2017-09-24, 21:13
Medlem
flaess avatar
Handtatueringar är väldigt white trash, men den här tjejen tar det flera steg längre. Lycka till på framtida anställningsintervjuer!

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...ster-ayia-napa
Citera
2017-09-24, 23:15
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Handtatueringar är väldigt white trash, men den här tjejen tar det flera steg längre. Lycka till på framtida anställningsintervjuer!

Åh herre! Hur är det möjligt att ens kunna gå så långt? "kul grej" right
Citera
2017-09-25, 00:18
Medlem
Jag tror fanimej att det kommer att bli inne att vara White Trash om några år.

Anledningar:

Bostadskarusellen riskerar att stanna och om högkonjunkturen rasar ner i diket så kommer allt fler att få anledning att flytta från storstäderna eftersom de billigare områdena domineras av en blandkultur som i värsta fall är skrämmande.

Sossarna går ekonomisk bärsärkagång som svar på en eventuell ökande arbetslöshet och antalet vuxenstuderande blir då snart fler än hela befolkningen. (Ok, ok, det blev en liten överdrift där... )

White Trash klarar sig ganska väl i sin egen kulturmiljö och många av dem kan t.o.m. utvecklas till hyggliga och förtroendeingivande människor om de bara får möjlighet att utvecklas inom något område där de dessutom kan göra nytta.

Som svar på kulturella och religiösa intryck som induceras av yttre påverkan blir intresset för svenska kyrkan återigen större och den potentiellt vilde WT-aren som t.ex. kör "hemstajlad" Volvo kan faktiskt komma farande med ett krucifix i framrutan, i tillägg till wunderbaum-granar och annat skoj.

Svenska dansband kommer att anpassa sig till en ny publik och introducera nummer med orientaliska toner. På så sätt blir WT-aren något mer mång-kulturell och öppen för nya intryck. Till sist blir den klassiska WT-profilen en genuin integrationsexpert som vant kan lotsa in den ene militanta islamisten efter den andre in i ett liv där en runda på fyrhjulingen levererar den genuina frihetskänslan (snarare än förhoppningen att komma till en himmel med oskulder genom att föra krig mot någon form av repressiv makt).

Till sist är det bäst att påpeka att jag sällan har rätt.
Citera
2017-09-25, 00:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Jag undrar hur man skulle må som mamma, om ens dotter kom hem med något sådant där? Det är ju det ultimata beviset på att man misslyckats med sin uppfostran. Men i dessa fall kanske mamman är likadan?
Citera
2017-09-25, 17:16
Medlem
standardsvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag undrar hur man skulle må som mamma, om ens dotter kom hem med något sådant där? Det är ju det ultimata beviset på att man misslyckats med sin uppfostran. Men i dessa fall kanske mamman är likadan?
Mamman verkar uppenbarligen vara likadan.
Citat:
Eftersom det var ganska billigt så bestämde jag mig för att göra en tatuering direkt. Mamma som var med mig när jag tatuerade mig skrattade när hon såg vad jag gjorde, berättar Sandra för Nyheter24.

Sandra beskriver sig själv som en spontan person och hon hade tidigare sett texten "beer goes here" och ville göra någon liknande.
Ahh, härligt med spontana personer som tatuerar något i stundens ingivelse.
Citera
2017-09-25, 21:30
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Åh herre! Hur är det möjligt att ens kunna gå så långt? "kul grej" right
Några reflektioner efter att ha läst artikeln och tittat på det medföljande filmklippet:

* Hon är blott 20 år gammal men har enligt egen utsaga tatuerat sig flera gånger tidigare.
* Impulsivt lagd.
* Mamman förefaller vara av samma skrot och korn (det sociala arvet).
* Ankläppar, det vill säga förstorade läppar.
* Hon lade ut en bild på sin ekivoka tatuering på Facebook utan en tanke på konsekvenserna.

Slutsats: Sandra är säkert en bra tjej ändå, men hon kan definitivt kategoriseras som WT.
Citera
2017-09-27, 10:16
Medlem
swimp78s avatar
Sk WT ser ibland ut som grillchips i gillestugan-Svenssons men har vissa kännetecken och skall icke förväxlas med braksvennar.

Oftare är en eller båda i WT-paret lite "utanför samhället" av sociala eller medicinska skäl: fd kriminell, utlasad, sjukskriven.

Det finns en "känslosam" och barockt sentimental aspekt : ta talet om döda barn som "mina änglar", att ta husdjur på lite för stort känslomässigt allvar - eller män med t-shirts och huvjackor som hyllar sin familj och/eller sin fru. Tatueringar med familj och/eller partner tillhör detta. Viljan att berätta om sina starka känslor för omvärlden

Medelklassen håller sina känslor privata och har inget behov av "jag älskar min fru Angela"-klackring

Kultur: nästan all WT äldre än 30 har en stark koppling till hårdrock av 80-talasnitt. Svartfärgat hår, lite "rockig" jeans, svarta boots. Ibland kombineras hårdrocksstilen med mjukisbyxestilen. Sweden rock är för många ett måste.

WT-familjer bor gärna i samhällets utkanter - de hyr (äger ej) hus på landet i närheten av stan. Mycket skrot på tomten
De mest klassiska wt-familjerna bor faktiskt inte i lägenheter utan hus

WT är lite av rotlösa individer och flyttar ofta. De är oftare sexuellt gränslösa och oftare inblandade i Swingers-aktivitet och/eller incest.

WT blir oftare än andra grupper lurade av andra WT. Fuskbyggen, lån som inte betalas, pyramidspel. Deras tidigare nämnda andlighet gör dem också till lätt byte för andliga lurendrejare av typen medium och sekter
Senast redigerad av swimp78 2017-09-27 kl. 10:22.
Citera
2017-09-27, 15:13
Medlem
fums avatar
Jag är uppvuxen i ett mindre samhälle, som förvisso är relativt välmående och ganska socioekonomiskt blandat. Som så ofta är en stark skiljelinje vi som i vuxen ålder flyttande därifrån för högre studier och tjänstemannayrken och de som blev kvar.

En väldigt stark WT-markör jag observerat om man kikar på facebook på vänner som blev kvar är att de alltid är förlovade, men aldrig gifta. Vad är grejen med det tror ni? Tänker de att de ska ha ett Hollywoodbröllop som de aldrig får råd till eller förstår de bara inte de juridiska konsekvenserna av att inte vara gift om det händer något?
Citera
2017-09-27, 20:29
Medlem
Frihetsministeriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LysandeUtsikt
Skulle vilja lägga till en elfte punkt till din annars godkända lista.
11. Har hon blivit avstängd på Flashback eller andra sidor på nätet?

WT är ett fruktansvärt underskattat begrepp det prickar in med oerhörd precision vad en viss sorts människa står för. Förstår seriöst inte varför så många är emot det.
Däremot stör det mig något så oerhört när personer som de facto själva är degenererade wt:s sitter och häcklar andra wt:s. Det borde helt seriöst tas med en wt-definition i DSMV

Är detta en genomgående analys som grundar sig i dina egna WT-tendenser med tanke på att du själv nu blivit avstängd på Flashback, och är ur alla objektiva kriterier ett degenererat WT-pervo som klagar på att andra är "degenerade WT:s" samtidigt som du själv är det?
Citera
2017-09-28, 06:56
Medlem
Merwinnas avatar
Det här är ett typfall på WT-diagnosen:

http://www.expressen.se/dinapengar/t...g-i-lyxfallan/

"Samtidigt som Teija betalar drygt 81 000 kronor i räntekostnader på lånen varje år, så har hon fortsatt nätshoppa, festa och röka cigaretter de senaste åren.
Programledarna skräder inte orden om hur trebarnsmamman handskas med pengar.
– Det här är ett mönster som pågått väldigt länge. Du är en seriebrottsling ekonomiskt, det är inte ett tillfälligt dråp, säger Magnus Hedberg när de tar ett allvarligt snack med Teija runt middagsbordet.
– Med tanke på att du sket i allt under två års tid och gick på krogen stora delar under förra året så har du förvärrat situationen med ungefär 100 procent, och det samtidigt som du är ensamstående trebarnsmamma, säger Patrick Grimlund till Teija som bryter samman i tårar."
Citera
2017-09-28, 14:07
Medlem
Citat:

Nej, hon är inte WT. Möjligtvis är hon ung och impulsiv. Och varför skulle hon inte kunna få jobb? Såvida hon inte har kundkontakt så lär ju ingen bry sig. Men du kanske är en PK-ist som kränks av absolut allt, vad vet jag.
Citera
2017-09-29, 15:31
Medlem
Frihetsministeriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Nej, hon är inte WT. Möjligtvis är hon ung och impulsiv. Och varför skulle hon inte kunna få jobb? Såvida hon inte har kundkontakt så lär ju ingen bry sig. Men du kanske är en PK-ist som kränks av absolut allt, vad vet jag.

Hon kanske inte är WT, utan hon ser snarare ut att vara en babianbarbarisk och filiströs kälkborgare (aka Tacky Medelklass). Med andra ord är hon medelklassens verision av WT.

Hon kommer visst få allvarliga problem med att skaffa jobb så länge arbetsgivaren är seriös och ställer krav på att de anställda ska vara respektabla samhällsmedborgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in