Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Det är i allra högsta grad seriöst att jobba på parkförvaltningen.
Ja, alltså de flesta jobb är ju viktiga och seriösa eftersom samhället är beroende utav den typen av arbetsuppgifter, men med "seriös" syftade jag snarare på jobb som kräver en viss typ av högre mental kompetens och respektabel framföring. Vem som helst kan bli städare på McDonalds, men vem som helst kan inte bli VD på ett företag som McDonalds, och personen som har "Dick goes here" tatuerat på handen har nog inte så stora chanser att bli just det.
Citat:
Skillnaden mellan oss två är att jag förstår att det finns olika sätt att leva sitt liv och att jag som usel människa inte är rätt person att säga att det ena eller andra är bättre.
Jag sitter inte och säger att en person är en "dålig människa" bara för att den har "dick goes here" tatuerat på handen och jobbar på parkförvaltningen. Chansen är förövrigt väldigt stor att den som jobbar på parkförvaltningen är en bättre och godare människa än en person som är VD på ett företag, men när jag talar om "seriösa jobb" och "respektabla samhällsmedborgare" så utgår jag från majoritetsbefolkningens synvinkel och hur deras värderingar manifesteras i samhällshierarkin.