Jag har hela tiden varit optimistisk när det gäller Rossi.
Anledningen är att den enda förklaringen vid sidan av att det han påstår är sant, är att han lever i självbedrägeri. Det är svårt att ta till sig, särskilt som det finns många fler personer inblandade i detta och som måste dragits med i självbedrägeriet.
Det verkar osannolikt, men det finns faktiskt ett uppenbart exempel på detta.
Det handlar om företaget Inteligentry och John Rohner som utvecklar Joseph Papps ädelgasmotor.
Om detta vore sant så skulle det vara en revolution större än LENR skulle kunna åstadkomma.
Tyvärr tyder allt på att det handlar om just bedrägeri och självbedrägeri i en blandning och detta i ett företag med ett flertal personer inblandade.
Vi lär få veta med säkerhet nu när de proklamerat att de ska demonstrera motorn i en utställning idag.
Sterling D Allan är ytterligt pessimistik och det säger en hel del.
http://pesn.com/2012/12/10/9602241_Inteligentry_Egg-on-Face_PowerGen/
Utifrån detta, så inser jag att det är möjligt att Andrea Rossi också kanske inte har något.
Han har dock gjort riktiga demonstrationer, har en tredjepartsrapport publicerad samt en värmeanläggning säkerhetscertifierad av SGS. Dessutom en intressant informationsläcka om ett test.
Men jag är orolig över att den utlovade publiceringen av rapporten från höstens tredjepartstest hela tiden verkar skjutas framåt i tiden.
Han rapporterade att den var klar men samma dag så rapporterade han att allvarliga tekniska problem tillstött. Det senaste är att testet snart ska vara klar, något vi hört tidigare.
Rapporten från deras eget test som skall ha utförts parallellt publicerades på det mest oprofessionella sätt som det bara går. Massor av fel som rättades till i omgångar och med en beräkning som var helt fel och som aldrig rättades till.
Dock ett fel som gav resultatet en sämre prestanda än om det beräknats på ett mer korrekt sätt.
jag väntar otåligt på rapporten från tredjepartstestet och innan den har publicerats tror jag ingenting.