på att det är Assange i egen hög person som ligger bakom konspirationen?

Den här användningen av ordet "konspiration", som om den här tråden skulle tala om en världskonspiration, när det handlar om en smutskastningskampanj helt enkelt, en helt vardaglig, extremt vanlig form av konspiration, tyder på att det är en representant för gammelmedia vi har att göra med bakom pseudonymen ifråga. Även tendensen att strunta i att tala om det tråden angår, och oviljan att svara på frågor, invändningar och motargument, utan medvetet missuppfatta dem, svara undflyende, och istället skapa halmgubbar och göra diverse imbecilla efterkonstruktioner, vid sidan om böjelsen för att göra allt detta på ett slarvigt och slentrianmässigt sätt, i tanken att det ändå bara är idioter som läser, är även det indicier för att det är en av dessa grobianer till journalister vi har att göra med.

Varning! Journaliser i tråden är värre än troll! Journalister i tråden luktar gammal fisk!
Citera
2011-02-07, 22:53
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Diskussioner om Ardins ekologiska menskopp kan du ta i stora tråden, den har möjligen betydelse om man ska analysera varför Ardin sparar gamla kondomer osv.

.

Men vadå, vad okänslig och mansgrisig du är. Vi måste väl kunna #prataomden?

Hursomhelst , fantastiska avslöjanden om #prataomdet!
Citera
2011-02-07, 22:53
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Jag blir nyfiken på var du ser stats för vår trafik? Trodde nämligen att bara admin hade tillgång till de siffrorna.

Det du!

Om inte annat borde det väl dyka upp kommentarer och utskrifter på alla som vill berätta något sådant har vi inte sett sedan 28:e jan Då Ulrika la upp sista alstret.
Citera
2011-02-07, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turekavla
Den här användningen av ordet "konspiration", som om den här tråden skulle tala om en världskonspiration, när det handlar om en smutskastningskampanj helt enkelt, en helt vardaglig, extremt vanlig form av konspiration, tyder på att det är en representant för gammelmedia vi har att göra med bakom pseudonymen ifråga. Även tendensen att strunta i att tala om det tråden angår, och oviljan att svara på frågor, invändningar och motargument, utan medvetet missuppfatta dem, svara undflyende, och istället skapa halmgubbar och göra diverse imbecilla efterkonstruktioner, vid sidan om böjelsen för att göra allt detta på ett slarvigt och slentrianmässigt sätt, i tanken att det ändå bara är idioter som läser, är även det indicier för att det är en av dessa grobianer till journalister vi har att göra med.

Varning! Journaliser i tråden är värre än troll! Journalister i tråden luktar gammal fisk!

Okej. Bara för din skull. En snabb bläddring i tråden gav mig detta:

Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Radsoft har gjort del 3 i #prataomdet-trilogin, kartlagt alla konspiratörer i smutskampanjen:
http://radsoft.net/rants/20110121,00.shtml

Det var inte jag som började tala om #prataomdet som en konspiration.
Citera
2011-02-07, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Det du!

Om inte annat borde det väl dyka upp kommentarer och utskrifter på alla som vill berätta något sådant har vi inte sett sedan 28:e jan Då Ulrika la upp sista alstret.

Jag förstår inte vad det ena har med det andra att göra.

Trafik = besökare på sajten.

(att trafiken ökar i samband med nya inlägg är naturligt, men jag är ändå nyfiken på var du hittat våra trafiksiffror)
Citera
2011-02-07, 23:00
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
glömde: Jag kommer aldrig att kunna hålla med om att #prataomdet var förkastligt, med tanke på det positiva resultat vi redan sett.

Punkt fyra tycker jag var glaskar, har inget att tillägga där.

Citat:
4. Jag är personligen helt övertygad om att Assange inte påverkats nämnvärt av #prataomdet, då han långt dessförinnan redan vad "uthängd" i världens ledande medier.
Snarare har hans supportrar blivit om möjligt än ivrigare att försvara honom.

Så du menar att Assange inte skulle påverkas av att bli omskriven i samband med #prataomdet och gråzonssex? Gäller det bara Assange eller potentiella GM generellt? För min erfarenhet som moderator i krimforumet på Flashback är tvärtom att människor påverkas väldigt mycket av att det spekuleras om dem i samband med uppmärksammade brott. Menar du att du är övertygad om motsatsen? När man väl är omskriven med namn påverkas man inte av vidare skriverier?

Detta resonamang från din sida visar tydligt detta att syftet med kampanjen är att balansera den behandling som man upplever Anna Ardin och Sofie Wilén fått på nätet genom att #prataom den behandling de kan ha utsatts av Assange och som kan delas av andra, som Koljonen med sitt kondomlösa analsex och Mymlan med hennes fastbindningar och utnyttjande (vilket i mina öron faktiskt lät mer som en våldtäkt än en gråzon.)
Citera
2011-02-07, 23:02
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Jag vågar påstå att de flesta berättelserna berättats utan någon som helst koppling till eller text om Assange.

Här ett dagsfärskt exempel: http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4336491

Nu ljuger du så det stänker om det, eller så är du inte alls så insatt i #prataomdet som du gör gällande. Oscar Sundells #prataomdet är inte alls dagsfärsk. Den bidrog han med när #prataomdet var nytt, och har sedan paketerat vidare till en rad tidningar: Trelleborgs Allehanda, Helsingborgs Dagblad m.fl. Han har också kört samma story på flera websiter, från prataomdet.se till bang.se.

Redan 17 december, när det hela knappt är fött, är han med på prataomdet.se's lista över 'oss som pratar om det'.

Han är för tusan en av de 24 originalpratarna som startade kampanjen. En av de första historierna!

Dessutom är han en av de få artikelförfattarna på prataomdet.se..

Och nu upprepar han sin tarvliga historia på P3, och det är allt du har att komma med som

Hur många gånger har han nu kört denna story i olika media, och vad får han betalt?
Senast redigerad av BaalZeBub 2011-02-07 kl. 23:06.
Citera
2011-02-07, 23:03
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Jag förstår inte vad det ena har med det andra att göra.

Trafik = besökare på sajten.

(att trafiken ökar i samband med nya inlägg är naturligt, men jag är ändå nyfiken på var du hittat våra trafiksiffror)

Finns ju lite på alexa. Lite.
Citera
2011-02-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Nu ljuger du så det stänker om det, eller så är du inte alls så insatt i #prataomdet som du gör gällande. Oscars #prataomdet är inte alls dagsfärsk. Den bidrog han med när #prataomdet var nytt, och har sedan paketerat vidare till en rad tidningar: Trelleborgs Allehanda, Helsingborgs Dagblad m.fl. Han har också kört samma story på flera websiter, från prataomdet.se till bang.se.

Redan 17 december, när det hela knappt är fött, är han med på prataomdet.se's lista över 'oss som pratar om det'.

Han är för tusan en av de 24 originalpratarna som startade kampanjen. En av de första historierna!

Och nu upprepar han sin tarvliga historia på P3, och det är allt du har att komma med som

Hur många gånger har han nu kört denna story i olika media, och vad får han betalt?

Jag känner absolut till Oscars medverkan i #prataomdet. Han var inte med från allra första början men kom in lite senare och var väldigt aktiv.
Dock att länken jag lade upp går till ett inslag som sändes IDAG. Där han resonerar kring sin berättelse. Utan att Assange nämns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in