2024-12-21, 19:35
Medlem
ekerilars avatar
Så här i juletider:

WT intar ett julbord genom att ta en tallrik och stapla mat på den i en gigantisk pyramid, med sill, korv, lax, revbensspjäll, Jansons frestelse rödkål och ägghalvor i en enda röra, toppat med en rejäl klick Ris á la Malta och en skumtomte.

På en försynt fråga om det inte är bättre att gå flera gånger istället, får man till svar:
-Jag äter väl mitt Julbord hur faan jag vill!
Citera
2024-12-22, 00:41
Avstängd
anwe8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Bönder är rena rama motsatsen till WT-folket. Bönder arbetar hårt, är väldigt duktiga på att planera långsiktigt och står för sunt förnuft.

Haha, det som avses med bönder är inte den bokstavliga bemärkelsen utan "bönder". Alltså, det är som ett skällsord för folk som bor ute på landet och är ociviliserade, typ super, knarkar, slåss och hemfaller åt incest, pedofili och våldtäkt osv.
Senast redigerad av anwe8 2024-12-22 kl. 00:43.
Citera
2024-12-22, 01:39
Medlem
swimp78s avatar
Några saker alla WT uppfyller:

* Ett totalt ointresse för natur och friluftsliv .
Därtill också avsaknad av kläder anpassade för olika väder ( t ex regnkläder , kängor, underställ, vinterjackor). Halsduk är sällsynt.

Man kör samma solkigs blåkläderjacka och varierande bylsiga lager hoodjackor oxj vargtröjor året om.

* Rör sig inte till fots frivilligt . Vardagsmotion är inte en faktor. Man ser aldrig WT promenera frivilligt

* Totalt impulsdrivna gällande ätandet.
Man äter när man är sugen . Frukost lunch middag sker olika varje dag . Man kan gå en hel dag utan att äta, sen på energidryck rulltårta och Birger King

* Hälsan är av ovanstående skäl dålig. Man är undernärd eller lider av fetma . Man är mager eller fet.
Alltid med många krämpor och problem med hosta och haltande och smärtor redan innan man fyllt 40

* Krukväxter existerar inte. Det tycker man verkar besvärligt .

* Av nån orsak bryr man sig sällan om gardiner

* Ens tv är nästan alltid enormt stor . Ofta är.den upphängd på nån sorts panel med led-ljusslingor på baksidan

* Man avskyr instivt möbler som ser "gamla" ut, inklusive möbler medelklassen kan uppskatta , Bruno Matsson och Arne Jacobsen och sånt.
WT gillar såna där svarta glasbord eller hemmabyggda epoxy-bord med ingjutna whiskeyflaskor gärna med mystiska neonljus och lavalampor. Och hemmabiofåtöljer i vardagsrummet. Ens hem ser ut som en sån där jönsig gaming-dator med blinkande lampor på..

* Tavlor med ram existerar inte i ett WT-hem.
Så ej heller någon form av bokhylla
Senast redigerad av swimp78 2024-12-22 kl. 01:43.
Citera
2024-12-26, 13:55
Medlem
Obehaglighetens avatar
Att swisha 100 kr till Dumpen, ta en skärmdump av swishen o lägga upp den i Dumpens Facebook-grupp har jag märkt är väldigt WT. Att ge pengar till Dumpen, om man vill stödja dem, är det inget fel i. Men att lägga upp skärmdumpen i gruppen.... Det är samma sorts människor, de vill ha ryggdunkningar o känner att de bidragit till något bra. Swisha gärna Dumpen, men att lägga ut en skärmbild på swishen är enbart pinsamt!
Citera
2024-12-26, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Haha, det som avses med bönder är inte den bokstavliga bemärkelsen utan "bönder". Alltså, det är som ett skällsord för folk som bor ute på landet och är ociviliserade, typ super, knarkar, slåss och hemfaller åt incest, pedofili och våldtäkt osv.

Snarare att stadsfolk som gillar att se ned på landsbygden har skapat det där öknamnet.

Har också kopplingar till "finare anor" som anser att torpare/bönder inte är riktigt lika fina som dem själva.
Citera
2024-12-26, 23:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Att köpa en begagnad Volvo.
Citera
2024-12-26, 23:22
Medlem
-Grillo-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Att köpa en begagnad Volvo.
Jag var en s.k. "Volvo-raggare" när jag fick mitt körkort. Det var kul att meka med bilen, styla den, sätta in bra ljudanläggning i den o liknande, samt att köra runt naturligtvis.

Nu tycker man bara dom är pinsamma o skrattar åt dom...
Fast EPA/A-traktor var typ det löjligaste man kunde ha då (det var på 90-talet), det är tydligen inne numera!? Men dom skrattar man också åt, alternativt svär åt dom när man ligger bakom en.

Jag skulle dock inte kalla mig för WT p.g.a. Volvon, om än att en stor del av Volvo-raggare är just WT. Men nåja, alla har vi väl gjort bort oss nån gång...
Citera
2024-12-27, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Några saker alla WT uppfyller:

* Ett totalt ointresse för natur och friluftsliv .
Därtill också avsaknad av kläder anpassade för olika väder ( t ex regnkläder , kängor, underställ, vinterjackor). Halsduk är sällsynt.

Man kör samma solkigs blåkläderjacka och varierande bylsiga lager hoodjackor oxj vargtröjor året om.

* Rör sig inte till fots frivilligt . Vardagsmotion är inte en faktor. Man ser aldrig WT promenera frivilligt

* Totalt impulsdrivna gällande ätandet.
Man äter när man är sugen . Frukost lunch middag sker olika varje dag . Man kan gå en hel dag utan att äta, sen på energidryck rulltårta och Birger King

* Hälsan är av ovanstående skäl dålig. Man är undernärd eller lider av fetma . Man är mager eller fet.
Alltid med många krämpor och problem med hosta och haltande och smärtor redan innan man fyllt 40

* Krukväxter existerar inte. Det tycker man verkar besvärligt .

* Av nån orsak bryr man sig sällan om gardiner

* Ens tv är nästan alltid enormt stor . Ofta är.den upphängd på nån sorts panel med led-ljusslingor på baksidan

* Man avskyr instivt möbler som ser "gamla" ut, inklusive möbler medelklassen kan uppskatta , Bruno Matsson och Arne Jacobsen och sånt.
WT gillar såna där svarta glasbord eller hemmabyggda epoxy-bord med ingjutna whiskeyflaskor gärna med mystiska neonljus och lavalampor. Och hemmabiofåtöljer i vardagsrummet. Ens hem ser ut som en sån där jönsig gaming-dator med blinkande lampor på..

* Tavlor med ram existerar inte i ett WT-hem.
Så ej heller någon form av bokhylla
Spot on
Citera
2024-12-29, 16:18
Medlem
Genelkurmays avatar
Alla medelålders gubbar/kärringar på facebook som döper sig själv till "hårdrockarn" i mellannamn och som har piercing, tatueringar och som har en bild där man gör ett sånt där corna-handgest.
Citera
2024-12-29, 23:19
Medlem
Adelaides avatar
Att raggare är WT är det ingen tvivel om. Men hur är det med MC-förare egentligen? Tycker många av dessa definitivt har många WT-drag.
Citera
2024-12-29, 23:25
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Alla medelålders gubbar/kärringar på facebook som döper sig själv till "hårdrockarn" i mellannamn och som har piercing, tatueringar och som har en bild där man gör ett sånt där corna-handgest.

Hårdrock har alltid varit arbetarklassmusik så då är det inte så konstigt att det finns väldigt många WT inom den scenen.
Citera
2024-12-30, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Just nu såg jag ett inlägg på Facebook från en glasklar WT-person: "Så jävla trött på folk som inte fattar sig på hojvärden". Vaddå värden tänkte jag och fattade sen att han menade hojvärlden. Att inte kunna stava eller ha usel meningsbyggnad är en klar WT-markör, och att ursäkta sig med att "Det är inte så viktigt, huvudsaken är att folk fattar vad man menar", ja men om folk inte gör det då? De kallar även folk som anmärker på deras stavning för "språkpoliser" eller säger "Jag har inte tänkt bli någon språklärare. Mycket komiskt blir det när vissa ljuger om att de är högutbildade anonymt på internetforum men inte ens kan stava till civilingenjör och särskriver.
Språkbruket är nog den tydligaste livsstilsmarkören av alla, tydligare än klädstil.
Många gånger blir man helt mörkrädd av hur infödda svenskar skriver. ”Vet inte om rätt grupp kan man köpa nagel lack på av betalning nån som vet undrar” - typiskt helt obegripligt fb-inlägg av obotlig WT. Hur kan dessa ha blivit utsläppta från grundskolan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in