2012-09-05, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elile
1 MW nu certifierad av SGS
http://www.sgsgroup.de/en/Office-Directory.aspx
http://www.e-catworld.com/2012/09/press-release-e-cat-technology-certified-by-swiss-agency-sgs/
http://www.ecat-vertrieb.de/daten.html
Andrea Rossi
September 5th, 2012 at 1:40 PM

Today somebody, saying he is our German Licensee, has made a press release saying that we got the product certification . It is totally false. I never gave that information, who made that press release has totally invented it and also the name I read is not the name of a Licensee of us. Probably this action has been made to try to damage us. We have in course a product certification, but it will take time.
Conclusion: the press release of today regarding our certifications is false, not authorized, misleading. PLEASE NEVER CONSIDER A PRESS RELEASE OF US IF IT DOES NOT COME FROM ME, SIGNED BY ME.
Our attorney is considering any action.
ANDREA ROSSI, ceo of Leonardo Corp.
Citera
2012-09-05, 23:08
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorn-Ola
Andrea Rossi
September 5th, 2012 at 1:40 PM

Today somebody, saying he is our German Licensee, has made a press release saying that we got the product certification . It is totally false. I never gave that information, who made that press release has totally invented it and also the name I read is not the name of a Licensee of us. Probably this action has been made to try to damage us. We have in course a product certification, but it will take time.
Conclusion: the press release of today regarding our certifications is false, not authorized, misleading. PLEASE NEVER CONSIDER A PRESS RELEASE OF US IF IT DOES NOT COME FROM ME, SIGNED BY ME.
Our attorney is considering any action.
ANDREA ROSSI, ceo of Leonardo Corp.
Tack för det klargörandet!
Citera
2012-09-09, 10:49
Medlem
En länk till den oberoende rapporten av test på hetkatten.
Har inte hunnit studera den än.
http://www.e-catworld.com/2012/09/high-temperature-e-cat-report-published/
Citera
2012-09-09, 12:53
Medlem
Citat:
En länk till den oberoende rapporten av test på hetkatten.
Har inte hunnit studera den än.
http://www.e-catworld.com/2012/09/high-temperature-e-cat-report-published/

Vad är detta för skosmörja? Var anges energiutbytet i det där pappret?
Citera
2012-09-09, 13:21
Avslutad
Citat:
power vs Time

Max Output Power
8.4 kWMax Radiation: 7.5 kWMax Convection:0.9 kW

Max Input Power
3.6 kW

COP at Maximum2.3
----------------------
Energy vs Time

Total Output
17.9 kWh

Total Input8.3 kWh

Total Radiation Output14.9 kWh

Total Convection Output2.9 kWh

Avg COP: 2.2

Står det...
Citera
2012-09-09, 13:37
Medlem
Hittar inte det där. Sökordet COP dyker upp en gång när jag kör sökfunktionen.

Edit: ÄH! fan såg inte att det var tre olika PDFor på sidan
Senast redigerad av Starke Adolf 2012-09-09 kl. 13:42.
Citera
2012-09-09, 17:26
Medlem
En besvikelse för mig faktiskt.
Att rapporten verifierar LENR är en sak, för mig bara ytterligare en verifikation, jag är ju redan övertygad om fenomenets existens.
Men tredjepartstesterna från Brillouin och Rossi visar bara på ett COP på drygt två. Brillouin har förvisso inte hävdat något annat men Rossi lär få en del frågor. 2 är för dåligt för att göra detta användbart för energiproduktion.
Citera
2012-09-09, 18:04
Medlem
Citat:
Att rapporten verifierar LENR är en sak, för mig bara ytterligare en verifikation, jag är ju redan övertygad om fenomenets existens.
Men tredjepartstesterna från Brillouin och Rossi visar bara på ett COP på drygt två. Brillouin har förvisso inte hävdat något annat men Rossi lär få en del frågor. 2 är för dåligt för att göra detta användbart för energiproduktion.

Det skulle halvera priset för att använda el för bostadsuppvärmning.
Citera
2012-09-09, 18:07
Bannlyst
hmm..

"ECAT 1 MW units, current price $1,5M (For sale now, 4 months delivery)"

Alltså, det har stått så på den sidan ganska länge, vilket innebär att det borde finnas minst 1 verifierbar kund by now.

Kan nån hitta honom så vi kan få en användarrecension av aggregatet?
Citera
2012-09-09, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starke Adolf
Det skulle halvera priset för att använda el för bostadsuppvärmning.
Det har du rätt i, men en värmepump ger bättre COP.
Citera
2012-09-09, 19:17
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ett entydigt verifierande av LENR vore en vetenskaplig sensation och en säker biljett till Stockholms konserthus för att få skaka tass med kungen och en festlig middag m.m.

Är det ännu en gång en uppmätning av yttemperatur med IR-kamera som du tar som detta stenhårda bevis? Sorry, jag orkar inte lusläsa alla rapporter som det länkas till här, jag gjorde det i början men efter att ingen sådan har uppvisat något solitt bevis så har jag tröttnat. Ni som menar att detta funkar får peka på bevisen.
Citera
2012-09-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Ett entydigt verifierande av LENR vore en vetenskaplig sensation och en säker biljett till Stockholms konserthus för att få skaka tass med kungen och en festlig middag m.m.

Är det ännu en gång en uppmätning av yttemperatur med IR-kamera som du tar som detta stenhårda bevis? Sorry, jag orkar inte lusläsa alla rapporter som det länkas till här, jag gjorde det i början men efter att ingen sådan har uppvisat något solitt bevis så har jag tröttnat. Ni som menar att detta funkar får peka på bevisen.

Ja, så är det. Skall vara ett riktigt uselt jobb enligt de som förstår dylikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in