2012-12-13, 00:01
Medlem
MFM Projektetet med att försöka upprepa Celanis demonstrationer har nu startat cell nr 2.
Det ser intressant ut!
Det går att följa live här:
http://www.quantumheat.org/index.php/follow/176-eu-cell-2-active-wire-run
Det verkar som att man mäter överskottsvärme runt 6-7W.
Vi får se hur det håller i sig.
Citera
2012-12-13, 09:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Synesis
Varför finns det inga seriösa artiklar om det hela för? Bara massa okända skit sidor som lagt upp saker om det ju

För att seriösa artiklar inom kall fusion är vetenskapliga artiklar skrivna av mestadels japaner.
Citera
2012-12-14, 17:15
Medlem
Neri B.
December 14th, 2012 at 6:58 AM
Dear Andrea,
i am glad to hear about the end of validation tests on 16th December…i can’t wait for the report from third party..
I must say i am really stunned by your reply to Bernie stating your partner has access to knowledge catalyst and so on….maybe this is something related to your statement about 1,5 month ago ” Leonardo Corp is no longer the same….” .
Did you sell your invention perhaps?
Thank you for your kind attention
Neri B.

Andrea Rossi
December 14th, 2012 at 9:42 AM
Dear Neri B.:
Yes, I did, and now we are no more a small armed boat, as we were, but a Carrier.
Warm Regards,
A.R.
Citera
2012-12-14, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorn-Ola
Jag tycker jag har förklarat vad projektet går ut på och jag har ingen anledning att lägga ned energi på folk som inte vill förstå.
Ett projekt kan inte bli mer öppet än det projektet.
Hittintills, så har de inte lyckats påvisa någon LENR. Någon enstaka watt bara som mycket väl kan vara mätfel.

Låter ju lite som KungPungPat och hans "evighetsmaskin".
Citera
2012-12-15, 12:39
Medlem
georgehants
December 15th, 2012 at 4:25 AM
Dear Mr. Rossi, can you confirm that the tests have been successful and you are happy with the results.
Best wishes.

Andrea Rossi
December 15th, 2012 at 4:34 AM
Dear Georgehants:
The results will be published in end January or first week of February. Maybe you do not believe, but I do not know what they will write.
Warm Regards,
A.R.
Citera
2012-12-15, 12:42
Medlem
Koen Vandewalle
December 14th, 2012 at 6:46 PM
Dear Andrea,
What did convince your Partner ?
Did they buy a prototype, or do some private tests in your laboratory ? It cannot have been tested for a long enough time, I believe. Some months ago, you stated that Hot-Cat was still prototype and R&D.
You kept everything very secret, even for your licensees. I found this a very difficult way of gaining trust of real big partners. In fact, it could have done the opposite.
This is strange. I really hope you are a happy man. In many ways.
Anyway: congratulations !
Best Regards,
Koen

Andrea Rossi
December 15th, 2012 at 4:30 AM
Dear Koen Vandewalle:
We made tests with the consultants and the engineers of the Partner after the signature of a contract with strong guarantees for both parties. I trusted them, they trusted me: their intentions were honest and my instinct told me they were not here to spy, but for real will of working with our technology. This fact cracked the nut.
Warm Regards,
A.R.
Citera
2012-12-15, 12:45
Medlem
Två viktiga saker som alltså måste klargöras.
Resultatet av det oberoende testet och vilket stort företag som nu är Rossis samarbetspartner.

Varför kan han inte tala om vilket företag det är?
Det borde läcka ut så småningom, tycker man.
Citera
2012-12-15, 12:47
Bannlyst
Citat:
Koen Vandewalle
December 14th, 2012 at 6:46 PM
Dear Andrea,
What did convince your Partner ?
Did they buy a prototype, or do some private tests in your laboratory ? It cannot have been tested for a long enough time, I believe. Some months ago, you stated that Hot-Cat was still prototype and R&D.
You kept everything very secret, even for your licensees. I found this a very difficult way of gaining trust of real big partners. In fact, it could have done the opposite.
This is strange. I really hope you are a happy man. In many ways.
Anyway: congratulations !
Best Regards,
Koen

Andrea Rossi
December 15th, 2012 at 4:30 AM
Dear Koen Vandewalle:
We made tests with the consultants and the engineers of the Partner after the signature of a contract with strong guarantees for both parties. I trusted them, they trusted me: their intentions were honest and my instinct told me they were not here to spy, but for real will of working with our technology. This fact cracked the nut.
Warm Regards,
A.R.

Varför publicerar du konversationer vars äkthet är omöjliga att verifiera?

Jag vill ha mailadresserna till Neri B, georgehants och Koen Vandewalle så att jag kan maila dem och köra en kontrollkonversation med dem för att se om de är for real. Kan du fixa det?
Senast redigerad av Ippskiff 2012-12-15 kl. 12:50.
Citera
2012-12-15, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Varför publicerar du konversationer vars äkthet är omöjliga att verifiera?

Jag vill ha mailadresserna till Neri B, georgehants och Koen Vandewalle så att jag kan maila dem och köra en kontrollkonversation med dem för att se om de är for real. Kan du fixa det?
1. Att det är Rossi som svarar kan vi vara hundra procent säkra på. Det är väl snarare frågor än konversationer. Rossi väljer dock vilka frågor som får synas. Vissa modereras bort. Mina frågor har aldrig dykt upp och nu verkar jag ha hamnat på svarta listan. Synd, för det finns en del obesvarade frågor.
Men hellre som det är nu än att han går under jord. Det finns ju ett underhållningsvärde i detta. Jag tycker det är spännande.
2. Nej, jag kan inte fixa det och varför skulle jag göra det? Det är frågorna, inte de som ställer dem som är intressanta.
Citera
2012-12-15, 14:39
Bannlyst
Citat:
Men hellre som det är nu än att han går under jord. Det finns ju ett underhållningsvärde i detta. Jag tycker det är spännande.

Problemet är att det troligen BARA är spännande men att Rossi inte kommer ge dig något mer än det sen. Du sitter med samma känslor som spelare sitter med, när de hoppas och har det jättekul under tiden de förlorar allt de äger, men de märker det inte förrän allt är över varpå allt som återstår är besvikelse efteråt..

Citat:
2. Nej, jag kan inte fixa det och varför skulle jag göra det?

För att vara säker på att konversationerna inte är lika fejk som alla "tack för att ni finns"-mail som oseriösa webshoppar publicerar högst upp på sina sidor för att få folk att beställa från dem.. (minns du Magniwork?

Citat:
Det är frågorna, inte de som ställer dem som är intressanta.

Så du har inga problem med att det du läser troligen är en totalt uppdiktad konversation då?

Nåväl, du kommer nog bli blåst på allt du äger i slutändan och när det sker så kommer jag bara säga "I told you so" och därefter neka dig lånet som skulle kunnat rädda dig från att landa HÅRT...
Citera
2012-12-15, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Problemet är att det troligen BARA är spännande men att Rossi inte kommer ge dig något mer än det sen. Du sitter med samma känslor som spelare sitter med, när de hoppas och har det jättekul under tiden de förlorar allt de äger, men de märker det inte förrän allt är över varpå allt som återstår är besvikelse efteråt..

För att vara säker på att konversationerna inte är lika fejk som alla "tack för att ni finns"-mail som oseriösa webshoppar publicerar högst upp på sina sidor för att få folk att beställa från dem.. (minns du Magniwork?

Så du har inga problem med att det du läser troligen är en totalt uppdiktad konversation då?

Nåväl, du kommer nog bli blåst på allt du äger i slutändan och när det sker så kommer jag bara säga "I told you so" och därefter neka dig lånet som skulle kunnat rädda dig från att landa HÅRT...
Detta är bara för dumt.
Det här är den enda kommentar du får av mig:
Jag ägnar ingen tid åt folk med konspirationsteorier.
Citera
2012-12-15, 20:39
Medlem
trobots avatar
Citat:
Detta är bara för dumt.
Det här är den enda kommentar du får av mig:
Jag ägnar ingen tid åt folk med konspirationsteorier.
Bra det!

Har du fått nått datum på när du ska få din enhet levererad än? Var ju trots allt ett par månader sen du signade upp dig på en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in