2015-05-12, 13:57
Medlem
Själv läst dem, fan tror du suttit o läst dem 95 teserna .....
Citera
2015-05-12, 14:11
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaderLappen199
Tjenare! Jag skulle behöva lite bra argument då (jag) är den protestantiska kyrkan och min motståndare är katolska kyrkan. Skulle behöva hjälp med lite bra argument om någon skulle kunna vara snäll och hjälpa mig sen även varför är protestantiska kyrkan bättre än den katolska?
Det bästa är att du själv granskar saken och ser på saken objektivt! Ser du endast katolska kyrkan som skit så kommer du endast att hitta skit.
Var neutral i din granskning och reflektera över det själv.
Andra kan inte argumentera åt ditt motstånd så att säga utan det är ju din egen åsikt mot sakfrågan så att säga.
Citera
2015-05-12, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaderLappen199
Tjenare! Jag skulle behöva lite bra argument då (jag) är den protestantiska kyrkan och min motståndare är katolska kyrkan. Skulle behöva hjälp med lite bra argument om någon skulle kunna vara snäll och hjälpa mig sen även varför är protestantiska kyrkan bättre än den katolska?

Jag ser inte katolska som bättre eller sämre utan säg till din motståndare att du Tackar katolska kyrkan som spred kristendomen här i Sverige på 800 - talet och framåt. Utan alla kristna / katoliker som spridit Bibeln och Jesus Kristus Guds Sons Uppståndelse och Tacka de för alla gamla kyrkor som de kämpat för som Gustav Wasa ( gubbstrutten ) ville riva.
Citera
2015-05-21, 11:53
Medlem
skillnader mellan hinduiskt tempel och synagoga

Som rubriken lyder,
vad finns det för skillnader mellan ett hinduiskt tempel och en synagoga?
Enda jag hittar är att templet är en helig plats medans synagogan är judisk församling..

suck :P
Citera
2015-05-21, 12:01
Medlem
Hmm, vilken dum och konstig fråga. Men vad är frågans syfte? Skolarbete / ren nyfikenhet?
Citera
2015-05-21, 12:09
Medlem
Du är medveten om att det är två helt olika religioner, va?
Citera
2015-05-21, 12:17
Medlem
Håller med dig om att frågan är konstig. Och ja, det är en skoluppgift.
Klart som tusan att jag vet det =)
Citera
2015-05-21, 12:27
Medlem
Hmm okej ska försöka hjälpa :P

1. Olika religiösa dekorationer/inredning (utseende) (jämför med kristnas ikoner tex)
2. Regler el. "vett och etikett" (bönetider, genus-skillnader och klädsel)
3. Deras historia, hur, när, var, de är byggda. (dvs när florerade religionen upp?) Även material kan kopplas till vart och när de är byggda.
4. Kan inredningen kopplas till "ritualer" på ngt sätt? (jämför med kristnas dopskål)

ehm... vet inte om det är svaret på din fråga? :P
Citera
2015-05-21, 12:32
Medlem
Det var en jättebra frågeställning! Skall använda mig av den. Stort tack! =)
Citera
2015-05-21, 12:38
Medlem
Mitt nöje lycka till
Citera
2015-05-21, 21:47
Medlem
jimichs avatar
Frågor till en präst eller nunna!

Hej! Fick en uppgift i skolan som ska in nu innan studenten där jag ska intervjua en person som jobbar inom kyrkan. Har helt enkelt inte tid att ställa dessa frågor samt att leta reda på en präst så om någon kan hjälpa mig med vad en präst hade svarat på samtliga frågor så hade det varit himmelskt

hur och varför ska bibeln tolkas enligt dig?

vad har bibeln enligt dig haft för historisk betydelse?

vad betyder bibeln för dig/ditt liv

Tack och hej!
Citera
2015-05-21, 21:50
Medlem
Bogomils avatar
FYI: Det finns en särskild tråd för skoluppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in