2017-09-29, 15:40
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsministeriet
Hon kanske inte är WT, utan hon ser snarare ut att vara en babianbarbarisk och filiströs kälkborgare (aka Tacky Medelklass). Med andra ord är hon medelklassens verision av WT.

Hon kommer visst få allvarliga problem med att skaffa jobb så länge arbetsgivaren är seriös och ställer krav på att de anställda ska vara respektabla samhällsmedborgare.
Det finns väldigt många seriösa arbetsgivare som ser till så att din vardag fungerar och som skiter högaktningsfullt i om deras anställda är "respektabla samhällsmedborgare" eller inte utan det relevanta är att man utför sitt jobb som man ska.

Men det är klart, har man en pinne i röven så ser man inte detta.
Citera
2017-09-29, 15:48
Medlem
Frihetsministeriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det finns väldigt många seriösa arbetsgivare som ser till så att din vardag fungerar och som skiter högaktningsfullt i om deras anställda är "respektabla samhällsmedborgare" eller inte utan det relevanta är att man utför sitt jobb som man ska.

Men det är klart, har man en pinne i röven så ser man inte detta.

Jag skulle varit mer tydlig med vad för typ av arbetsgivare och arbetsplatser jag syftade på. Visst, om du ska jobba som städare på McDonalds eller blåsa bort löv och trimma gräs för kommunen så bryr de sig inte speciellt mycket om du har en tatuering på handen där det står "Dicks goes here". Men om du ska jobba på ett seriöst företag eller myndighet och ha ett vanligt medelklass- eller överklassjobb så kan jag bara säga "lycka till" om du tror att de ska anställa dig om du är på den nivån att du inte tar bort den typen av tatuering.

Nu kanske jag har en pinne uppkörd i röven, men i så fall har du huvudet nergrävt i sanden och en buttplug uppkörd i analöppningen som förhindrar all avföring från att åka ut den vägen, och på så vis istället kommer ut ur din mun.
Senast redigerad av Frihetsministeriet 2017-09-29 kl. 15:50.
Citera
2017-09-29, 15:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsministeriet
Jag skulle varit mer tydlig med vad för typ av arbetsgivare och arbetsplatser jag syftade på. Visst, om du ska jobba som städare på McDonalds eller blåsa bort löv och trimma gräs för kommunen så bryr de sig inte speciellt mycket om du har en tatuering på handen där det står "Dicks goes here". Men om du ska jobba på ett seriöst företag eller myndighet och ha ett vanligt medelklass- eller överklassjobb så kan jag bara säga "lycka till" om du tror att de ska anställa dig om du är på den nivån att du inte tar bort den typen av tatuering.
Det är i allra högsta grad seriöst att jobba på parkförvaltningen.

Citat:
Nu kanske jag har en pinne uppkörd i röven, men i så fall har du huvudet nergrävt i sanden och en buttplug uppkörd i analöppningen som förhindrar all avföring från att åka ut den vägen, och på så vis istället kommer ut ur din mun.
Skillnaden mellan oss två är att jag förstår att det finns olika sätt att leva sitt liv och att jag som usel människa inte är rätt person att säga att det ena eller andra är bättre.
Citera
2017-09-29, 16:07
Medlem
Frihetsministeriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är i allra högsta grad seriöst att jobba på parkförvaltningen.

Ja, alltså de flesta jobb är ju viktiga och seriösa eftersom samhället är beroende utav den typen av arbetsuppgifter, men med "seriös" syftade jag snarare på jobb som kräver en viss typ av högre mental kompetens och respektabel framföring. Vem som helst kan bli städare på McDonalds, men vem som helst kan inte bli VD på ett företag som McDonalds, och personen som har "Dick goes here" tatuerat på handen har nog inte så stora chanser att bli just det.

Citat:
Skillnaden mellan oss två är att jag förstår att det finns olika sätt att leva sitt liv och att jag som usel människa inte är rätt person att säga att det ena eller andra är bättre.

Jag sitter inte och säger att en person är en "dålig människa" bara för att den har "dick goes here" tatuerat på handen och jobbar på parkförvaltningen. Chansen är förövrigt väldigt stor att den som jobbar på parkförvaltningen är en bättre och godare människa än en person som är VD på ett företag, men när jag talar om "seriösa jobb" och "respektabla samhällsmedborgare" så utgår jag från majoritetsbefolkningens synvinkel och hur deras värderingar manifesteras i samhällshierarkin.
Senast redigerad av Frihetsministeriet 2017-09-29 kl. 16:09.
Citera
2017-10-03, 17:10
Medlem
Qwer1717s avatar
Denna person är i allra högsta grad WT. Se nedan inlägg hon gjorde på ICA:s Facebook.

"ICA 100 år Jippi! trodde jag i min enfald,när jag å sonen traskade ner till ICA Kvantum i Norrköping för att fira å kanske göra lite fynd (omkring kl 16),. Men ACK! vad vi bedrog oss.Då hade man inget firande.För PERSONALEN slutade kl 15:00 som bjöd på Tårta...??? De skulle ju sen på FEST för att fira ICA 100 år.
Ock dessa enorma priserbjudande man gav kunderna var =0 Hittade färsk pasta för 5kr..Något som jag ibland kan köpa på Willys. Utan att dem firar något.
ICA 100 år..Jaa! inte firade man det så att vi kunder efter 15:00 kände av det.
Måste även påpeka att detta med tårta är väl ok! Men det finns ju: Diabetiker,laktos,de som inte gillar sött mm mm andra orsaker.
Läste ävenatt dem som åt av denna tårta, att den var FRYSEN..BRAVO ICA stenhårt jobbat för era trogna kunder...
Denna trogne kund går nu till 100% över till Willys
Varför kunde man inte bjuda på SMÖRGÅSTÅRTA?? Skulle väl ha vart mer värdig en HUNDRAÅRING....Personalen fick bättre firande än vi KUNDER vi som gjort att ICA finns kvar. Jag har vart medlem sen År 1979.
Surt sa räven.
Lena"
Citera
2017-10-03, 18:50
Medlem
Qwer1717s avatar
Vissa har säkert redan tagits upp, men jag listar några ändå!

1. Den lokala sommarfestivalen som årligen kommer till stan är årets höjdpunkt. Där åks det karusell på Polack-Tivolit och inhandlas billiga vargtröjor på marknaden.

2. Har ofta katter, men struntar i att göra rent i lådorna. (luktar kattpiss ända ut i trappuppgången)

3. Den årliga Ullared resan (årets höjdpunkt nr: 2)

4. Tycker att öl från systembolaget är "findricka"

5. Kallar frun för "regeringen" & mannen för "Gubben"

6. Älskar att deltaga i "Gilla & Dela" tävlingar på Facebook... Förkortar t.o.m med "G&D"

7. Flintastek, Vågpomme och Bea på burk. Absolut inga grönsaker till.
Senast redigerad av Qwer1717 2017-10-03 kl. 18:58.
Citera
2017-10-05, 09:12
Hahaha den femte har jag aldrig hört men den var skitrolig

Citat:
Ursprungligen postat av Qwer1717
Vissa har säkert redan tagits upp, men jag listar några ändå!

1. Den lokala sommarfestivalen som årligen kommer till stan är årets höjdpunkt. Där åks det karusell på Polack-Tivolit och inhandlas billiga vargtröjor på marknaden.

2. Har ofta katter, men struntar i att göra rent i lådorna. (luktar kattpiss ända ut i trappuppgången)

3. Den årliga Ullared resan (årets höjdpunkt nr: 2)

4. Tycker att öl från systembolaget är "findricka"

5. Kallar frun för "regeringen" & mannen för "Gubben"

6. Älskar att deltaga i "Gilla & Dela" tävlingar på Facebook... Förkortar t.o.m med "G&D"

7. Flintastek, Vågpomme och Bea på burk. Absolut inga grönsaker till.
Citera
2017-10-05, 10:20
Medlem
swimp78s avatar
Finns ingen så bra ingång till WT som alla inblandade i mordet i Långshyttan-fallet.
Citera
2017-10-05, 16:30
Medlem
Qwer1717s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Hahaha den femte har jag aldrig hört men den var skitrolig

Ja för fan! Mannen kan ju aldrig ta ett eget beslut innan han har hört med "regeringen" först.
I ett WT-förhållande så är det kvinnan som bestämmer, även om mannen försöker ge sken av att vara "Badass".
Citera
2017-10-09, 12:01
Medlem
insectqueen27s avatar
Citat:
Denna person är i allra högsta grad WT. Se nedan inlägg hon gjorde på ICA:s Facebook.

Ha, ha, ha, vad fan? Jag fattar inte varför hon hade så höga förväntningarna...och använder hon inte "surt sa räven" på helt felt sätt?

Citat:
Flintastek, Vågpomme och Bea på burk. Absolut inga grönsaker till.

Ja det där känner man igen, i min närmsta by äter jag ibland på en pizzeria där WTare kommer och köper sina kebabtallrikar och det slår aldrig fel: "UTAN grönsaker! ". Dom säger detta med rätt agrresiv ton dessutom som dom vore förnärmade av bara tanken på att det skulle serveras den microskopiska mängd grönsaker som man får till kebab.
Citera
2017-10-10, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen27
Ha, ha, ha, vad fan? Jag fattar inte varför hon hade så höga förväntningarna...och använder hon inte "surt sa räven" på helt felt sätt?

Ja det där känner man igen, i min närmsta by äter jag ibland på en pizzeria där WTare kommer och köper sina kebabtallrikar och det slår aldrig fel: "UTAN grönsaker! ". Dom säger detta med rätt agrresiv ton dessutom som dom vore förnärmade av bara tanken på att det skulle serveras den microskopiska mängd grönsaker som man får till kebab.

Nu är jag lite halvt WT själv. men får du mer grönsaker på kebabtallriken så får man mindre kebab
Citera
2017-10-11, 18:47
Medlem
HinGambleGoths avatar
Konspirationsteorier och tro på spöken och dylikt är lite WT, även om andlighet ofta har starkare ställning bland TM. Kolla bara på TV4:s det okända, de hemsökta husen är redigt tacky.

En stark övertro på personliga anekdoter, framförallt inom bilar, teknik och omvärldsanalys är också väldigt kännetecknande, vanliga referenser är:

En kusin eller svåger som sysslat med något tidigare, oftast kortare tid.
Någon man mötte på en fest för en herrans massa år sen.
En snubbe på jobbet, oftast uppsnappat i ofullständig form på fikat.

Såklart bättre än t.ex branschtidningar, verkstadspersonal och facklitteratur.

Det gemensamma är att personen som vet hur läget "egentligen" ligger till inte är direkt tillgänglig. Nu är såklart liknande anekdoter vanliga i alla kretsar men i det här fallet har de samma tyngd som en artikel i nature eller DI.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in