2013-05-26, 12:23
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Du måste ansträngt dig ordentligt för att vrida mitt inlägg på det sättet. Jag skrev inte att ALLA motståndare har ekonomiska anledningar till motstånd utan villa snällt peka lite på att sådana exempel finns och forskarvärlden är inte en dans på rosor, akademiker kan vara riktigt sviniga mot varandra när det gäller att roffa åt sig forskningspengar...

Läs inläggen och försök att förstå innebörden innan du hasplar ur dig en massa skit. Pfft... Ta tillbaka anklagelser... För att du ska sova gott i natt eller? Acceptera bara att folk har olika åsikter Mr. Skunk.
Jag läste exakt det du skrev och reagerade på det. Du säger inte ALLA motståndare, du lämnar däremot ingen nämnd och ingen glömd så att alla som inte tror på Cirkus Rossi kan lika väl inkluderas i din anklagelse.

Om du nu inte menar alla, kan du nämna någon? En enda forskare med ekonomiska intressen i ITER som har engagerat sig i kritiken av Cirkus Rossi? En enda?
Citera
2013-05-29, 14:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag läste exakt det du skrev och reagerade på det. Du säger inte ALLA motståndare, du lämnar däremot ingen nämnd och ingen glömd så att alla som inte tror på Cirkus Rossi kan lika väl inkluderas i din anklagelse.

Om du nu inte menar alla, kan du nämna någon? En enda forskare med ekonomiska intressen i ITER som har engagerat sig i kritiken av Cirkus Rossi? En enda?

Sluta blanda in Rossi i allt jag skriver...Jag skiter i honom, han kan vara en bluff, bryr mig inte LENR som fenomen är inte uppfunnet av Rossi.
Citera
2013-05-30, 19:22
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Sluta blanda in Rossi i allt jag skriver...Jag skiter i honom, han kan vara en bluff, bryr mig inte LENR som fenomen är inte uppfunnet av Rossi.
Nu är det ju just kritik mot Rossi som hörts de senaste åren eftersom han för tillfället är den mest kände inom LENR-fältet och den som stått för de mest uppmärksammade testen på många år. Men om du menar LENR-skeptiker som inte uttalat sig om Rossi så kan du väl visa vilka sådana som har ekonomiska intressen i het fusion. För det kan väl inte vara så att LENR i stort är icke bevisat varför fältet röner en välförtjänt skepsis på rent vetenskapliga grunder? Helt oavsett ekonomiska intressen alltså.
Citera
2013-05-31, 12:32
Medlem
Citat:
LENR som fenomen skrev jag, pratade inte om Rossi, han är oviktig i den stora bilden, bollen är redan i rullning vad det gäller forskning runt om i världen
Rossi är väl knappast oviktig om han lyckas sätta produkter på marknaden.
Ingen annan är väl i närheten av det ännu.
Citera
2013-05-31, 12:33
Medlem
Citat:
...Rossi så kan du väl visa vilka sådana som har ekonomiska intressen i het fusion. För det kan väl inte vara så att LENR i stort är icke bevisat varför fältet röner en välförtjänt skepsis på rent vetenskapliga grunder? Helt oavsett ekonomiska intressen alltså.
Alla som bygger sina karriärer på het fusion.
Citera
2013-05-31, 13:22
Avslutad
Enligt Rossi så har ju amerikanska flottan köpt en 1MW'are av honom, dom har heller inte gått ut med att Rossi ljuger eller att den är en fakemaskin. Undrar varför?
Citera
2013-05-31, 15:54
Medlem
Existumators avatar
http://www.extremetech.com/extreme/156393-cold-fusion-reactor-independently-verified-has-10000-times-the-energy-density-of-gas
Citera
2013-05-31, 16:10
Medlem
Citat:
Enligt Rossi så har ju amerikanska flottan köpt en 1MW'are av honom, dom har heller inte gått ut med att Rossi ljuger eller att den är en fakemaskin. Undrar varför?
Sen köpte ju amerikanska militären fejkade bombdetektorer som skulle bygga på dowsing också, så det tyder ju på absolut ingenting utöver att någon trott på det nog för att köpa skiten.

e: http://en.wikipedia.org/wiki/ADE_651
Senast redigerad av paiway 2013-05-31 kl. 16:29.
Citera
2013-05-31, 16:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av paiway
Sen köpte ju också amerikanska militären fejkade bombdetektorer som skulle bygga på dowsing också, så det tyder ju på absolut ingenting utöver att någon trott på det nog för att köpa skiten.

e: http://en.wikipedia.org/wiki/ADE_651

Precis...Fake, dom har inte sagt än huruvida 1MW'aren funkar eller inte. Därför vet vi inte om den är fake eller inte.
Citera
2013-05-31, 16:37
Medlem
Har för övrigt haft R. (Ronald) Petterson från den citerade artikeln ovan i flera kurser och han verkade lite halv insnöad på det. Kult-aktigt. Lite läskigt, påminde om min f.d Jehovas-granne.
Citera
2013-05-31, 19:58
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorn-Ola
Alla som bygger sina karriärer på het fusion.
Nämn en person.
Citera
2013-05-31, 20:39
Medlem
Citat:
Nämn en person.
Rutger Backe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto