Citat:
Ursprungligen postat av
st33r
Inte bara white trash utan arbetarklassen där är vuxna personer förvånandsvärt dåliga på att uttrycka sig i skrift. Jag tror man märker det mer nu på grund av internet.
Förr då jag jobbade, innan internet slog igenom som nu förvånades jag över sånt, i mötesprotokoll i föreningar, i dagsjournaler på arbetsplatser och så vidare. Framförallt folk som var lite äldre och där det var 30 -40 år sedan de slutat skolan.
De mest "whitetrashiga" människor jag träffat har faktiskt kommit från övre medelklass.
Det är pojkar och flickor med rika och högutbildade föräldrar som skall revolta så de skaffar massa smaklösa tatueringar och blir någon form av latte-hipsters. Vänster-image med borgarbakgrund.
Sedan finns det ju den andra mer klassiska sorten som röstar M och kanske har egen firma där de säljer något.
De tjänar ofta bra och mycket och mycket svartjobb. De skulle aldrig få för sig att rösta något på vänstersidan eftersom de är själviska mobbare i skolan och fortsätter så hela livet. De saknar känsla för smak så trots att de har en del pengar blir det whitetrash över hela stilen. Kan jämföras med amerikanska rednecks med dyra pickups.